Permalänk

Mp3 spelare till android.

Hallåj,

Jag letar efter en reklamfri och gratis mp3 spelare till android. Jag har en samsung s7 och till min s4 fanns det en mp3 spelar som var reklamfri plus att man kunde byta låt osv när man hade skärmlås men det fanns inte i s7:an vad jag kan hitta.

/Force

Permalänk
Medlem

Tips är att lägga ut 37kr på PowerAmp, helt klart den bästa spelaren jag använt i Android och har de funktionerna du söker.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.maxmpz.audi...

Det finns en Trial-version ifall du vill testa den lite och se om den lockar.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Poweramp är värd varenda öre... då behövs inget annat.
Annars kan du väl leta upp cyanogenmods musik spelare eleven. Men den får du tanka som en apk någonstans.

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Avstängd

Annars borde väl Google Play Music (eller vad den heter) finnas installerad redan. Funkar bra men kanske inte den snyggaste appen direkt. Jag får i alla fall kontroller på låsskärmen med den.

Permalänk

Finns det så man kan ställa in vad som får visas på skärmlåset ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Finns det så man kan ställa in vad som får visas på skärmlåset ?

Det finns gott om låsskärmsinställningar i Poweramp. Antingen väljer man att använda den inbyggda i Android där spelarkontrollerna visas, eller så har appen en egen som ersätter den inbyggda, den har jag dock inte testat själv.
Det är en tvåveckors trial, så det ger dig gott om tid att kolla igenom alla inställningar. Den inbyggda equalizern är en av de bättre jag använt i Android.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Es Filutforskaren klarar av .flac iaf, så det går nog med .mp3 med. Ett annat stort plus är att du får en riktigt bra filhanterare i mobilen, gratis med.

EDIT: Lite osäker på om du kan hantera byte av låt från låsskärmen dock, så den kanske inte är så intressant. Jag rekommenderar appen oavsett dock.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Jag måste bara tipsa om kodatkooperativets Blackplayer som dessutom gjort en bättre app än västtrafiks egen för spårvagnar o bussar i Göteborg.
Dessutom gratis, gränssnittet tilltalar inta alla men rekommenderas varmt. MVH PIERRE Gbg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt klart PowerAmp.
Massor av inställningsmöjligheter om man så önskar.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Hallåj,

Jag letar efter en reklamfri och gratis mp3 spelare till android. Jag har en samsung s7 och till min s4 fanns det en mp3 spelar som var reklamfri plus att man kunde byta låt osv när man hade skärmlås men det fanns inte i s7:an vad jag kan hitta.

/Force

Jag hittade inte heller musikspelaren på min lur. Samsung har tydligen lagt musikspelaren på deras app butik och inte förinstallerat den på telefonen( inte på min i alla fall). Gå in på appen "samsung apps" och gå till fliken "För Galaxy" sen långt ner i listan hittar du musikspelaren som heter "samsung music"

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekomendera VLC, den klarar det mesta och kostar inget. Den har kontroller på låsskärm samt widgets om man önskar.