Bind_param med bind_result flera gånger om?

Permalänk
Medlem

Bind_param med bind_result flera gånger om?

Hej!
Har sökt oändligt efter detta och även läst documentationen gällande Mysqli flera gånger om utan att löst detta.
Jag försöker få 2 svar från mysql separerade så jag kan placera varje resultat på sin individuella plats med <?php $rowPrice?> (exempelvis).
Detta är min kod hittills:

<?php include 'dbc.php'; $query = "SELECT art_price, art_header, art_pic, art_row1, art_row2, art_row3, art_row4 FROM signs WHERE art_number = ?"; if($stmt = $conn->prepare($query)){ $stmt->bind_param('s', $_POST['art_number']); $stmt->execute(); $stmt->bind_result($rowPrice, $rowHeader, $rowPic, $rowArt1, $rowArt2, $rowArt3, $rowArt4); while($stmt->fetch()){ ?>

Har sedan gjort om detta till:

<?php include 'dbc.php'; $query = "SELECT art_price, art_header, art_pic, art_row1, art_row2, art_row3, art_row4 FROM signs WHERE art_number = ?"; if($stmt = $conn->prepare($query)){ $stmt->bind_param('s', $_POST['art_number']); $stmt->execute(); $stmt->bind_result($rowPrice, $rowHeader, $rowPic, $rowArt1, $rowArt2, $rowArt3, $rowArt4); $stmt->bind_param('s', $_POST['art_number2']); $stmt->execute(); $stmt->bind_result($rowPrice2, $rowHeader2, $rowPic2, $rowArt12, $rowArt22, $rowArt32, $rowArt42); while($stmt->fetch()){ ?>

Vilket gör att jag får ut det andra resultatet men ej det första.
Hur löser jag detta?
Observera att jag aldrig hållt på med PHP eller MySqli förr så det är en sensation att jag kommit såhär långt.
Jag är EXTREMT tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Med reservation för att jag inte pillat med varken PHP eller MySQL de senaste åren, så gissar jag att följande kanske funkar:

<?php include 'dbc.php'; $query = "SELECT art_price, art_header, art_pic, art_row1, art_row2, art_row3, art_row4 FROM signs WHERE art_number IN ( ?, ? )"; if ($stmt = $conn->prepare($query)) { $stmt->bind_param('ss', $_POST['art_number'], $_POST['art_number2']); $stmt->execute(); $stmt->bind_result($rowPrice, $rowHeader, $rowPic, $rowArt1, $rowArt2, $rowArt3, $rowArt4); while ($stmt->fetch()) { ?>

Utgår från att du alltid har art_number och art_number2 i $_POST.

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...