Permalänk
Medlem

Rimliga priser på begagnade skärmar

Hej alla sweclockers!

Jag har nu kikat runt på skärmar, fabriksnya som begagnade och känner att jag inte har någon uppfattning på hur mycket en skärm bör kosta när den just nu är begagnad.

I mitt fall har jag har blivit erbjuden en begagnad ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q G-Sync. Skärmen är drygt 9 månader och kostar mig 5000 kr. Nypris på denna skärmen ligger på 6990 kr och detta betyder en prissänkning på drygt 28%.

Är detta rimligt?

Permalänk
Medlem

Nja, hade nog köpt den nya istället. Kika t.ex. på NetOnNet - De har en sådan "fyndvara" för 5990:-

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-monitor...

Känns inte som ett rimligt pris för pg278q då den hade mycket problem.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

@Stefan94:

Tjena Stefan94!

Tack för tipset! Till vilket pris skulle du överväga den begagnade skärmen?

Permalänk
Medlem

@Bolten

Jag har svårt att motivera PG278Q till 5000 då den skärmen väldigt ofta säljs för 5990:- på kampanjer. Jag skulle tycka en rimlig peng vore runt 4000-4500:-

Men vi får se vad andra tycker.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Skrivet av Stefan94:

Nja, hade nog köpt den nya istället. Kika t.ex. på NetOnNet - De har en sådan "fyndvara" för 5990:-

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-monitor...

Känns inte som ett rimligt pris för pg278q då den hade mycket problem.

Anledningen tilll att det är en "fyndvara" är med stor sannolikhet att det är en retur som ratats just för att den var kass.
Okej om man ska köra treskärmssetup, då kan väl en skärm med lite ojämn bild (eller vad det nu kan vara för fel) vara helt acceptabelt.

Tycker också 5000 är lite saftigt, men det viktiga är inte exakt hur mycket pengar du betalar, det viktiga är att du får en bra skärm.
Alltså så jämn bakgrundsbelysning som möjligt, inte för mycket kantblödningar från bakgrundsbelysningen osv.

Så köp ingenting utan att ha kikat på den.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte[YoT]:

Anledningen tilll att det är en "fyndvara" är med stor sannolikhet att det är en retur som ratats just för att den var kass.
Okej om man ska köra treskärmssetup, då kan väl en skärm med lite ojämn bild (eller vad det nu kan vara för fel) vara helt acceptabelt.

Tycker också 5000 är lite saftigt, men det viktiga är inte exakt hur mycket pengar du betalar, det viktiga är att du får en bra skärm.
Alltså så jämn bakgrundsbelysning som möjligt, inte för mycket kantblödningar från bakgrundsbelysningen osv.

Så köp ingenting utan att ha kikat på den.

Självklart! Brukar dock vara t.ex. repor på fot osv. när jag köpt fyndvaror. Men kan självklart vara andra saker som bleeding.

Visa signatur

Hello. x99