Microsoft köper Linkedin för 217 miljarder kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Du verkar kunna se bra in i framtiden du. Är det inte möjligt att dom för en gångs skull kanske gör en lyckad affär?

Syftade kanske på Nokia, det gick inte så värst bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Syftade kanske på Nokia, det gick inte så värst bra.

Nej, Nokia kan ha varit deras sämsta köp ever.
Vad jag syftade på var är att det är för tidigt att döma ut affären innan den ens är i hamn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Gates är faktiskt en av de sjysstaste rika människor som finns. Gör otroligt mycket bra osjälviska saker för världen.
Raka motsatsen mot t.ex. Donald Trump

Klart, Gates är mer givmild är vad Jobs var också

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Om jag lägger undan 20 000 varje månad så kan jag också köpa mig ett LinkedIn om 10 850 000 år. Man blir ju sugen!

Visst blir man Och jag har positiva nyheter! Du misstog dig lite på siffrorna så du behöver inte alls vänta 10 850 000 år. Det går mycket snabbare än så om du enligt din kalkyl lägger undan 20 000 varje månad. Du kan få ditt eget LinkedIn efter endast 904 167 år av sparande (10 850 000 / 12)!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Har det verkligen gått så långt att en presumtiv arbetsgivare måste kunna snoka upp en på Facebook för att man ens ska ha en chans till att bli aktuell till en arbetsintervju?

I Sverige är det troligen olagligt att inte anställa en person för att de saknar Facebook-konto. Om vi tittar på jurisdiktioner där det är tillåtet för en arbetsgivare att kräva i princip vadsomhelst, så blir det allt vanligare att en presumtiv arbetsgivare inte bara kräver att få se din Facebook-profil, utan de kräver till och med att du ska överlåta lösenordet åt dem. Att du inte finns med på Facebook är en varningsklocka för den som ska anställa och du kan i praktiken inte bevisa att det var därför du gick miste om anställning.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Det som är så sjukt med det hela är att "den äldre generationen" skakar på huvudet åt oss "ungdomar" som verkar så betuttade i våra sociala medier och mobiltelefoner. Ingen verkar fatta att vi hatar sociala medier, men det är ett måste för många för att man ska kunna fungera i samhället. Jag är knappast purung, så jag vet att arbetsklimatet har blivit mycket hårdare för frilansarbetare. Idag måste du vara uppkopplad dygnet runt för att konkurrera med alla andra i hela världen. Fler och fler uppdrag läggs ut som "bounty", det vill säga att den som först levererar en fungerande lösning får betalt och alla andra blir utan. Ungefär som dessa tävlingar där du ska designa något företags nya logga eller produkt och du kan vinna lite krafs som du sedan kan sälja på Blocket. Det är extremt stressigt och inte det minsta kul.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det dags att lämna Linkedin nu också...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

I Sverige är det troligen olagligt att inte anställa en person för att de saknar Facebook-konto. Om vi tittar på jurisdiktioner där det är tillåtet för en arbetsgivare att kräva i princip vadsomhelst, så blir det allt vanligare att en presumtiv arbetsgivare inte bara kräver att få se din Facebook-profil, utan de kräver till och med att du ska överlåta lösenordet åt dem. Att du inte finns med på Facebook är en varningsklocka för den som ska anställa och du kan i praktiken inte bevisa att det var därför du gick miste om anställning.

Hur ser det ut i övriga Europa? Var kan arbetsgivare kräva i princip vad som helst?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är ju Microsoft så då måste det vara dåligt.

Hade Microsoft kommit på hur man botar cancer, AIDS osv och skänkt bort det gratis så tro fan att flertalet här hade gnällt då med, just för att det är Microsoft.

Hade Google gjort cancer medicin hade hela världen snart vetat om din sjukdom och du hade fått personerlig riktad reklam för de mediciner som råder bot på dina biverkningar du får av den.

Apple hade tagit en sjukt hög summa för medicinen och på något vis lyckats få dig att tro att du är en speciell patient som får medecinen serverad i en lyxig förpackning. Till det kommer en sjukt logisk instruktionsvideo om hur man kan ta sin medicin på tyvärr endast ett sätt.

Linux hade självklart vart den effektivaste och bästa medicinen om det inte var för att ingen 2016 fortfarande fattade hur man skulle ta deras medicin. Den lider också av rejält försämrad effekt på 80% av befolkningen då AMD & Nvida inte valt att tillverka anpassade kanyler till medicinen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Visst blir man Och jag har positiva nyheter! Du misstog dig lite på siffrorna så du behöver inte alls vänta 10 850 000 år. Det går mycket snabbare än så om du enligt din kalkyl lägger undan 20 000 varje månad. Du kan få ditt eget LinkedIn efter endast 904 167 år av sparande (10 850 000 / 12)!

Haha! ..och Där har vi anledningen till varför jag inte är nybliven ägare av ett LinkedIn!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av RVX:

Gates har ingenting med Microsofts beslut eller deras affärer att göra. Allt han gör är att fortfarande casha ut på företaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det är inte riktigt att Bill Gates inte längre skulle ha inflytande över Microsofts beslut och affärer.
Han lämnade sitt "dagliga arbete" redan 2008 för att bli styrelseordförande och verkade sedan vid sidan av CEO Steve Ballmer i den diffusa rollen som Chief Software Architect.
2014 lämnade Bill Gates rollen som styrelseordförande men sitter fortfarande i styrelsen för Microsoft. Han har också en position som Technology Advisor i bolaget vilket innebär en informell roll men troligen en inflytelserik sådan.
Så inflytande har han naturligtvis genom sin erfarenhet, kunskap och sin position som stor aktieägare i Microsoft.
Microsoft leds nu av sin CEO Satya Nadella som efterträdde Steve Ballmer i början av 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Något positivt med detta är att LinkedIn kommer få en universal app till Windows 10 och Windows 10 Mobile.

Appen just nu är totalt absurd. Fortfarande en Windows Phone 7-app som inte uppdaterats på sjukt länge.

La dom inte ner Windows phones?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det är inte särskilt svårt eller jobbigt att vara lite anonym, bara ren och skär okunskap som stoppar de flesta.

Och det höga priset på folie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Nja, det är inte riktigt att Bill Gates inte längre skulle ha inflytande över Microsofts beslut och affärer.
Han lämnade sitt "dagliga arbete" redan 2008 för att bli styrelseordförande och verkade sedan vid sidan av CEO Steve Ballmer i den diffusa rollen som Chief Software Architect.
2014 lämnade Bill Gates rollen som styrelseordförande men sitter fortfarande i styrelsen för Microsoft. Han har också en position som Technology Advisor i bolaget vilket innebär en informell roll men troligen en inflytelserik sådan.
Så inflytande har han naturligtvis genom sin erfarenhet, kunskap och sin position som stor aktieägare i Microsoft.
Microsoft leds nu av sin CEO Satya Nadella som efterträdde Steve Ballmer i början av 2014.

Medveten om att han satt i styrelsen, men resten var nytt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Gates är faktiskt en av de sjysstaste rika människor som finns. Gör otroligt mycket bra osjälviska saker för världen.
Raka motsatsen mot t.ex. Donald Trump

Säger inte emot eftersom pengarna kommer till bra nytta. Men Gates kan också göra enorma skatteavdrag just pga sina donationer. Tror inte det bara är välvilja som ligger bakom. Hade han velat hade han nog kommit undan skatten ändå, utan att donera. Kan Kamprad kan nog Gates

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Så länge inte linkedin rekryterare börja få access till min skype så är det lugnt men händer det, då blir det till att hoppa av skype-båten.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Gates är väl i Afrika och fixar länder? Utforskar nya mediciner och bygger skolor, och ger utbildningar till invånarna i diverse land.

Han försöker bara skaffa gott anséende med folk (och gud/arna?) efter att ha varit en stor douchebag hela tiden han styrde Microsoft.

Skrivet av IceDread:

Så länge inte linkedin rekryterare börja få access till min skype så är det lugnt men händer det, då blir det till att hoppa av skype-båten.

Jag tror det är troligare att de kommer att börja kräva login på något slags Microsoft-konto för att kunna komma åt LinkedIn i framtiden.

merge
Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag tror det är troligare att de kommer att börja kräva login på något slags Microsoft-konto för att kunna komma åt LinkedIn i framtiden.

Det tror jag med. Jag begärde account closure idag. Detta var droppen.

Andra anledningar var:
*Mycket reklam
*Störiga rekryterare
*Det har kommit extremt mycket politik på sista tiden, totalt ointressant på den siten enligt mig.
*Autoplay (går säkert att stänga av, men jag orkar inte sitta o mecka med alla siter för att de lägger in funktion efter funktion som default)

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

La dom inte ner Windows phones?

Skickades från m.sweclockers.com

Numera kallas det för Windows 10 Mobile, och nej, det är inte nedlagt, utan utvecklas för fullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är ju Microsoft så då måste det vara dåligt.

Hade Microsoft kommit på hur man botar cancer, AIDS osv och skänkt bort det gratis så tro fan att flertalet här hade gnällt då med, just för att det är Microsoft.

Jag lovar dig. Hade dom gjort det så hade det garanterat funnits nån form av hake med det.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Eviga klagan, sen sitter du säkert med både android och chrome lol☺ ett företag som lever på att enbart sälja din info☺

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt samma reflektion som jag gjorde.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nej då, håller mig till öppen källkod och android använder jag utan några google tjänster. Min vpn har jag konfigurerad på min router så trafik är krypterad och använder linux förutom på spelmaskinen. Söker med startpage och DuckduckGo, använder inga sociala medier heller, enbart krypterade tjänster för kommunikation, mejl och chatt t ex.
Det är inte särskilt svårt eller jobbigt att vara lite anonym, bara ren och skär okunskap som stoppar de flesta.

Nyfiken; Kör du AOSP (open source-versionen av Android) eller kör du den stängda propiertära Android-versionen ifrån Google?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Vad baserar du detta på? Källa på den?

Tjaa... Skype och Nokia, t ex. Den förstnämnda ser ut som en uppsvälld pudding med en kontaktlista full av luft och den andra är i praktiken nerlagd.

Vad är det för källor du behöver?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Hur ser det ut i övriga Europa? Var kan arbetsgivare kräva i princip vad som helst?

Det är inget jag bär i huvudet. https://en.wikipedia.org/wiki/At-will_employment

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Samma historia var det när amazon köpte upp flickr. Sedan har dom typ låtit tjänsten varit.

flickr ägs väl av yahoo nu har jag för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Tjaa... Skype och Nokia, t ex. Den förstnämnda ser ut som en uppsvälld pudding med en kontaktlista full av luft och den andra är i praktiken nerlagd.

Vad är det för källor du behöver?

.

Skype för företag fungerar ivf väldigt bra, och har ett väldigt snyggt och "cleant" GUI.

Nokia var kört redan för 10 år sedan. Knappast Microsofts fel (Nokia hade inget att kontra iPhone med). De har gjort så gott de kunnat (nåja), och hade inte Microsoft köpt terminaldelen av Nokia så hade den knappast existerat alls idag. Då hade vi inte heller haft några bättre telefoner med Windows att välja på (bara små obskyra märken och modeller).

Sedan gällande LinkedIn så är jag lite mer tveksam till värdet/nyttan för Microsft i förhållande till priset, men det kanske klarnar så småningom (eller visar sig vara en dålig affär).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Skype för företag fungerar ivf väldigt bra, och har ett väldigt snyggt och "cleant" GUI.

Nokia var kört redan för 10 år sedan. Knappast Microsofts fel (Nokia hade inget att kontra iPhone med). De har gjort så gott de kunnat (nåja), och hade inte Microsoft köpt terminaldelen av Nokia så hade den knappast existerat alls idag. Då hade vi inte heller haft några bättre telefoner med Windows att välja på (bara små obskyra märken och modeller).

Sedan gällande LinkedIn så är jag lite mer tveksam till värdet/nyttan för Microsft i förhållande till priset, men det kanske klarnar så småningom (eller visar sig vara en dålig affär).

How Microsoft ruined Minecraft:
http://www.minecraftforum.net/forums/minecraft-discussion/dis...

How Microsoft ruined Skype:
https://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/Ruined-...

How Microsoft ruined Rare:
http://www.ign.com/boards/threads/microsoft-completely-destro...

How Microsoft ruined Nokia:
http://www.bbc.com/news/technology-33481217

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

@SweMerlin: dina länkar emotsäger inget av mitt påstående/fakta att Nokia var körda långt innan Microsoft kom in i bilden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

@SweMerlin: dina länkar emotsäger inget av mitt påstående/fakta att Nokia var körda långt innan Microsoft kom in i bilden.

Jo, det gör de. Läs igen, vet jag.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Jo, det gör de. Läs igen, vet jag.

.

Blev ingen skillnad? Samma länkar med samma innehåll.

Nokia var ledande, men fördärvade för sig själva genom att satsa osäkert på en massa olika strategier, men alla alldeles för svagt, dåligt och alldeles för sent som ett svar på revolutionen som Apple kom med i form av iPhone och iOS.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/