Func 460KB Fästet på Shift Knappen Sönder Ersätta?

Permalänk
Medlem

Func 460KB Fästet på Shift Knappen Sönder Ersätta?

Hejsan!

Jo det är som så att nyss gick Fästet på min Vänstra Shift knapp sönder den lilla pluppen som sätts fast på själva Switchen smulade sönder.

Jag undrar kan man köpa nån form av Ersättare som passar samma storlek etc just nu har jag pillat bort en annan knapp men den är mindre en Shift knappen så känns ju inte optimalt nu ser tangentbordet ut som Madonnas glugg inte så härligt direkt.

Är Denna
https://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-mx-red/#specs

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

@_tekken_:

Ta en bild på det som är trasigt, så är det enklare för folk att hjälpa dig!

Om du menar att du bara vill ersätta hela capen så är det en 1,25 (storleken) shift-tangent du är ute efter. Det borde finnas någon här på forumet som har någon extra på lager dom kan skicka över!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Tja här kommer några bilder.
Vet inte om det hjälper nått men hade vart trevligt om man kunde hitta nån ersättning knapp jag vill inte lägga ut en massa pengar på ett nytt Tangentbord just nu då jag ändå är nöjd med brädan.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

@_tekken_: PMa mig din adress, så skickar jag en 1,25U ABS/OEM shift-tangent till dig: Blir nog inte exakt samma legend/typsnitt (men ganska nära).

Permalänk
Medlem

Kontakta Func direkt, de har hjälp mig innan med ett liknande problem.
https://support.func.net/support/tickets/new

Visa signatur

CPU: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz (PAL) | Mem: 64 KB | Mobo: Rev A PAL | GPU: MOS Technology VIC-II 6569 | SOUND: MOS Technology 6581 "SID" | SSD: 1541 170 KB | OS: BASIC 2.0

Permalänk
Medlem

@anon257891:

Hejsan!

Jag ville bara tacka det var riktigt schysst av dig att skicka 2st knappar uppskattas!
Jag valde den med ank figuren på:)

Tackar!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

@_tekken_: vassego'