Permalänk

Bra gaming tangentbord för 500-1000

Jag hade tänkt bygga en ny dator ganska snart och då behöver jag också ett tangentbord eftersom att min gamla dator är en laptop och har inbyggt tangentbord. Jag skulle vilja ha ett tangentbord som lyser rött så att det passar mina arachnid hörlurar och mus, och det ska helst kosta mellan 500-1000 kr. Viktigast är såklart att det är ett bra tangentbord som funkar ordentligt. Tack i förhand.

Permalänk
Inaktiv

@Oscar The Great M8:
Det finns inga gamingtangentbord. Men för en generell köpguide kan du kolla här och det generella rådet är att gå till en butik och känna, pilla och testa så du hittar något du trivs med.

Vill du få mer specifika råd så blir de bättre ju mer info du ger. T.ex. storlek: 40%, 60%, 80%(TKL) eller 100%("Vanligt fullstorlek").

Om du "måste" ha "Vanligt svenskt tangentbord" (ISO Nordic) eller om du kan tänka dig ANSI (US-layout).

Om du tänker byta ut tangenterna i framtiden till något "häftigare" eller inte.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av anon257891:

@Oscar The Great M8:
Det finns inga gamingtangentbord. Men för en generell köpguide kan du kolla här och det generella rådet är att gå till en butik och känna, pilla och testa så du hittar något du trivs med.

Vill du få mer specifika råd så blir de bättre ju mer info du ger. T.ex. storlek: 40%, 60%, 80%(TKL) eller 100%("Vanligt fullstorlek").

Om du "måste" ha "Vanligt svenskt tangentbord" (ISO Nordic) eller om du kan tänka dig ANSI (US-layout).

Om du tänker byta ut tangenterna i framtiden till något "häftigare" eller inte.

Ok, ska göra det.

Permalänk

Ser bra ut. Ska nog dra till teknikmagasinet och kolla på det.