Hög DPC Latency (cracking sound)

Permalänk
Medlem

Hög DPC Latency (cracking sound)

Hej, jag fick precis en antal Blue screens från skype så jag bara stängde av skype men nu sen dess så har jag fått väldigt hög DPC latency när jag t.ex. har en live stream igång från twitch.tv eller om jag bara laddar några tabs på chrome. När jag kollar på Latency moon så säger den att det är ndis.sys som orsakar problemet. Jag har testat att av installera mitt nätverkskorts drivers och testat med äldre versioner men det hjälpte ej ;/ Har någon någon ide vad problemet kan vara? Kan det vara ihopkopplat med mina Blue screens på något sätt?

Har Bitdefender och har hört att det kan skapa problem, men varför skulle de helt plötsligt komma nu? Det har ju fungerat bra utan problem innan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

@evil penguin: Det ser likt ut ja, men jag lyckades lösa det nu, iallfall temporärt genom att stänga av och sätta på Bitdefender firewall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mambans:

@evil penguin: Det ser likt ut ja, men jag lyckades lösa det nu, iallfall temporärt genom att stänga av och sätta på Bitdefender firewall.

Ja, det verkar ju vara samma sak som flera i den andra tråden pratar om (att Bitdefender stjälper till).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304