FZ testar Battlefield 1 på E3 2016

Permalänk
Melding Plague

FZ testar Battlefield 1 på E3 2016

Spelmässan E3 rullar för fullt och en stor titel på plats är utan tvekan Battlefield 1 som utspelar sig under första världskriget. Calle på FZ har testspelat och levererar några tidiga intryck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade tidigare bestämt mig för att inte förhandsboka spelet men efter att sett gameplay och läst detta så blir det svårare och svårare att inte göra det. Även om det inte var en speciellt lång text så var det väldigt bra skrivit.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Betalar gärna 600kr fullpris och får spelet utan en massa jävla DLC's.

DLC's förstör bara spelen sedan bf2 då vissa spelar få OP vapen och andra inte... så löjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Hade tidigare bestämt mig för att inte förhandsboka spelet men efter att sett gameplay och läst detta så blir det svårare och svårare att inte göra det. Även om det inte var en speciellt lång text så var det väldigt bra skrivit.

Ja, man borde inte. Men det är redan kört så att säga.
Kan redan nu se att det blir åtminstone ett par hundra timmar med spelet och då har det ju betalat sig lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Betalar gärna 600kr fullpris och får spelet utan en massa jävla DLC's.

DLC's förstör bara spelen sedan bf2 då vissa spelar få OP vapen och andra inte... så löjligt

Vilka vapen i de senaste BF har varit OP som man fått med DLC? Har nog aldrig sett någon klaga på DLC vapen i chatten.

Skrivet av mkk:

Ja, man borde inte. Men det är redan kört så att säga.
Kan redan nu se att det blir åtminstone ett par hundra timmar med spelet och då har det ju betalat sig lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att inte vara ensam i den båten

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Vilka vapen i de senaste BF har varit OP som man fått med DLC? Har nog aldrig sett någon klaga på DLC vapen i chatten.
Skönt att inte vara ensam i den båten

Bulldog! fett OP

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Utan att ha spelat det och bara sett livestreamen så håller jag med om det med förstörelse.
Mest med tanke på eran spelet utspelar sig under. Där miljontals och åter miljontals artillerigranater avfyrades för att föralltid förändra hela landskapet. Fanns i princip ingenting som var orört.
Hoppas dessutom på att det av just den anledningen kommer gå att kalla in artilleriräder till slagfältet, vore riktigt grymt att se med dagens grafikmotorer.
Så ja, jag hoppas dom lägger mycket krut på just förstörelse i BF1, känns som att det är ett måste med tanke på eran!

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Bulldog! fett OP

Bulldog var väl precis lika bra som scar-h?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Hade tidigare bestämt mig för att inte förhandsboka spelet men efter att sett gameplay och läst detta så blir det svårare och svårare att inte göra det. Även om det inte var en speciellt lång text så var det väldigt bra skrivit.

Varför måste du Förhandsboka?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Vilka vapen i de senaste BF har varit OP som man fått med DLC? Har nog aldrig sett någon klaga på DLC vapen i chatten.
Skönt att inte vara ensam i den båten

klart ingen klagar på något som är helt normaliserat.

Men DLC's vapnen är alltid snäppet bättre, OP är kanske en dålig beskrivning. Men bättre är dem oftast.

Varför släppa nya vapen som folk ska betala pengar för om de inte är just aningen bättre, då blir de inte motiverat att handla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Varför måste du Förhandsboka?

Ska jag ändå köpa det så kan jag väl förboka så det är nedladdat och klart när klockan slår release. Att man får en gratis bana 7 dagar tidigare är väl inget som ensamt gör att man förbokar men det är en nice bonus som jag missar om jag köper 1 minut efter det är släppt.

Skrivet av Granter:

klart ingen klagar på något som är helt normaliserat.

Men DLC's vapnen är alltid snäppet bättre, OP är kanske en dålig beskrivning. Men bättre är dem oftast.

Varför släppa nya vapen som folk ska betala pengar för om de inte är just aningen bättre, då blir de inte motiverat att handla

Är det därför man aldrig ser någon klaga på ace23 och aek? Jag ser knappt folk använda DLC vapen heller. Många köper väl inte DLC för vapen utan banorna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har tappat allt förtroende på FZ? Tycker många av deras recensioner är helt åt skogen. Eller så sammanfaller det bara aldrig med min egna åsikt, men det är lite konstigt att det händer så ofta.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Bulldog var väl precis lika bra som scar-h?

Nix, Bulldog har 700 RPM, Scar-h har 620 RPM. Bulldog vinner mot det mesta i close to medium range. Spela lite Locker TDM med Bulldoggen och se själv

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Nix, Bulldog har 700 RPM, Scar-h har 620 RPM. Bulldog vinner mot det mesta i close to medium range. Spela lite Locker TDM med Bulldoggen och se själv

Fast stability, accuracy och hipfire är bättre på Scar-h. I vilket fall ser jag aldrig folk använda bulldog men jag spelar aldrig locker förutom om det kommer i maprotationen.

Vill tillägga att jag absolut inte är för att vapen som kommer i DLC ska vara bättre än standardvapen men jag ser inget problem om det inte krockar med resten av balansen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Ska jag ändå köpa det så kan jag väl förboka så det är nedladdat och klart när klockan slår release. Att man får en gratis bana 7 dagar tidigare är väl inget som ensamt gör att man förbokar men det är en nice bonus som jag missar om jag köper 1 minut efter det är släppt.

Bättre vänta ett år. Detta är trotsallt DICE.

Och "Gratis bana"? Ingenting är gratis.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Bättre vänta ett år. Detta är trotsallt DICE.

Och "Gratis bana"? Ingenting är gratis.

Nej, det står nog något finstilt längst ner på sidan att jag sätter upp mig på 24 månader.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

BF1 verkar vara en värdig uppföljare till BF1942/BF2 till slut.
21 oktober är markerat i almanackan.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hade inte förhandsbokat något BF-spel med tanke på hur mycket strul det brukar vara dom första dagarna...veckorna...månaderna...åren...

Det ser dock onekligen intressant ut, detta är nog det första BF-spelet jag har varit intresserad av på lääänge.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Hade inte förhandsbokat något BF-spel med tanke på hur mycket strul det brukar vara dom första dagarna...veckorna...månaderna...åren...

Det ser dock onekligen intressant ut, detta är nog det första BF-spelet jag har varit intresserad av på lääänge.

Vore väl förjävligt om dom lyckas misslyckas lika hårt som med BF4 med tanke på att CTE har hållit på i 1-2 år nu

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Betalar gärna 600kr fullpris och får spelet utan en massa jävla DLC's.

DLC's förstör bara spelen sedan bf2 då vissa spelar få OP vapen och andra inte... så löjligt

Det största problemet med DLC som jag personligen ser är inte OP vapen, utan att man splittrar spelarbasen när alla inte har tillgång till samma mappar. Detta resulterar i slutändan bara i att en väldans massa mappar inte går att hitta servrar till, det är bara att kolla på bf4 nu och hur många servrar man kan hitta på DLC maps. Det är nästan bara conquest och rush man kan hitta några få servrar som kör...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sluta hörhandsboka. Det spelar ingen roll om du tänkt köpa det sen, det är av princip att utvecklare och utgivare, SPECIELLT sådana som gång på gång lyckas klanta till det på något vis inte ska få dina pengar innan produkten är färdig.

Och för den delen, måste du spela spelet från första timmen? Varför? Om du ändå tänker sjunka 100tals timmar i det, vad spelar det för roll om du får spelet en dag hit eller dit?

Jag förhandsbokade en gång i tiden, för länge sedan. Jag är väldigt glad att kunna ha lagt det bakom mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

@ItSucks:

exakt de här, fucking amen.

De är problemet som uppstår och jag förstår inte varför dice så aktivt jobbar på att döda allt online play, de slutar ju alltid med att de finns kanske 5-6servrar och man kör nästan alltid emot samma människor så de blir jävligt tråkig variation.

Permalänk
Medlem

"Mer skill att man måste sätta några skott"... spoken like a true NON hardcore player.

Personligen alltid hatat "normal mode" känslan i battlefield, när man flankat 2-3 pers som är helt ovetande om att du har dom i siktet och sätter en burst i torson på varje bara för att se dom vända sig om helt opåverkade och tömma sina magasin i dig undertiden du är tvungen att ladda om..... Att va strategisk och utmanövrera någon är tydligen ingen skill.

Hur man än spelar är det väl samma skill så länge alla spelar på lika villkor egentligen, hardcore eller normal?

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Kan redan se den "snappy:ga netcoden", IT'S MAGIC!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

@ItSucks:

exakt de här, fucking amen.

De är problemet som uppstår och jag förstår inte varför dice så aktivt jobbar på att döda allt online play, de slutar ju alltid med att de finns kanske 5-6servrar och man kör nästan alltid emot samma människor så de blir jävligt tråkig variation.

Jag tycker det är trevligt att spela emot och med samma folk, i alla fall om det är trevliga människor som inte snackar skit i chatten och har en trevlig attityd.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Fast stability, accuracy och hipfire är bättre på Scar-h. I vilket fall ser jag aldrig folk använda bulldog men jag spelar aldrig locker förutom om det kommer i maprotationen.

Vill tillägga att jag absolut inte är för att vapen som kommer i DLC ska vara bättre än standardvapen men jag ser inget problem om det inte krockar med resten av balansen.

Bulldog har högre spread och side-to-side recoil ja, men uprekylen, spread increase per shot och recoil decrease är samma för båda. Dessutom har bulldog bättre hipfire, eftersom det är bullpup design

Men ja, scar-h är lättare att kontrollera, men jag tar högre firerate över accuracy alla dagar i veckan på close to medium range.

Bulldog wreckar det mesta i close range, anledningen att folk inte använder den så mycket är kanske för att de flesta inte känner till hur bra den är, eller att folk inte har det DLC't den kom med.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!OBS INTE FÖRBOKA OBS!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Inaktiv

Neh, det här blir ett köp, men, definitivt efter release.

Permalänk
Skrivet av luddev:

"Mer skill att man måste sätta några skott"... spoken like a true NON hardcore player.

Personligen alltid hatat "normal mode" känslan i battlefield, när man flankat 2-3 pers som är helt ovetande om att du har dom i siktet och sätter en burst i torson på varje bara för att se dom vända sig om helt opåverkade och tömma sina magasin i dig undertiden du är tvungen att ladda om..... Att va strategisk och utmanövrera någon är tydligen ingen skill.

Hur man än spelar är det väl samma skill så länge alla spelar på lika villkor egentligen, hardcore eller normal?

Korrekt. Det skall va hardcore. Allt annat är tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikegnorp:

Korrekt. Det skall va hardcore. Allt annat är tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Folk spelar så förbannat passivt i hardcore bara, det är lite tråkigt. Aldrig fått tummen ur att testa classic mode men det är väl utan 3d spotting, health regeneration, annorlunda system när man byter magasin och minimap? Det låter ju trevligare än hardcore i alla fall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.