Permalänk

Måla Musmatta?

Tjena!
Har äntligen funnit musmattan som fungerar absolut bäst för mina preferenser.
Razer Goliathus Control. Mitt enda problem är att den rent estetisk är gräslig. Allt annat här hemma försöker jag hålla så nedtonat och svart/vitt som möjligt då datorn befinner sig i vardagsrummet.
Så min fråga är om det ens är möjligt att färga en musmatta? Med textilfärg eller liknande.
Finns det risk att sabba väven eller greppet på något vis?
Den skall alltså färgas från sin skrikiga limegröna färg till helsvart.
Kanske har ni annars något tips på varifrån man skulle kunna köpa just denna särskilda matta helsvart?

Tack
Arvtagaren

Permalänk
Medlem

Den finns i svart med vit text "goliathus" i nedre vänster hörn och en liten razer-logga (grön) i övre högre hörn... duger inte det?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Som Gurk ovan nämnde känns denna version inte särskilt skrikig...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

@Gurk & @JonnyMyran Den ser ju helt underbar ut! Men hur sjutton får man tag på den? Någon internetshop för jag hittar den inte via Razerzone

Permalänk
Medlem

Det där verkar tryckt på. Kanske skulle fortsätta vara något upphöjt även om man färgat det.
Jag skulle använda en svart märkpenna, "permanent" och gärna med smal spets så att det inte spiller över på duken. Prova pennan först på ett annat underlag för att se om den har något färgstick åt t.ex. det lila hållet för det vill man inte ha.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvtagaren:

@Gurk & @JonnyMyran Den ser ju helt underbar ut! Men hur sjutton får man tag på den? Någon internetshop för jag hittar den inte via Razerzone

Amazon/eBay borde den finnas på.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Amazon/eBay borde den finnas på.

Har faktiskt de senaste månaderna genomsökt Amazon och Ebay efter just denna matta, men den verkar vara helt omöjlig att få tag på.
Har prövat att använda textilfärg, men det skapar bara en hård yta. Prövade Silkesfärg, men även här lägger det sig utanpå textilen istället för att sjunka in i den.
Sist provade jag en helsvart filtpenna. Här blev resultatet lysande med problem uppstod när det visar sig att den färgar av sig...

Är det någon här i Sweclockers värld som har erfarenhet av musmattsmålande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du skulle kanske kunna köpa den större, avlånga versionen av mattan och sedan kapa bort den del som det är grönt tryck på. Resten borde vara nästan helt svart. Det kanske dock blir för litet; känner inte till måtten på den.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Du skulle kanske kunna köpa den större, avlånga versionen av mattan och sedan kapa bort den del som det är grönt tryck på. Resten borde vara nästan helt svart. Det kanske dock blir för litet; känner inte till måtten på den.

Haha! Vi tänker i samm banor! Jag kollade upp måtten just för att göra som du säger, problemet är att väven är fastsydd runt kanterna och att klippa av den gör att väven släpper och luckras upp. Testade med Goliathusen jag hade hemma.
Men bra idé!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja det kunde man ge sig fan på Då vettefan. Om du har tillgång till symaskin kan du kanske lägga en väldigt tät söm precis till vänster om där du kapar den för att få tyget att hålla. Har du din slaktade Goliathus kvar kan du ju prova

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Haha! Skall testa! Men det kanske är dags att se sig om efter andra alternativ till musmatta, för vid det här laget har jag grämt mig så mycket över färgen på Goliathus att jag aldrig kommer kunna ha den som vanligt!

Skickades från m.sweclockers.com