Permalänk
Medlem

Nvidia shield k1?

Min gamla sony Xperia z2 fick sig en smäll av brorsans kompisav av olyckshändelse och skärmen sprack. Verkar kosta runt 2500kr att laga den, och då tänker jag att det är like bra att skaffa en ny.

Jag använder tabben till att surfa, kolla youtube, använda kik och då och då spela lite hearthstone eller andra tab spel. Så att skaffa en ny Xperia z4 för 5k känns lite väl dyrt. Efter att ha kollat runt lite så har jag fått syn på nvidia shield k1.

Så jag undrar om vad folk har för upplevelser av den. Duger den för youtube och nån enstaka film på nåt flyg? Spel så som hearthstone eller heroes 3? Är den värd att köpa trots att jag är fullkomligt ointresserad av deras spel streaming? Är kameran ok? Hur är batteritiden? Borde jag kolla på andra tabs istället?

Fastnade för att den verkade ha mycket bra prestanda för sitt pris. Dock 8 tum, ska ta mig till nån affär för att känna av hur stort det är egentligen. Såg andra trådar med lite info kring shielden, men ingen som besvarade min fråga. Har ni andra tips på bra och prisvärda tablets är dom välkomna, men undviker helst koreamodeller och sånt konstigt.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Är också lite sugen på den plattan nämligen. Speciellt för man ska ut och flyga i vinter...
Så jag ställer samma fråga som du

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem

Nvidia shield har jag hemma. Köpte den till min mor som hennes Facebook platta då jag inte tyckte om att hon surfade på sin sketna iPhone. Har funkat finfint och syster-sonen spelar spel på den utan några problem. Laggar aldrig, skön touch, mediokert ljud och helt okej batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Nvidia shield har jag hemma. Köpte den till min mor som hennes Facebook platta då jag inte tyckte om att hon surfade på sin sketna iPhone. Har funkat finfint och syster-sonen spelar spel på den utan några problem. Laggar aldrig, skön touch, mediokert ljud och helt okej batteritid.

Nice! Så du tycker den är bra trots att man inte är intresserad av game streaming och grejer? Tycker du skärmen är bra för att kolla film och sånt?

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk

Äger den själv och använder inte stream tjänsten.
För 2000 kr får du en platta som står sig mot plattor i 5k klassen och de säger en del. Skärmen funkar ypperligt för film spel m.m ljudet är bra de med då högtalarna är bra placerade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

Nice! Så du tycker den är bra trots att man inte är intresserad av game streaming och grejer? Tycker du skärmen är bra för att kolla film och sånt?

Utan tvekan bra nog för film och surf. Piskar allt i sin prisklass med hästlängder vad jag vet. Android är ett plus med!

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med att det är en riktigt schysst platta till ett fint pris. Jag har även oem cover som är grymt och kontrollen för spelande. Fin fin maskin.

Mvh Eldorado

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är optimal! Lagom stor för mig att ha när man reser, sitter på muggen eller ligger i sängen, stället är hyfsat. Högtalarna är väl inget att hänga i julgranen, men faktum att det är 2st som båda pekar framåt gör att man får en go känsla iaf, även utan hörlurar.

Spelar inte så mycket spel, men det jag prövat har funkat fint.
Har expanderat med 128gbs SD-kort samt LTE-sim då jag flänger runt mer än man bör.

Enda nackdelen som jag ser det är uppstår lite konstiga buggar i nvidia's android skin, som gör att man ibland måste låta batteriet gå tomt för att sedan starta om med ström ikopplat. Har kanske hänt 3-4 ggr under det året jag ägt den.

Det jag gör mest med den är att lyssna på musik/talböcker, samt kolla på twitch när jag jobbar...

Permalänk
Medlem

Låter som rätt bra betyg då! Får nog bli en sån med fodral till.

Tack!

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk

Köpte själv plattan och nöjd med den dock är batteritiden riktigt dålig efter 2 timmar hbo så har jag gått från 97-47% gjorde en reset av plattan efter jag uppgraderade den men gjorde ingen skillnad.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Köpte själv plattan och nöjd med den dock är batteritiden riktigt dålig efter 2 timmar hbo så har jag gått från 97-47% gjorde en reset av plattan efter jag uppgraderade den men gjorde ingen skillnad.

Hm, ja det är ju inte bra. Men nån nackdel måste den ju ha med ett pris på 2k. Trist för långa resor om man inte har ström.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

batteriet är ju på 5000mah ska man ha den till film kanske man ska ha en med större batteri jag vet inte eller ha med sig en powerbank då själv tycker jag det är den bästa plattan man kan få för det priset. Annars kanske en samsung tab kan vara bra också