Permalänk
Medlem

Bästa billigaste 65" 4k UHD?

Hejsan!

Är sugen på en ny TV, vill helst ha 65". Så flyttar jag in min gamla 46"a till sovrummet,

Har kikat ut två stycken som verkar helt okej för mig. De verkar vara de billigaste som inte är av "noname"-märken, samt har 4k..men mer än så vet jag inte.

Samsung UE65JU6075 & LG 65UF675V
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3131991,3072111

Bryr mig inte om exakt antal HDMI, USB-anslutningar (använder bara en). Samt att ingen har analogt ljud ut, men väl digital optisk (analog hade varit bättre för min sonos connect amp, nu måste jag ha en converter..). Högtalarkvalitet i TVns inbyggda är totalt ointressant också.

Vilken hade ni köpt och varför?

Permalänk
Medlem

OM det stämmer att Samsungen är "backlit", och jag skulle verkligen försöka verifiera detta till 100% innan jag köpte, så skulle jag ta den. "Edgelit", som LG:n verkar ha, är bara ett ruttet fulhack för att göra skärmen så tunn som möjligt på bekostnad av bildkvalité.

Om det visar sig att båda i verkligheten är "edgelit" så är det hugget som stucket. Personligen föredrar jag normalt LG.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

OM det stämmer att Samsungen är "backlit"

Jag har kontaktat Samsung. Den är kantbelyst.

Permalänk
Medlem

LG UF675V har lite problem med svärta precis som alla andra kantbelysta LCD apparater.
Annars är det en ruskigt fin maskin för pengarna.

För övrigt tror jag dom har likvärdig prestanda. Köp den som är smidigast att få hem (närmast att hämta / fri frakt eller dyl). Sen skiljer fötterna maskinerna står på mycket. Man inser inte hur stor 65" är förens man packat upp det. 99% av alla TV bänkar klarar upp till 55" sen tar det stop om en 65" har den foten Samsungen har, hopplöst.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs