Startproblem på vattenskadad OnePlus 2

Permalänk
Medlem

Startproblem på vattenskadad OnePlus 2

Hej Swec!

Klantig som jag är lyckades jag tappa min telefon ute i regnet för ett par dagar sen och har nu problem att starta upp den. Min OP2 startar, men kommer bara till något BIOS liknande där man kan välja hur telefonen ska bootas upp. I detta läge kan jag vara i ett fåtal sekunder innan skärmen svartnar och hela processen börjar om. Någon som varit i en liknande situation eller har någon ide på någonting som skulle kunna hjälpa?

/AntLeth

Visa signatur

i5 3570K, GTX 670 med Arctic Accelero twin turbo II, HyperX 8GB RAM 1600mhz, 128GB SSD, 1TB HDD, Phanteks Enthoo Evolv

Permalänk
Skrivet av AntLeth:

Hej Swec!

Klantig som jag är lyckades jag tappa min telefon ute i regnet för ett par dagar sen och har nu problem att starta upp den. Min OP2 startar, men kommer bara till något BIOS liknande där man kan välja hur telefonen ska bootas upp. I detta läge kan jag vara i ett fåtal sekunder innan skärmen svartnar och hela processen börjar om. Någon som varit i en liknande situation eller har någon ide på någonting som skulle kunna hjälpa?

/AntLeth

om du har en vattenskadad telefon så ska du INTE starta den, det funkar inte bättre med lägga telefonen i ris än på elementet.
det mest optimala vore om du lämnade in den till någon reparationsfirma så den kunde bli isärplockad och tvättad med isopropanol..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

när jag tappade min gammla sony eriksson i vatten så var den död i flera veckor innan den torkat tillräckligt för att "fungera" igen.

den va aldrig helt 100 efter det men fungerade gjorde den om än på plötslig omstart lite då och då..

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows