Permalänk
Medlem

Vektorisera bild?

Någon duktig person som kan hjälpa mig att vektorisera denna bild? Ska skriva ut så den blir ca 20 cm hög.
Är helt okunnig inom detta område. Skulle bli så glad för hjälp.

Någon som kan hjälpa eller tipsa på hur jag ska gå till väga?

Mvh
Johannes

https://postimg.org/image/9i80iv8s1/

Permalänk
Medlem

Använd en automatisk SVG generator? Har svårt att tro att någon kommer göra en handgjord version till dig gratis.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

@jto1980: Eftersom jag själv har behövt detta gjort ett par gånger så har jag utnyttjat Fiverr.

https://www.fiverr.com/categories/graphics-design/vector-trac...

Bara hitta någon som verkar vettig och låt dom fixa det.

Permalänk
Rekordmedlem

http://www.coreldraw.com/us/product/graphic-design-software/
Kan ordna det, men det är inte gratis.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

vektor är kanske lite onödigt om du bara ska skriva ut den.
Dra upp den till 600dpi och konvertera den till sv/v

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Tack!

Tack snälla för alla råd. Kanske var naivt att tro att någon utan betalning kunde göra. Bara jag som nog inte förstår att det kanske är mer jobb och jag först trodde. Men jag tar till mig av alla tips och råd. Än en gång, tack

Permalänk
Skäggig legend

@jto1980 vill du fortfarande ha det gjort? Jag kan fixa det gratis

Jag har fixat den, bara att slänga iväg ett PM med din mail så skickar jag den, en liten present från mig till dig för att det är tisdag. x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Det du gör med en sån där bild är att du öppnar den i Illustrator, klickar på själva bilden en gång så att en blå ram runt den blir synlig, så letar du fram funktionen "Image Trace" ungefär i mitten av menyn i överkant, klicka på den och sen sparar du filen som PDF.

Vill du ta loss själva tomten och ha mot en annan bakgrund t.ex. så går du under "edit" och sen "expand" (finns också där Image Trace-knappen var från början när processen är klar) så expanderar Illustrator vektorgrafiken till enskilda banor, och då kan du själv välja vad du vill och inte vill behålla genom att trycka på A, klicka på det vita området och sen delete.

Claro. Fixar det åt dig om du vill, det tar mig inte mer än 10-15 sekunder. Säg till bara.

Edit: Ah någon har redan fixat före. Dåså!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@XHI: Underbart. Tacka snälla.

Permalänk
Medlem

@Masyve: Tack till dig också Masyve

Permalänk
Skäggig legend

Alltid kul att hjälpa till @jto1980, trevlig tisdag!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 