Permalänk
Medlem

@Semjonov: Tycker det var lite små kul, speciellt med polare. Skit kul i slutet när man kör last man standing.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

DLCn ser faktiskt intressant ut! Släng in en bolt action sniper och en näve ljuddämpare och saken är klar!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv

En ca 29 minuter lång video släpptes under tisdagen med 15 minuter gameplay från expansionen. Nu har jag själv inte spelat Dying Light men The Following börjar göra mig riktigt sugen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En ca 29 minuter lång video släpptes under tisdagen med 15 minuter gameplay från expansionen. Nu har jag själv inte spelat Dying Light men The Following börjar göra mig riktigt sugen nu.

Gör dig själv en tjänst och lira igenom DL först, helst i coop.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mAster9:

Gör dig själv en tjänst och lira igenom DL först, helst i coop.

Jo, väntar mest på att priset ska sjunka någon gång.

Permalänk
Medlem

De har annonserat Dying Light: The Following - Enchanced Edition
http://dyinglightgame.com/dl-the-following

Enhancement List

  • Legend System

  • Nightmare Difficulty

  • Bounties System

  • New Parkour Moves

  • New Enemy Attacks & Behaviors

  • #DrinkForDLC Content

  • New NPC Models

  • Enhanced Facial Expressions

  • Improved Human Enemy AI

  • Improved Volatile AI

  • Greater Firearm Variety

  • HUD and Video Filter Customizations

  • Audio Upgrades

  • Gameplay Quality Improvements

  • Console Performance Upgrades

  • Overall Game Look and Feel Improvements

Hur man får Enhanced Edition beroende på vad man har innan.
http://dyinglightgame.com/img/Dying_Light_How_To_Get_EE.jpg

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte spelet i slutet av november, eller om det var början av december och har spelat lite till och från sedan dess. Först när jag fick grappling hook och kom till Old Town så började jag riktigt älska spelet. Att ha fått en del roliga perks upplåsta är inte heller dumt. Klar förbättring från Dead Island på typ alla punkter i mitt tycke. Blir väl att skaffa The Following vid något lämpligt tillfälle med, rätt sugen på den med.

Permalänk
Medlem

Exploration trailer - visar exempel på olika platser i expansionen.

Permalänk
Medlem

Idag kommer the Following!
Ska bli kul att lira lite zombie slasher igen.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Satt och lirade idag runt en timme, man ska inte underskatta känslan av att plöja ner en flock zombies med en beach buggy.

Permalänk
Medlem

Älskade orginalspelet och är sjukt sugen på att skaffa detta.
Verkar ha fått bra betyg i diverse recensioner också.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Älskade orginalspelet och är sjukt sugen på att skaffa detta.
Verkar ha fått bra betyg i diverse recensioner också.

The Following är riktigt nice. Sjukt jobbigt att vara nästan en hel Legendary level och dö på Nightmare dock -.- över en miljon poäng borta

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen det här spelet, sitta och lira lite icke competetitive coop med en polare.

Men:
Det kraschar ta mig fan var tionde minut i snitt. Datorn fryser och jag kan inte göra ett jota, bara att köra en hård omstart.
Inget i crash-log för dying light.
Inget i windows loggbok.
Installerat om spel.
Kört spel från olika diskar.
Verifierat cache.
Installerat om OS.
Uppgraderat till win 10.
Testat minnen.
Dragit ut webkamera.
Kört stresstest med diverse grafikprogram.
Övervakat PSU spänningar.
Övervakat temperaturer i hela lådan
Skruvat upp och ner på grafik
Klockat ner grafikkortet från eventuell fabriksöverklockning (MSI afterburner fick dra ner klockan lite) avinstallerat ASUS automagiska överklockning.
Flashat bios på GPU.
Flashat bios på moderkort.

Samma grej hela jäkla tiden, skiten dör utan förvarning.

Detsamma gäller metal gear solid på High-grafik, men där funkar det om man ställer ner till medium. Inte säker på att det är relaterade fel dock.

Är det någon som upplevt samma grej? Kanske har hittat en lösning?

Sitter på följande:
ASUS X79 deluxe mobo
ASUS xonar essence STX (kan det eventuellt vara det som är boven?)
i7 4930K
4*8 corsair vengeance 1866Mhz
Corsair AX1200i
Samsung 840 PRO
Logitech G502 (har inte installerat programvaran, kraschar både med och utan)

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Spelat en del Dying Light i helgen och det snurrar på riktigt bra för mig. Ligger runt 80-144 FPS beroende på var jag är. Sällan FPS:en går över 100. Det är främst när man klättrar torn eller vistas inomhus.

Haft spelet länge men har inte orkat med det. Gillar egentligen inte Zombies men parkour, crafting och skillsystemen verkade intressanta. Gick väldigt trögt i början men har lvl 5 på allt nu och det börjar bli lite lättare.

Rätt så snyggt spel är det ju. Ser mest framemot fler blueprints och bättre vapen nu. Granater och sånt skulle hjälpa.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Satt och lirade idag runt en timme, man ska inte underskatta känslan av att plöja ner en flock zombies med en beach buggy.

Det är nog en skön känsla om man lagd åt det hållet, som mig.
Hoppas få börja plöja imorgon

Visa signatur

Chassi: Corsair Oblivian 650D | Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 | CPU: Intel 2600k 3.4GHz | Kylning: Corsair H80 | Ram: 8Gb DDR3 1600MHz | Grafikkort: MSI GTX 970 | Hårddisk: Samsung EVO 250GB SSD / WD Black 1TB / WD My Book 2TB (Raid 1) | Nätagg: Corsair AX 850W |

Permalänk

Riktigt bra DLC till den här. Kanske lärde sig nåt utav CDProjekt Red...

Permalänk
Medlem

Är jag rent jävla ute och cyklar, men vart fan är advanced gfx menyn? Jag verkar köra i 60Hz, men vill kunna ändra detta i menyn till 144Hz. Sådant val finns inte längre? Jag minns att det fanns en "advance settings" meny när jag lirade för 1 år sedan.
Är jag vilsen?

Alltså det är detta val jag är ute efter, men som inte finns längre!

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att jag kan köra Nvidias inställningar på mina Fury kort?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av I Kill:

Är jag rent jävla ute och cyklar, men vart fan är advanced gfx menyn? Jag verkar köra i 60Hz, men vill kunna ändra detta i menyn till 144Hz. Sådant val finns inte längre? Jag minns att det fanns en "advance settings" meny när jag lirade för 1 år sedan.
Är jag vilsen?

Alltså det är detta val jag är ute efter, men som inte finns längre!

http://www.dyinglightforums.com/filedata/fetch?photoid=5465

Finns det en "display"-menu eller liknande? Uppdateringsfrekvenser m.m. brukar finnas där.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Någon annan som märkt prestandadegradering efter senaste patchen?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Är han så korkad att gå på det? (menar glasögonen nu)

Sen när var personangrepp nödvändigt i detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort ett rejält sidospår som tyvärr spårade ut helt. Att diskutera är såklart tillåtet men låt inte diskussionen spåra ur på det här sättet.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Jag började spela The Following igår, var trots allt DLC't som fick mig intresserad av Dying Light från första början men dröjde först till sommaren innan jag köpte det. Gillar vad jag sett hitills starkt. Att kunna åka runt i fordonet var något jag saknade i grundspelet och möjligheterna att kunna använda såväl skjutvapen som bil och armborst mer gillas skarpt med.

Väl värt en titt, om någon mer inte kommit för sig att spela The Following ännu.

Permalänk
Avstängd

Inte spelat The Following men kommer göra det. Dying Light är bra förutom en sak, zombiernas skrik som förekommer ofta låter för djävligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte lyckats hitta en enda submachine gun, revolver, hunting shotgun eller Semi-Automatic Shotgun trots att jag spelat igenom hela storyn i både huvudspelet och the following???

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Det är det nog, det finns väl en hel bunt olika revolvrar.....=)

Och jag måste ju ha hittat flera dussin smg:s (JA, alltså, det finns väl bara typ två olika sorter, men antal jag plockat upp.).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Franne:

Är det bara jag som inte lyckats hitta en enda submachine gun, revolver, hunting shotgun eller Semi-Automatic Shotgun trots att jag spelat igenom hela storyn i både huvudspelet och the following???

Hm, nu var jag rätt hög level när jag påbörjade The Following men jag drunknade i skjutvapen där. Är du väldigt låg level?

Jobbigt utan dessa, de behövs verkligen senare i spelet och dess expansion. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hm, nu var jag rätt hög level när jag påbörjade The Following men jag drunknade i skjutvapen där. Är du väldigt låg level?

Jobbigt utan dessa, de behövs verkligen senare i spelet och dess expansion. :/

är på Survivor: level 24, Agility: level 19, Power: level 24, Driver: level 21, Legend: level 6.

känns som om där är nånting som inte stämmer i mitt spel, jag har inte en enda gång stött på något av vapnen jag nämnde i mitt förra inlägg, inte ens en handsaw som också är nytt i The Following Dock så finns det o köpa ammo till smg hos alla olika säljare men just vapnet verkar inte existera för mig

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Franne:

är på Survivor: level 24, Agility: level 19, Power: level 24, Driver: level 21, Legend: level 6.

känns som om där är nånting som inte stämmer i mitt spel, jag har inte en enda gång stött på något av vapnen jag nämnde i mitt förra inlägg, inte ens en handsaw som också är nytt i The Following Dock så finns det o köpa ammo till smg hos alla olika säljare men just vapnet verkar inte existera för mig

Fan vad udda... låter onekligen som en bugg då. Ett tag sedan jag spelade men level 24 är väl max dessutom?

Ska väl vara att du haft rejält otur då men just Hunting Shotgun hittade jag flera av under min genomspelning. Samtidigt så är spelet långt ifrån buggfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fan vad udda... låter onekligen som en bugg då. Ett tag sedan jag spelade men level 24 är väl max dessutom?

Ska väl vara att du haft rejält otur då men just Hunting Shotgun hittade jag flera av under min genomspelning. Samtidigt så är spelet långt ifrån buggfritt.

Jävligt udda är det faktiskt Kan inte hitta någon på internet med samma eller liknande problem. Vilken version av spelet har du? (Det som står i nedre höger hörn). Jag har ver. 1.12.0

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮