Permalänk
Medlem

villken telefon

nu är det så att min gamla trotjänare s5 har pajat så jag tänker att köpa en ny telefon för kring 3000.
jag har kollat runt lite och sett på dem här telefonerna.

http://www.geekbuying.com/item/UMI-Super-5-5inch-FHD-Android-...

https://oneplus.net/se/3/overview

http://www.geekbuying.com/item/Elephone-Vowney-Max-5-5inch-2K...

http://www.geekbuying.com/item/-HK-Stock---Package-B--Elephon...

har ni nå tips/egna erfarenheter av dessa telefoner dela dem gärna
oneplus 3 ser helt klart proffsigast ut
tack på förhand.

Visa signatur

|Fractal Design R5|Asus GeForce GTX 1070 | Seagate 1 tb |Asus z170 Pro gaming|Intel Core i7 6700k|Samsung 850-Series EVO 250GB|BenQ XL2411Z|M50x

Permalänk
Medlem

Jag har bara ägt en Oneplus One men mina erfarenheter av den telefonen är enbart positiva, det enda som var irriterande var hela inköpsprocessen med invites och dylikt men det ska de ju ha slopat med Oneplus 3.

Oneplus gör faktiskt riktigt fina telefoner, kan rekommendera dem varmt.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en One Plus 3. Saknar "enkelt" utbytbart batteri är den enda klara nackdelen jag ser med den.

Se till att kina telefoner har korrekt band för användning inom EU.

https://oneplus.net/se/3/specs under uppkoppling ser du att dem skiljer sig. Välj en som matchar Europeisk/asiatisk modell annars kan det hända att täckning blir helt värdelös. Kolla upp vilket band din telefon leverantör använder.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Köpte nyligen en One Plus 3. Saknar "enkelt" utbytbart batteri är den enda klara nackdelen jag ser med den.

Se till att kina telefoner har korrekt band för användning inom EU.

https://oneplus.net/se/3/specs under uppkoppling ser du att dem skiljer sig. Välj en som matchar Europeisk/asiatisk modell annars kan det hända att täckning blir helt värdelös. Kolla upp vilket band din telefon leverantör använder.

Du kan inte "välja" fel version, då OnePlus länkar in en på oneplus.net/se sidan, vilket är den korrekta versionen. Man får inte något val om att välja version, utan man köper automatiskt EU/Asien versionen om man går in på Oneplus.net från en svensk ip-adress

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan inte "välja" fel version, då OnePlus länkar in en på oneplus.net/se sidan, vilket är den korrekta versionen. Man får inte något val om att välja version, utan man köper automatiskt EU/Asien versionen om man går in på Oneplus.net från en svensk ip-adress

Du måste ha missförstått mig, jag syftade på att OnePlus hade listat de band som krävs så att han kunde jämföra det med de andra kinalurar han funderade på att köpa.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

men umi super har octacore medans oneplus har quad varför är inte octacore bättre?

Visa signatur

|Fractal Design R5|Asus GeForce GTX 1070 | Seagate 1 tb |Asus z170 Pro gaming|Intel Core i7 6700k|Samsung 850-Series EVO 250GB|BenQ XL2411Z|M50x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ogge116:

men umi super har octacore medans oneplus har quad varför är inte octacore bättre?

fem myror är fler än fyra elefanter.
men vem vinner om dom slåss?

(beror helt på sättet dom slåss förstås)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ogge116:

men umi super har octacore medans oneplus har quad varför är inte octacore bättre?

Som @ISbit skrev behöver fler kärnor absolut inte att betyda bättre prestanda/batteritid. I detta fallet presterar SD820-Soc:en en hel del bättre tack vara en betydligt bättre gpu-del, mer effektiv cpu-del, snabbare minne (DDR3 vs DDR4) osv.

Här kan du jämföra Snapdragon 820 mot Mediatek MT6755.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har en Xiaomi Redmi note 3 Pro Prime (3gb/32gb) och ät verkligen supernöjd! Kostar typ 1600kr. Vill du få den snabbt finns det en säljare på AliExpress som erbjuder DHL frakt för 200kr och garanterar tullfritt då den mellanlandar i UK. Funkade asbra för mig.
Säljaren heter Shenzhen Top-One Trading

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Jag har en Xiaomi Redmi note 3 Pro Prime (3gb/32gb) och ät verkligen supernöjd! Kostar typ 1600kr. Vill du få den snabbt finns det en säljare på AliExpress som erbjuder DHL frakt för 200kr och garanterar tullfritt då den mellanlandar i UK. Funkade asbra för mig.
Säljaren heter Shenzhen Top-One Trading

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har 16Gb / 2GB versionen. Löjligt skön telefon. Kostar bara 1200 nu.

TS borde välja Note 3 Pro över OP3 om han vill ha bra batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Som @ISbit skrev behöver fler kärnor absolut inte att betyda bättre prestanda/batteritid. I detta fallet presterar SD820-Soc:en en hel del bättre tack vara en betydligt bättre gpu-del, mer effektiv cpu-del, snabbare minne (DDR3 vs DDR4) osv.

Här kan du jämföra Snapdragon 820 mot Mediatek MT6755.

tack för ett bättre svar än isbits

Visa signatur

|Fractal Design R5|Asus GeForce GTX 1070 | Seagate 1 tb |Asus z170 Pro gaming|Intel Core i7 6700k|Samsung 850-Series EVO 250GB|BenQ XL2411Z|M50x

Permalänk
Medlem

det blir en oneplus 3 tack för alla svar

Visa signatur

|Fractal Design R5|Asus GeForce GTX 1070 | Seagate 1 tb |Asus z170 Pro gaming|Intel Core i7 6700k|Samsung 850-Series EVO 250GB|BenQ XL2411Z|M50x