Tävla och vinn Fractal Design Define Nano S moddat av "Bill Owen"

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn Fractal Design Define Nano S moddat av "Bill Owen"

Ett Define Nano S designat av den amerikanska moddaren Bill Owen står på spel i en ny tävling på SweClockers, där Fractal Design vill att du tar fram din kreativa sida.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bill Owen i all ära, men att kalla detta moddat vettefan. en taffligt ditsatt plexipanel och ett CNC skuret block för att läggas i den befintliga nedsänkta toppen?

Eller, ja. Moddat är det väl, inte mycket. Hur som helst var det inte snyggt alls.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Bill Owen i all ära, men att kalla detta moddat vettefan. en taffligt ditsatt plexipanel och ett CNC skuret block för att läggas i den befintliga nedsänkta toppen?

Eller, ja. Moddat är det väl, inte mycket. Hur som helst var det inte snyggt alls.

Håller med fullständigt, det här kan vara en av dom fulaste casemodsen jag sett. Skulle inte använda detta chassi även om jag fick det gratis, Kul med tävlingar dock!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har bara en fråga... vad tusan är "fotboll"???!

Permalänk
Medlem

Fattar inte alls vad de vill att man ska göra för att tävla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Fattar inte alls vad de vill att man ska göra för att tävla?

Nej, instruktionerna är lite diffusa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Lol.. fotbulls spelare

väljer zlatan
ett oanvänt, omoddat chassi, han är ute o kickar boll, har inte tid för sån skit
/thread

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Fattar inte alls vad de vill att man ska göra för att tävla?

Rita ett chassi och säg att så skulle det se ut om ***** moddat ett Define Nano S.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Håller med fullständigt, det här kan vara en av dom fulaste casemodsen jag sett. Skulle inte använda detta chassi även om jag fick det gratis, Kul med tävlingar dock!

Han är ju en duktig moddare och har gjort några riktigt häftiga byggen, men detta? nej tack.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Såja då var det ny tävling på swec igen och ännu en gång så är kommentarsfältet fyllt av gnäll. Tycker så synd om er som är tvingade till att tävla, ännu värre är det för er som vinner, hur ska ni överleva?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Såja då var det ny tävling på swec igen och ännu en gång så är kommentarsfältet fyllt av gnäll. Tycker så synd om er som är tvingade till att tävla, ännu värre är det för er som vinner, hur ska ni överleva?

Jättekul med tävlingar, mitt gnäll är inte riktat mot sweclockers utan mot Bill. Med tanke på vilken fantastisk moddare han är så hade jag förväntat mig så mycket mer.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Hade varit bra mäktigt om det var ett chassi från @MetallicAcid, @Laine eller liknande

Permalänk
Medlem

"Fotbolls-EM 2016 till ära blir uppgiften att designa om Define Nano S utifrån hur det skulle se ut om din favoritspelare fick fria händer att vara kreativ."

En smula förvirrande instruktioner, men jag antar att man ska göra ett fotbollstema med sin favoritspelare? Känns rätt svårt att veta vad ens favoritspelare har för eventuella kreativa kunskaper och ambitioner? Nåja, hoppas att få se några coola skapelser!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Proffsmoddare

Det är garanterat ett chassi som gjorts till Fractal för någon mässa nångång, bara att de beslutat sig för att lotta ut det nu när det gjort sitt.

Säkert därför det ser ut som det gör med

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Hade jag ork och vilja så skulle jag göra ett chassi som liknade Zlatans näsa.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Jättekul med tävlingar, mitt gnäll är inte riktat mot sweclockers utan mot Bill. Med tanke på vilken fantastisk moddare han är så hade jag förväntat mig så mycket mer.

är det relevant för tävlingen/kommentarsfältet oavsett vart det är riktat?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Ta fram din favoritspelares Define Nano S i valfritt bildbehandlingsprogram eller på papper.

Va?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Bill Owen i all ära, men att kalla detta moddat vettefan. en taffligt ditsatt plexipanel och ett CNC skuret block för att läggas i den befintliga nedsänkta toppen?

Eller, ja. Moddat är det väl, inte mycket. Hur som helst var det inte snyggt alls.

Ritkigt fult jo. "galler på galler" nä fyfan vad halvfärdig...

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av aqwedcxz:

Lol.. fotbulls spelare

väljer zlatan
ett oanvänt, omoddat chassi, han är ute o kickar boll, har inte tid för sån skit
/thread

Hade han haft tid så hade han skrivit "zlatan är bäzt" på varenda millimeter av chassit som den divan han är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Rita och fräsa ut 2 metall-"galler" och en plexiglasskiva (som dessutom ger intrycket av att vara för stort i mitt öga). Öka värdet med 2800kr... Nä ruggit fult "moddat"

Men kul med tävlingar, alltid kul och se vad och hur medlemmar designar och tolkar idéer

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk

Kul tävling, men inte mycket till mod Lycka till, hoppas någon lyckas vinna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Bill Owen i all ära, men att kalla detta moddat vettefan. en taffligt ditsatt plexipanel och ett CNC skuret block för att läggas i den befintliga nedsänkta toppen?

Eller, ja. Moddat är det väl, inte mycket. Hur som helst var det inte snyggt alls.

Snyggt var det ju inte. CNC maskiner är bra för precisionsdelar men det känns mer lat än proffsig på detta bygget.

Glaset på sidan är ju för stort och överlappar fronten och även detta känns rätt halvfärdigt.

Flötiga fingeravtryck innan fotografering är ju lite B det med.

Permalänk
Avstängd

Tycker inte det var något att hänga i julgranen, den är inte snygg...

Permalänk
Proffsmoddare

I have seen this mod in person and I was actually liked the Alu billet work. The acrylic I can agree is strange with it being longer than the chassis side opening.

I can inform that the price is a little "saftigt" because of the fact that to CNC 300 or so of these cases, all of which are individually numbered, and him to get paid for the work offsets the high retail price of 3300kr. I don't even think it is worth 3300kr, but then again he doesn't work for free.

So no, this is not a one off mod made for a trade show somewhere and since it has been shown, is now being raffled off.

As for the finger prints, I can inform that these photos were taken in the Fractal Design suite at Computex, where hundreds of people felt compelled to touch it.

As for this competition itself... It is a shame that I hate soccer (fotboll) and most of the filming that happens all the time. So I won't be taking part of this.

/J

Permalänk
Medlem

hade man kunnat vända på det så det ska handla om en fotbollsspelare så hade jag helt klart gjort ett chassit där det bara står aftonbladet överallt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

No offence, men den där moddningen är oerhört ful. Hade lagt 50 kronor på chassit, max. Och gömt undan det i något förråd.

Det är enbart min åsikt.

Permalänk
Medlem

Alltså, nej tack. Alla har sin stil men nej tack på denna..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Har tittat både en och arton gånger på chassit nu och vet inte riktigt vad jag tycker. Kunde se bättre ut men fult tycker jag inte. Men heller inget att betala över 3000kr för.
Han borde bytt ut all plåt och kört all in på aluminium.
Signaturen blev jäkligt fin fast den detaljen är kanske inte så viktig.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

För att inte vara allt för negativ, men det som verkligen stör mig är att han har använt 2 olika skruvar för täckplattorna, samt att den övre täckplattans skruvar sticker ut ...

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk

Bilden

Mitt bidrag

Edit: verkar inte få uppladdningen att funka från Imgur, någon som har några tips?