Permalänk
Medlem
Skrivet av Flinken123:

Vet någon om telefonen kan läsa Mifare Classic? Jag kontaktade supporten men de visste inte.
Jag använder nämligen ofta appen Ressaldo för att kolla saldot på busskort.

@Gambit_2K
Eftersom du bor i Stockholm och har telefonen, kan du testa med ett SL-kort?

MVH
Erik

Ganska säker på att jag läste i forumet borta på Swedroid att det fungerar med SL-kort och Ressaldo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flinken123:

Vet någon om telefonen kan läsa Mifare Classic? Jag kontaktade supporten men de visste inte.
Jag använder nämligen ofta appen Ressaldo för att kolla saldot på busskort.

@Gambit_2K
Eftersom du bor i Stockholm och har telefonen, kan du testa med ett SL-kort?

MVH
Erik

Testade precis och det fungerar utan problem.

Permalänk
Skrivet av Thex:

Ganska säker på att jag läste i forumet borta på Swedroid att det fungerar med SL-kort och Ressaldo.

Skrivet av SanyaIV:

Testade precis och det fungerar utan problem.

Tack så mycket!

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flinken123:

Tack så mycket!

Tack för tipset också. Väldigt bra app att ha då jag ofta är osäker på hur mycket jag har kvar på reskassan.

Permalänk
Medlem

@Flinken123: Vet inte exakt hur det ska se ut men det verkar som om kortet blir läst.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem från jobbet och hade paket i brevlådan Helnöjd hittills, förslag på appar mottages gärna

Märkte nu att 4G inte funkar alls. Måste manuellt ställa in 3g för att få internet :s

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Kom nyss hem från jobbet och hade paket i brevlådan Helnöjd hittills, förslag på appar mottages gärna

Märkte nu att 4G inte funkar alls. Måste manuellt ställa in 3g för att få internet :s

Har du Tele2 som operatör?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Kom nyss hem från jobbet och hade paket i brevlådan Helnöjd hittills, förslag på appar mottages gärna

Märkte nu att 4G inte funkar alls. Måste manuellt ställa in 3g för att få internet :s

Du kan behöva ändra "Authentication type" för 4G APN. Med Tele2 så ska den stå på "None", Tror att det är samma för telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du Tele2 som operatör?

Skrivet av SanyaIV:

Du kan behöva ändra "Authentication type" för 4G APN. Med Tele2 så ska den stå på "None", Tror att det är samma för telia.

Japp Tele2! Löste det, fanns under APN inställningar

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Japp Tele2! Vart hittar jag de här inställningarna? En printscreen skulle underlätta

Skickades från m.sweclockers.com

Här, long-press i screenshot 3.

Dold text

Edit: Ser att du fixade det.

Permalänk
Medlem

@ASUSG15: Kommer verkligen paketet i brevlådan? Blev lite orolig nu då jag själv beställt telefonen. Känns inte så säkert att dem bara lägger telefonen där iallafall :/

Permalänk
Medlem

Jag tänkte beställa OnePlus 3 till min far som present. Just nu har han en gammal sleten Galaxy S3. OnePlus 3 ser riktigt bra ut både design mässigt och pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warcaith:

@ASUSG15: Kommer verkligen paketet i brevlådan? Blev lite orolig nu då jag själv beställt telefonen. Känns inte så säkert att dem bara lägger telefonen där iallafall :/

DHL ringde mig, jag var på jobbet o bad honom lägga paketet i brevlådan Så de gör alltså inte så vanligtvis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Håller på med min nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

It's Finally here!
ÄNTLIGEN

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

It's Finally here!
ÄNTLIGEN
http://i.imgur.com/YFXoYOw.jpg

Alltid kul med någon mer som fått sin idag 😃 Själv ladda jag upp min till 100% och har nu 90% kvar efter att uppdaterat och installerat appar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Min är i Köpenhamn nu, så blir leverans först på måndag. Så nära, men ändå så långt borta.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Får se om jag hinner få min innan jag far på Bråvalla på onsdagen..
Troligen inte, fick mail om att den skickades igår kväll. Beställde 17 juni.

Kanske bäst man inte har med sig den iallafall, men har tröttnat rejält på min iPhone 4s så jag orkar inte vänta längre.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

Kört min sedan tisdags, batteriet håller otroligt bra även när jag använder den i jobbet.

Jag är nöjd med telefonen än så länge !

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Avstängd

Är otroligt nöjd med min telefon. Det enda jag saknar just nu är Cyanogenmod, som förmodligen kommer komma ut tidigast i Augusti, då source för Dash Charging skall släppas i slutet på juli. Förhoppningsvis kan de släppa en tidigare version utan Dash Charging för att sedan komplettera med funktionen senare.

Visa signatur

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av ShaZam92:

Är otroligt nöjd med min telefon. Det enda jag saknar just nu är Cyanogenmod, som förmodligen kommer komma ut tidigast i Augusti, då source för Dash Charging skall släppas i slutet på juli. Förhoppningsvis kan de släppa en tidigare version utan Dash Charging för att sedan komplettera med funktionen senare.

CM13 är redan släppt, men som du säger så fungerar inte Dash ännu.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Fick min igår, idag märkte jag att den förlorar signal/nätverk. Det hjälper att inte att starta om telefonen. Jag måste byta simkortsplats för att det ska fungera igen. Någon som vet vad detta beror på? Har tele2 om det hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Fick min igår, idag märkte jag att den förlorar signal/nätverk. Det hjälper att inte att starta om telefonen. Jag måste byta simkortsplats för att det ska fungera igen. Någon som vet vad detta beror på? Har tele2 om det hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Se tidigare it tråden angående APN inställningar.

Sitter 2st Tele2 simkort i min och de fungerar utmärkt. Bor i göteborgsområdet om det hjälper.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

@mini-ryttge: Jag gjorde det där tidigare och allt fungerade som det skulle. Men nu händer ingenting längre oavsett om jag startar om den eller byter plats på simkortet. Jag är förvirrad.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem

Jahapp.... första gången jag tappade den från höfthöjd så sprack glaset till kameran någon som har tips vart jag kan hitta ny baksida/glas?
Har googlat men hittar inget :/

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Jahapp.... första gången jag tappade den från höfthöjd så sprack glaset till kameran någon som har tips vart jag kan hitta ny baksida/glas?
Har googlat men hittar inget :/

Va tråkigt. Du får nog vänta....är nog svagt med reservdelar till OP3 redan. Och frågan är om det kommer finnas så många ställen som lagar OP3 här i Sverige. Nån som har koll på hur det varit med OP1 och 2? Har själv inte haft dessa lurar.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Va tråkigt. Du får nog vänta....är nog svagt med reservdelar till OP3 redan. Och frågan är om det kommer finnas så många ställen som lagar OP3 här i Sverige. Nån som har koll på hur det varit med OP1 och 2? Har själv inte haft dessa lurar.

Jo har kollat runt och verkar inte finnas reservdelar än, kollat lite klipp där dem plockar isär telefonen och ser ut som om hela telefonen sitter i den främre delen.
Behöver bara byta glaset baktill, kameran fungerar men är lite suddigt pga glaset bara.

Verkar inte vara så svårt att byta själv, bara invänta reservdelar

Tips till alla! Köp ett rejält skydd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Någon som vet ett bra kvalitets-sportarmband till OP3?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Ni som har haft telefonen ett tag nu, är det något ni tycker man ska göra direkt med telefonen? Någon inställning, app osv som man bara "måste" ha. Får min senare idag håller på att klia i fingrarna och blir en lång dag på jobbet. Som ett barn på julafton.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med notiser från appar? Har ställt in att jag inte vill ha några notiser etc från Aftonbladet eller Facebook men får dom likt förbannat..

Annars för övrigt fick jag telefonen i fredags och är riktigt nöjd! Riktigt snabb och lätt! Lite hal bara dock utan skal då jag kör med en "leather pouch" till den istället för att jag inte gillar att ha skal på och vill skydda skärmen..

Men som alla andra någon app man borde kolla över? Lite synd att man inte kan programmera ljudprofilerna till switchen på sidan.. Skulle gärna vilja ha vibration tillbaka istället för att dra ner ljudet till lägsta varje gång...