Monitor "utgått" ur lager på Inet (ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync)?

Permalänk
Medlem

Monitor "utgått" ur lager på Inet (ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync)?

Hej

Jag har beställt en dator att byggas åt mig och denna monitor "ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync" som fått utmärkelser här och butiken sa var grym för spel, nu har den utgått hos Inet där jag beställt den...
(har inte fått datorn ännu då GTX 1080 kortet inte finns i lager)
Har jag gjort ett dåligt val av monitor? eller är den "gammal" och ersätts av något jag i ställe borde överväga?
Jag vill bara kolla här med er innan jag ringer och kollar med butiken på Måndag.

Permalänk
Medlem

@Salvion: Beror väl lite på vilket pris du fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@Salvion: Beror väl lite på vilket pris du fått.

6780 kr

Permalänk
Medlem

@Salvion: Tror inte du kan få bättre skärm för det priset.

Permalänk
Medlem

Lite klurigt är detta! satt själv i samma sits bara för någon vecka sedan. Just med denna skärm så vet jag inte riktigt varför man slutade med denna på inet då den inte är så gammal. Visserligen byts saker ut snabbt just inom datorvärlden. Kanske inte sålde tillräckligt bra? (är ju trots allt jävligt dyr!). Recensionerna svänger rätt bra på den också så man får nog inte gå efter det bara.

Skärmen du valt är säkert riktigt bra men kolla igenom ordentligt då du fått den efter döda pixlar osv.

Vill du byta så köpte jag en annan efter mycket om och men. Den finn fortfarande i lager hos inet och kostar lite mindre (nedsatt pris).
https://www.inet.se/produkt/2205491/acer-27-predator-xb271h?u...

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem

@McAllan & Hybenos
Tar med det ni skrev när jag frågar affären på Måndag.

Permalänk

Vad sa affären?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

undrar desamma, vill egentligen ha denna skärmen men om det kommer någon ny version av den så väntar jag på den!

Permalänk
Medlem

Update!

Har nu 2 ggr talat med Inet och idag fick jag det som lät som det mest relevanta svaret.

Inet säger att ibland får dom in monitorer som redan finns på ett artikelnummer men som man måste ändra/ge ett nytt nummer (detta gäller alla produkter inte bara monitorer) och då lägger man in den "nya" produkten med nytt artikelnummer och den "gamla" hamnar som Utgått.
Åtminstone i detta fall men sannolikt alla fall är produkten identisk bara med ett annat nummer.

Gällande just denna monitor är inte produktnumret nytt utan det samma, och fler skärma kommer in hela tiden, det KAN ha varit så att man trodde sig vara tvungen att byta nummer och snabbt gjort ändringen men att det var fel och ändringen togs bort.

Inet hävdar fortfarande att denna monitor är om inte DEN bästa så ibland dom och med det svaret är jag nöjd för egen del och min order ligger kvar.