Video: FZ testar tidigt Battlefield 1

Permalänk
Melding Plague

Video: FZ testar tidigt Battlefield 1

I samband med nyligen avslutade E3 2016 var Battlefield 1 en stor programpunkt. FZ fick chansen att testa och spela in en längre period slagfältspangande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vill ni se mer? Förhandsboka battlefield 1 premium edition för endast 1199kr

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Ser ruskigt trevligt ut, jag känner mig inte lika skeptisk nu som tidigare.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Lol när de kör runt en vägg istället för igenom den...

Permalänk
Medlem

Rätt häftigt att man faller avsevärt snabbare än vad flygplanen flyger

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Rätt häftigt att man faller avsevärt snabbare än vad flygplanen flyger

Alltid tyckt att planen "svävar" mer än vad dem "flyger" sedan planen kom in i Frostbite motorn..

Permalänk
Medlem

Är inte BF en gaming evolved titel? I så fall känns det ju rätt lustigt att det körs med Nvidia.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Alltid tyckt att planen "svävar" mer än vad dem "flyger" sedan planen kom in i Frostbite motorn..

Haha, jag håller med.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood:
Kan vara för att AMD inte har ett enda grafikkort på marknaden som ens kan komma i närheten av 980Ti.

För att inte tala om hur uruselt AMDs kort presterar jämfört med 1080, klart at EA vill presentera den bästa spelupplevelsen så de spelar med det bästa grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Har dem glömt hitreg för tanks?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta! Påminner ju dock väldigt mycket om CoD 2 när det begav sig...

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem

Inte dom mest skillade motståndarna precis...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Spännande ska bli kul å spela å samtidigt uppgradera min "bf3" dator hade dock häldre sett ett nytt bf 1942

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av foxzox7:

Lol när de kör runt en vägg istället för igenom den...

Var ju tvungen att testa förstörelsen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Alltid tyckt att planen "svävar" mer än vad dem "flyger" sedan planen kom in i Frostbite motorn..

Borde passa alldeles utmärkt i BF1 då eftersom ett WW1 plan flyger i typ 1/3 hastigheten av en Cobra eller 1/10 av en F22... Så i jämförelse med resten av moderna BF serien så borde det se ut som dom svävar, lol.

En människa i fritt fall är avsevärt snabbare än en WW1 plan också.

Det enda jag hoppas på från BF1 är att dom har en riktig server browser. Nåja, det och att dom inte släpper det i samma skick som ett brinnande Titanic på väg att krocka med Grönland. Men dom kan ju knappast göra det sämre än BF4. Kanske.

Permalänk
Medlem

Spelmässigt verkade det vara EXAKT som alla andra BF. Ser tyvärr rätt tråkigt ut i mina ögon. Samtidigt som det på typiskt BF-manér är totalt jävla kaos konstant. Spawna > springa > dö > repeat.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad över färgkorrigeringen dom valt att använda, det lyfter verkligen upp grafiken och känslan i spelet
Dom har verkligen lyckats med den grafiska biten och atmosfären i banorna med regn, reflektioner, rök och explosioner

Hade gärna sett att man kunde få fysiska skador som hindrat ens rörelse, tex om man blev träffad i benet så att medics får jobba mer med att hjälpa skadade i krigsfältet samt mer blod.

Permalänk
Medlem

Grafikmässigt tycker jag att gräs/träd/buskar är "meh" men annars ser det riktigt fint ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@ClintBeastwood:
Kan vara för att AMD inte har ett enda grafikkort på marknaden som ens kan komma i närheten av 980Ti.

För att inte tala om hur uruselt AMDs kort presterar jämfört med 1080, klart at EA vill presentera den bästa spelupplevelsen så de spelar med det bästa grafikkortet.

Nu pratar du i nattmössan.. Fury x står nog närmare 980ti än du vill tro.. slår de i vissa fall också.. Även i vissa dx12titlar har de visat att de Kan dra jämna steg med 1080(Hitman/Aots) 4k. Mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Grafikmässigt tycker jag att gräs/träd/buskar är "meh" men annars ser det riktigt fint ut.

Träden saknar ju nästan helt löv, vilket gör att landskapet sjunker i upplevelse. Inne i byn ser ju träden väldigt glesa ut. Det finns enstaka fina träd (en på femtio?) men de flesta ser helt sjuka ut. Det går att se i genom lövverket på nästan samtliga träd vilket kanske är ett prestandaval Dice gjort. Men, nej, man borde ha fått möjligheten att välja mellan sjuka/glesa/normala/välmående träd i grafikmenyn.

Bortsett från det är det ju hur snyggt som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Inaktiv

Rubberbanding och ragdoll-effekter är bara något som introduceras i retail-versionen? Ser ju ut att vara mer fungerande än de senaste Battlefield-spelen tillsammans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BlackBird:

Spelmässigt verkade det vara EXAKT som alla andra BF. Ser tyvärr rätt tråkigt ut i mina ögon. Samtidigt som det på typiskt BF-manér är totalt jävla kaos konstant. Spawna > springa > dö > repeat.

schyyy....någon kanske skulle dra öronen åt sig om Dice gjorde något nytt, bättre de kör på i Call of Duty-stilen och dödar hela Battlefield franchise.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Träden saknar ju nästan helt löv, vilket gör att landskapet sjunker i upplevelse. Inne i byn ser ju träden väldigt glesa ut. Det finns enstaka fina träd (en på femtio?) men de flesta ser helt sjuka ut. Det går att se i genom lövverket på nästan samtliga träd vilket kanske är ett prestandaval Dice gjort. Men, nej, man borde ha fått möjligheten att välja mellan sjuka/glesa/normala/välmående träd i grafikmenyn.

Bortsett från det är det ju hur snyggt som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Lol är du ironiskt eller...

Vi snackar om ett krig där tusantals kanoner kunde dumpa nån miljon granater på en liten yta... på några timmar. Löv har en tendens att inte riktigt gilla såna förhållanden (mjuka saker gjorda av kött har också en tendens att tunna ut sig). Testa söka "WW1 trenches" och se hur många färgglada träd du kan se. Nåja, i svartvit så fantisera att dom är färgglada.

Permalänk
Medlem

Det jag blir lite ledsen att se är att du kan röra siktet med tanks/fordon lika snabbt som du kan med ditt vanliga vapen. Detta gör i min mening fordon OP då de är totalt orealistiskt. Så svårt är de inte att faktiskt göra en animation för att du rör siktet så det är en kortare delay på det, nu kunde du göra en 180* och skjuta på 0.01 sek med en kulsprutebil som måste vrida ett stort pansartorn.

Bortsett från det så ser jag verkligen fram emot det, men hoppas verkligen det blir mycket squad rush som det var i BC2.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

"Bläää för dåligt, för fult och för dyrt." i kommentarerna, sen slutar det ändå med att de som gillar BF köper och har roligt medan övriga inte kommer köpa oavsett...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

01:37 - We have taken objective butter

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt förväntat mig lite bättre grafik. Battlefront var ju hur snyggt som helst, och så kommer detta drivet av ett friggin' 1080 och ser inte alls lika levande ut. Bilarna ser sjukt tråkiga ut, inte mycket bättre gjort än Battlefield 2 :/

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer finnas hardcore-läge, där man inte tål ett magasin i bröstet och där ikonerna ovanför med- och motspelarnas huvud inte är med?

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen inte den där kvinnan som pratar om äpplen, smör och nån som heter Charlie....

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Jag gillar verkligen inte den där kvinnan som pratar om äpplen, smör och nån som heter Charlie....

Blev lite undrande varför dom inte använde alpha/bravo/charlie etc när jag hörde det första gången men kollade upp det och det är korrekt för Brittiska Royal Navy under WW1. Varför dom inte använde armé slang är en intressant fråga dock. Men antar att om nån sa "We have captured objective Beer!" så skulle ESRB klaga på att den uppmuntra barn till att dricka.