Permalänk
Geeks Gaming

Dawn of war 3

Step into the nightmare of brutal galactic warfare with the Dawn of War III worldwide announce trailer!
Watch the battlefield come to life, and death, as you’ve never seen it before as Space Marines, Eldar and Ork slip ever deeper into the darkness of endless war.

Find out more at www.DawnofWar.com

http://store.steampowered.com/app/285190/

http://www.pcgamer.com/dawn-of-war-3-inside-relics-biggest-rt...

Big armies are back
Bases return
You play as three races in the campaign

Three races have been revealed: Space Marines, Orks and Eldar. The campaign moves between factions from mission to mission as each army converges on the same planet to retrieve a mysterious weapon. All of the factions have their own collection of heroes, elites, super units and super abilities that you develop over the course of the story. Gabriel Angelos returns to lead the Blood Ravens, and he'll tee off against an Eldar Farseer and an Ork Warlord.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Entusiast

Fan va gott, spelade DoW2 väldigt mycket innan Sc2 släpptes. Det enda RTS jag finner intressant utanför Blizzards nuförtiden. #‎WAAAGH!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Hoppas att de återgår mer till ettans spelstil. Det var mycket roligare än de mer småskaliga bataljerna i tvåan.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Hoppas på en blandning av DoW 1 & 2

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Entusiast

Jävlar vad cool trailern var! Älskar universumet, men tänker inte bli för exalterad så länge de inte visat upp spelet!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Yes! Med base building!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Xyborg:

Hoppas att de återgår mer till ettans spelstil. Det var mycket roligare än de mer småskaliga bataljerna i tvåan.

Skrivet av Defender:

Hoppas på en blandning av DoW 1 & 2

http://www.pcgamer.com/dawn-of-war-3-inside-relics-biggest-rt...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Både ettan och tvåan är stora favoriter, hoppas på en blandning av dem där bataljerna är än mer storskaliga med tactical squad missions som påverkar story/det storskaliga.

Oavsett, så sjukt glad över att det faktiskt ens görs en trea, ingen info alls sedan de skrotatde första draften/iden om DoW 3, sedan konkar THQ, relic köps av Sega, ingen vet om de har kvar sin WH40k licens.... Men tack för att du gjorde min dag! 😁

Edit;
Trailern... Alltså de BORDE animera en långfilm. Skulle vara ljusår bättre än den som faktiskt finns ute 😱 Att de inte censurerar bort blod, avslitna lemmar och killshots gillas mycket. Inget "my little pony" syndrom, det skall Relic ha respekt för 😈

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Sweet! Jag älskar denna serien! Den absolut bästa delen tycker jag är The Dark Crusade så jag hoppas att 3an rör sig lite tillbaka mot den skalan.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Wohooo! Verkar som en bra avvägning!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Entusiast

Hade hoppats på att det var mer som DoW2 med mindre taktiska strider och utan basebuilding fast jag kan leva med ett spel som möts i mitten mellan DoW2 och SC2.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv

Ser bra ut, inte mycket att gå på ännu, men Space Marines ser lite tunna ut jämfört med modeller/fluff. Långt kvar till release dock.

Hoppas vi får se ett Epic senare.

Permalänk
Medlem

Underbara nyheter, de bästa på länge och ändå har det kommit annonseringar utav flera intressant spel nyligen än det gjort på flera år (har nästan slutat spela pga detta). Tänker nu mest på Space Hulk Deathwing och Deus Ex Mankind Divided och så kommer detta....

Dawn of war 3... Helt underbart med en delvis tillbakagång till Dow1 och dess större och komplexare slag än Dow 2 som mer focuserade på intrikata och färre enheter, dock verkar Dow 3 inte ha något basbyggande? Vilket jag tycker är synd isåfall.

Köpte Fallout 4, för jag gillade serien, Spelade några timmar och tappade intresset för det.
Annars gillade jag Rome II och en del expansions där och samma med Dishonored och delvis Starcraft 2.

Dvs "tänkande" och komplexare varianter utav RTS och FPS och även om grafiken är viktig, så är spelsystemet viktigare än massa explosioner på skärmen, eller hur?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Bogey:

Underbara nyheter, de bästa på länge och ändå har det kommit annonseringar utav flera intressant spel nyligen än det gjort på flera år (har nästan slutat spela pga detta). Tänker nu mest på Space Hulk Deathwing och Deus Ex Mankind Divided och så kommer detta....

Dawn of war 3... Helt underbart med en delvis tillbakagång till Dow1 och dess större och komplexare slag än Dow 2 som mer focuserade på intrikata och färre enheter, dock verkar Dow 3 inte ha något basbyggande? Vilket jag tycker är synd isåfall.

Köpte Fallout 4, för jag gillade serien, Spelade några timmar och tappade intresset för det.
Annars gillade jag Rome II och en del expansions där och samma med Dishonored och delvis Starcraft 2.

Dvs "tänkande" och komplexare varianter utav RTS och FPS och även om grafiken är viktig, så är spelsystemet viktigare än massa explosioner på skärmen, eller hur?

Jodå, basbyggande och resurshantering är tillbaka Läs PC Gamer artikeln som länkades längre upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande ettan. Ruskigt bra spel!

Permalänk
Medlem

the orcs are strong and their wariors mighty!

Permalänk

Hoppas det blir som ettan. Alla lag känns exakt lika dana i tvåan, men det är väl för att det ska vara lättare att balansera.

Permalänk
Medlem

Spännande
Jag gillade 1an mer än 2an. 2an gjorde de försök på taktik på ett konstigt sätt, tex kulspruta för att överösa med och det ser ut att göra skada på de i skydd men sen flyr någon över öppen yta den är riktad och ingen skada sker nästan. Det kändes lite småsegt och klumpigt.
Sen tyckte jag inte att jag fick någon skön känsla i 2an.

Hoppas på ett mellanting mellan 1an och 2an, behövs mer flyt.

@DDemis fan jag blev just sugen på att lira ettan jag å

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Gameplay video (tyska kommentarer)
Edit: den är nu spärrad.
https://www.youtube.com/watch?v=iyspr4Tkt58

Från en på Neogaf som kollade på presskonferensen;
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=206730567&postcoun...

- Larger in scale than previous DoW games.
- No cover system at all to emphasis a more aggressive playstyle while making use of special abilities.
- Base building seems to exist solely for unit production, they assume that there will be little to none stationary defensive capabilities.
- Drop pods and orbital cannons will be unlocked in the later stages of the singleplayer campaign.
- No release date yet, they assume that it might be next year.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt.

Men den feta blå robboten, vad är det? En palladin? Första tanken gick till dreadnought men ser inte alls ut som en. Se gamla dawn of war intro't för en sådan om ni missat det, där har vi en dreadnought som plockar upp en eldar i en hand och lite fint säger "I've come to destroy you".

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jävligt snyggt.

Men den feta blå robboten, vad är det? En palladin? Första tanken gick till dreadnought men ser inte alls ut som en. Se gamla dawn of war intro't för en sådan om ni missat det, där har vi en dreadnought som plockar upp en eldar i en hand och lite fint säger "I've come to destroy you".

Jag skulle säga att det är en Imperial Knight av något slag, fullt möjligt en Paladin. Känner dock inte igen bannern med husets namn - ser ut som "Clarlock"? Söker man på "warhammer clarlock" på google så är första träffen en lista över Imperial Knight Houses, men jag kan inte hitta Clarlock där... kanske stirrar mig blind bara.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Gameplay ser fruktansvärt ut :'( Ser ut som taget från en serietidning

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Älskade Dark Crusade. Hoppas detta blir liknande, och inte ner-dummat till ett actionspel som 2:an.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Och med det här spelet visar Relic och Sega världen antingen att all talang från Relic försvann i samband med THQ-kraschen eller att Sega beställt ett spel som är gjort för att floppa värre än C&C4.

Det här spelet kommer floppa något astronomiskt. Snacka om att inte ha någon som helst känsla för vare sig serien eller för speldesign.

Permalänk
Inaktiv

Ny trailer, ser riktigt lovande ut:

Permalänk
Medlem

Ser absolut fruktansvärt ut. Den grafiska stilen köper jag inte, basbyggandet ser helt meningslöst ut. Ser ut som en dålig SC-klon. Varför förstöra arvet från serien?

Så jäkla synd

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut, gillar världen. Orkar inte måla och pilla med dom svindyra modellerna längre så detta blir perfekt. Förbokat
Spelar även warhammer total war

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

beta nyckel

nån som har en betanyckel över?