Steam Summer Sale tips

Permalänk
Medlem

Har lagt till två spel i kundvagen:
The Talos Principle-Ser ut som portal ungefär, fast med mindre humor. 100kr
Darkest Dungeon-2d Dungeon crawler 130kr känns dock mycket.

Kommer det fler spel varje dag?

Permalänk
SpelClockers

Som alla steams sales för att göra bra klipp på de mest populära spelen så ska man bevaka dom lite granna... Men för att få dom max rabatterna ska man kolla typ dom sista dagarna på dom mest populära spelen.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

The Talos Principle-Ser ut som portal ungefär, fast med mindre humor. 100kr

Talos Principle är i mitt tycke ett av de främsta pusselspel som gjorts. Det är dock inte själva pusselaspekten som gör det såpass bra, utan den fantastiska storyn och hur den interagerar med spelaren. Stilistiskt har det helt klart likheter med Portal, men det är två vitt skilda typer av berättelser. Där Portal erbjuder en fönsterplats med flådig utsikt bjuder Talos Principle med filosofiska frågeställningar och utmaningar in dig till att ifrågasätta dig själv och (det låter jävligt klichéartat men det är inte mindre sant för det) att växa som människa.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

ConcernedApe borde ta sig i kragen och se till att fixa så Stardew Valley går att spela native på OS X, sedan kommer jag vara nöjd.

Passar på att köpa spelet så länge, iallafall.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Såg rean för kanske 1h sedan och är nu typ 700:- fattigare och har level 5 badge

Tog och slog till på en Steam Controller (30% rabatt) då jag gillat utformingen sen den kom ut. Kommer platsa bra på skrivbordet.
Sedan för nostalgin köpte jag 4st Sonic spel
The Crew låg på min önskelista så la till den också sedan va det några andra småspel för typ 0.20 styck som såg lite småroliga ut sedan en flygsimulator oxå (Microsoft Flight Simulator X: Steam Edition) då jag har en joystick liggandes hemma (ny från en komplett rea:P )

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

tog tills ny payday 2 och firewatch. mera lär komma.... steamsales slutar 4 juli så gott om tid välja bland 12.000 titlar på rea
trist att tmnt: mutans på mayhem ingår inte på rea men andra skitspel gör det.. antar det är platinumgames som sa NEJ för rea på spelet.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

ConcernedApe borde ta sig i kragen och se till att fixa så Stardew Valley går att spela native på OS X, sedan kommer jag vara nöjd.

Passar på att köpa spelet så länge, iallafall.

Spelet är väl värt att skaffa iallafall, jag tokälskar spelet då det är en bra tolkning av vad som gjorde Harvest Moon-spelen så pass bra som de var. Inte spelat på ett par månader men samtidigt kan jag tycka att en OS X-utgåva bör vara på gång då spelet är på väg till både PS4, Xbox One och Wii U.

Om inte annat kan du nog spela spelet i en virtual machine eller liknande, eller Boot Camp. Väl värt att hitta en lösning för att kunna spela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spelet är väl värt att skaffa iallafall, jag tokälskar spelet då det är en bra tolkning av vad som gjorde Harvest Moon-spelen så pass bra som de var. Inte spelat på ett par månader men samtidigt kan jag tycka att en OS X-utgåva bör vara på gång då spelet är på väg till både PS4, Xbox One och Wii U.

Om inte annat kan du nog spela spelet i en virtual machine eller liknande, eller Boot Camp. Väl värt att hitta en lösning för att kunna spela spelet.

Ja gud ja! Har klämt lite på spelet hos en kompis och det är verkligen tokmysigt.

Men ja, det kommer förstås bli någon virtuell maskin, till sist. Försökte lite med Wine Wrappers, men det är alldeles för omständigt för att det skulle vara värt det.

Tack för tipset!

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Hade en del på listan som kom med i rean, så det blev några spel.

Eastside Hockey Manager
6,79€ (-66%)

Twilight Struggle
8,99€ (-40%)

Atlantic Fleet
4,99€ (-50%)

Hacknet
4,99€ (-50%)

Permalänk
Medlem

Började med att uppgradera Planetary Annihilation till Planetary Annihilation: Titans. Får se om det blir något mer!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Talos Principle är i mitt tycke ett av de främsta pusselspel som gjorts. Det är dock inte själva pusselaspekten som gör det såpass bra, utan den fantastiska storyn och hur den interagerar med spelaren. Stilistiskt har det helt klart likheter med Portal, men det är två vitt skilda typer av berättelser. Där Portal erbjuder en fönsterplats med flådig utsikt bjuder Talos Principle med filosofiska frågeställningar och utmaningar in dig till att ifrågasätta dig själv och (det låter jävligt klichéartat men det är inte mindre sant för det) att växa som människa.

Talos Principle med Serious Sam rösten fuk y.e

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat igenom Steam-rean kändes den faktiskt lite brun, vet inte varför. Men hade räknat med lite roligare spel som skulle vara på rean Har dock hittat dessa som jag tänkte höra lite ifall någon kan rekommendera?

Spel i samma genre som jag håller väldigt varmt om hjärtat är Outlast och Metro

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Efter att ha kollat igenom Steam-rean kändes den faktiskt lite brun, vet inte varför. Men hade räknat med lite roligare spel som skulle vara på rean Har dock hittat dessa som jag tänkte höra lite ifall någon kan rekommendera?

https://s31.postimg.org/a3wkq6jh3/Capture2.png

Spel i samma genre som jag håller väldigt varmt om hjärtat är Outlast och Metro

Det trista är just att det är samma priser som tidigare reor på det mesta. Känns som varenda titel kunde sjunka ett par procent till i pris.

Permalänk

Jag köpte "Total War : Attila"
Hur roligt som helst!

Permalänk
Medlem

Köpte Dragon's Dogma på Steam-ream (€20, -33%). Ett några år gammalt konsol-RPG från Japan som släpptes på PC till slut. Riktigt kul faktiskt, speciellt systemet med hur man hyr medhjälpare. Man gör sin egen karaktär och sen en medhjälpare (pawn) som alltid är med och levlar med en. De andra två hyr man av karaktär som andra spelare skapat och delat med sig.

Permalänk
Medlem

Efter att ha avslutat Fallout 4 så blev jag sugen på att köra New Vegas igen (spelade det på X360 förut). Såg att det var på rea, men märkte sedan att jag redan hade det i mitt Steam library... Jahapp. ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Köpte Homeworld Remastered med 50% rabatt.

Homeworld-spelen är väldigt bra, och detta är en remaster värd namnet där dom faktiskt har ansträngt sig och inte bara slängt in lite halvtaffliga HD-texturer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Köpte The Elder Scrolls V: Skyrim med tillhörande DLCer. Det kostade 25 euro kanske
på gränsen till överpris för ett såpass gammalt spel men i alla fall.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Inaktiv

Försöker bestämma mig vad jag ska köpa.

Divinity original sin, Dark souls 1+2 eller IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad. Vad skulle ni välja?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Divinity original sin

Utan tvekan.

Permalänk

Jag försöker köpa 2 st Steam Link men kan man bara köpa en i taget?

Permalänk
Medlem

Kentucky Route Zero
Satellite Reign
TIS-100
The Red Solstice
Avernum 2: Crystal Souls
Cthulhu Realms - Full Version

har övers om nån e intresserad då jag fick dem i denna humble monthly o finner ingen titel intressant kan tänkas bytas mot lite vad som helst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FartyParty:

Utan tvekan.

Tackar! Nu är det dags för mig att ta fram lite öl och chips medans jag väntar på nerladdningen ^^

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Divinity original sin, Dark souls 1+2 ?

Divinity: Original Sin är grymt, speciellt om du spelar med en vän.

DS1 är ett av förra generationens absoluta höjdpunkter. Ett av mina favoritspel någonsin och jag har hängt med sedan 90-talet iaf. Men det handlar om smak. Gillar du att inte bli hållen i handen? DS1 säger till dig att "varsågod, lös det här" och slänger en läskig demon i ansiktet på dig. Olika plus: Miljöerna. Striderna. All bakomliggande lore.

Sturmovik är inte min slags spelgenre och där kan jag inte uttala mig :/

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)