Kan man köpa en ny förlängnings kabel till HyperX Cloud 2 headset?

Permalänk
Medlem

Kan man köpa en ny förlängnings kabel till HyperX Cloud 2 headset?

Tjena!
Har haft mitt HyperX Cloud 2 headset i cirka ett år nu och har funkat finnemang men nu igår så har jag märkt att kabeln som går mellan denhär ''ljuddosan'' på förlängings kabeln och usb:et som ska in i datorn har börjat glappa lite.. om jag rör mig lite så börjar den glappa och då hör jag varken mina polare på TS eller dem hör mig så jag undrar om man kan köpa en ny sånhär förlängings kabel?

här är en bild på hur dem ser ut om nån är nyfiken, bläddrar du ner på sidan ser du förlängings kabeln. Eller som dem kallar den ''avancerad ljudkontroll låda'' https://www.komplett.se/product/835971/datorutrustning/headse...

Mycket tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Är det dosan eller 3.5mm från hörlurarna som glappar?

Är det 3.5mm som glappar så är det lättaste att klippa kabeln, och löda dit en ny kontakt. Är du osäker på att löda finns det reparatörer som kan göra det för en 50-lapp

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Det här är väl något som skulle gå på garantin, om det nu fortfarande finns för produkten. Jag har ett likadant headset och jag hade vänt mig till återförsäljaren (Webhallen).

Permalänk
Medlem

@moonblase: det är början av kabeln som går från dosan till usb:et som man sedan ska he i usb porten på datorn, det är därför jag tänkte mig att det borde finnas att köpa en ny sån här förlängnings kabel.

Permalänk
Medlem

@Eldorado: Aa ska titta hur länge garantin räcker på lurarna.

Permalänk
Medlem

@Kevinpe: kolla med garanti då.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@moonblase: känns dock fett onödigt att lämna in den sen få tillbaka om kanske 1 vecka istället för att springa in på clasohlson å köpa en ny förlängings kabel för en hundring.. :/

Permalänk
Medlem

Hittade en sida! http://www.hyperxgaming.com/en/landing/cloud-accessories ifall någon letade efter samma sak som jag.

Permalänk

Hänt samma sak för mig igår!:((

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|