Hur överför jag filer från en mobil med trasig skärm? (Nexus 5)

Permalänk
Medlem

Hur överför jag filer från en mobil med trasig skärm? (Nexus 5)

Så det oundvikliga hände... Jag tappade mig älskade Nexus 5 i marken och skärmen sprack som in i helvete. Det var tur att jag har en skärmskydd på annars hade det varit glassplitter och skärmdelar överallt.
Jag har försökt att ansluta mobilen till min dator, men tyvärr är det så att jag måste trycka på en inställning på mobilen för att mobilen ska ansluta sig till datorn och kunna överföra filer. Någon som vet hur jag kan gå tillväga för att rädda mina filer?

Jag skulle nog också kunna byta skärm själv, då jag vet att det inte kostar mer än 300-600kr och det är ganska lätt på en Nexus 5 mobil. Men jag har problem med att hitta vilket "skärm kit" det är jag ska köpa. Så om någon vill hjälpa mig att länka ett bra så vore det guld! (Gärna från ebay)

Men å andra sidan... Så är jag faktiskt lite sugen på en ny mobil. Den nya OnePlus 3 verkar väldigt lockande för mig. Så svar från båda hållen vore tacksamt! Så får vi se vad jag i slutändan väljer att göra

Tack på förhand!

Visa signatur

“What is better? To be born good or to overcome your evil nature through great effort?”

― Paarthurnax

Permalänk
Medlem

@oheliza: Går det inte att ansluta den som extern disk heller utan att knappa på telefonen?
Dvs att du inte har någon mjukvara startad på datorn.

Permalänk
Medlem

Koppla in en mus via OTG-kabel i telefonen brukar jag göra, men det kräver ju att man kan se något på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@oheliza: Går det inte att ansluta den som extern disk heller utan att knappa på telefonen?
Dvs att du inte har någon mjukvara startad på datorn.

Nej, på Android 6 så måste man dra ner notifikationsfältet o trycka på en notifikation, o sedan välja filöverföring

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig