När jag startar datorn får jag vita streck över hela skärmen

Permalänk
Medlem

När jag startar datorn får jag vita streck över hela skärmen

Som rubriken säger får jag vita streck över hela skärmen och det blir som en svart ram runt om. Har aldrig blivit så förut, har ingen aning om vad det kan vara har ett 560 ti grafikkort, använder hdmi kabel till skärm/dator. Här har ni en bild : http://imgur.com/vgfLbSz
Blir väldigt konstig upplösning, allt är förstorat

Permalänk
Inaktiv

Ditt grafikkort kan ha gått sönder, har du möjlighet att prova något annat kort?

Permalänk
Medlem

Kompis hade liknande problem med ett HD5770 för flera år sedan. sänkte klockningen till 50Mhz under standard så flöt det på fint i ett år till. Kan vara värt att prova innan du slänger kortet iallafall.

Installera om drivrutinerna kan också vara värt att göra. Man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

OC'at?

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Ditt grafikkort kan ha gått sönder, har du möjlighet att prova något annat kort?

Nja skulle kunna åka och köpa ett likadant hos en polare men försöker helst fixa det här först, men om det är säkert att det är trasigt åker jag och hämtar det andra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trbo:

När jag skulle göra det för längesen så crasha det alltid så tror det är standard men vet inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuty:

Kompis hade liknande problem med ett HD5770 för flera år sedan. sänkte klockningen till 50Mhz under standard så flöt det på fint i ett år till. Kan vara värt att prova innan du slänger kortet iallafall.

Installera om drivrutinerna kan också vara värt att göra. Man vet aldrig.

Ska testa

Skickades från m.sweclockers.com