Permalänk

Smart laddare

Tjena! Jag har sett några tidigare trådar angående usb-hubbar för att ladda flera enheter samtidigt. Men jag undrar om någon av er har något tips på en smart sådan som kan avläsa den laddning som är optimal.
Likt denna: http://www.mytrendyphone.se/shop/goobay-multiportars-smart-17...

När jag läser recensioner så står det att denna sidan kan vara lite opålitlig men jag hittar inte riktigt någon laddare i samma kaliber någonstans?

Tror ni denna( https://www.anker.com/products/A2063111 ) skulle funka samma?

Visa signatur

Desktop|Intel I5 4690k 4.50GHz|Asus z97-a|Nvidia GTX 970|Corsair DDR4 4x4GB|Samsung 960 EVO 250GB M.2|Samsung 850 EVO 500GB SSD|HDD 2.0 TB
Mouse|Steelseries Rival 300 CSGO Fade edt.|Keyboard|Corsair K65 Rapid Fire|Monitor|Benq XL2411|2x AOC G2460V|Headset|Razer Tiamat 7.1

Permalänk
Vive la liberté!

Om man bortser från Quick Charge och liknande så är de flesta laddare bara spänningsomvandlare som ger 5V och sedan är det upp till mobilen, surfplattan osv att sköta styrningen av laddningen. Att laddaren i sig kan variera max strömstyrka per port spelar ingen större roll då den inte kan känna av spänningen på batteriet genom spänningen i USB-uttaget på prylen.

Skulle köpa https://www.anker.com/products/A2063111 om du har saker som stödjer Quick Charge. Annars är det lite sak samma.

Permalänk
Medlem

Ja anker är ett bra märke även aukey. Jag har en från Aukey som jag är supernöjd med, http://s.aliexpress.com/zAFnqiiM
Den har en Quick charge 3.0 port och resten 2.4A portar så den kan ge ordentligt med ström.
När du kollar runt se till så hubben kan ge mycket ström till varje port, sätt många på typ 5 portar med endast 4A vilket lite sabbar poängen med fem portar, imho.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Tack för svaren, blev den från anker som kommer hem på posten

Visa signatur

Desktop|Intel I5 4690k 4.50GHz|Asus z97-a|Nvidia GTX 970|Corsair DDR4 4x4GB|Samsung 960 EVO 250GB M.2|Samsung 850 EVO 500GB SSD|HDD 2.0 TB
Mouse|Steelseries Rival 300 CSGO Fade edt.|Keyboard|Corsair K65 Rapid Fire|Monitor|Benq XL2411|2x AOC G2460V|Headset|Razer Tiamat 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Ja anker är ett bra märke även aukey. Jag har en från Aukey som jag är supernöjd med, http://s.aliexpress.com/zAFnqiiM
Den har en Quick charge 3.0 port och resten 2.4A portar så den kan ge ordentligt med ström.
När du kollar runt se till så hubben kan ge mycket ström till varje port, sätt många på typ 5 portar med endast 4A vilket lite sabbar poängen med fem portar, imho.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan Aukey'n leverera 2.4A på alla portarna samtidigt? Är du helt säker på att den är äkta/original? Har köpt från ali förut, men har ändå svårt att lita på säljare när de skriver att det är äkta, tyvärr.

Den ser väldigt intressant ut, hört mycket bra om Aukey.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl0k3_:

Kan Aukey'n leverera 2.4A på alla portarna samtidigt? Är du helt säker på att den är äkta/original? Har köpt från ali förut, men har ändå svårt att lita på säljare när de skriver att det är äkta, tyvärr.

Den ser väldigt intressant ut, hört mycket bra om Aukey.

Nej, inte 2,4 på alla samtidigt, max 7,2A på 4 portar så stadiga 1.8A på alla portar samtidigt, plus upp till 20W Åå Quick charge porten, om man skulle behöva allt detta samtidigt.

Well Säljaren är aukey själva, den jag länka, sen får man en kod i förpackningen man kan verifiera på deras hemsida så jag känner ändå mig "säker".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Nej, inte 2,4 på alla samtidigt, max 7,2A på 4 portar så stadiga 1.8A på alla portar samtidigt, plus upp till 20W Åå Quick charge porten, om man skulle behöva allt detta samtidigt.

Well Säljaren är aukey själva, den jag länka, sen får man en kod i förpackningen man kan verifiera på deras hemsida så jag känner ändå mig "säker".

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, men det låter ju bra ändå, lär inte använda alla portar samtidigt ändå, max tre stycken skulle jag gissa.

Det låter ju jättebra att säljaren är Aukey själva haha, då bör det vara äkta Tror nog det får bli en sådan, tack för tipset @Sweex och förlåt TS för att jag hijackade träden lite grann.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl0k3_:

Jaha, men det låter ju bra ändå, lär inte använda alla portar samtidigt ändå, max tre stycken skulle jag gissa.

Det låter ju jättebra att säljaren är Aukey själva haha, då bör det vara äkta Tror nog det får bli en sådan, tack för tipset @Sweex och förlåt TS för att jag hijackade träden lite grann.

Ja sen det är ju sällan man laddar fyra enheter som verkligen drar 2A eller mer samtidigt
Ja det blir nog bra!
Köp rätt version, så du får EU sladden! Alltså så det är rätt stickkontakt. Det är en sån vanlig 2-polig sladd så finns ju lätt att få tag i om du råkade köpa fel men man kan ju lika gärna köpa rätt från början ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Jag kör en Anker, funkar riktigt bra.. Körde först någon billigare variant men laddningen gick för segt.

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se

Permalänk
Medlem

@Sweex , japp, haha, ska se till att jag köper rätt version såg också att de lagt upp en variant med två QC3.0-portar,som ligger på 25% rabatt, hamnar strax över din, den får det bli: Trodde ju verkligen att ali kände av att man besökte via dator...

Mobil länk som inte bytte till PC-version vid PC...
Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl0k3_:

@Sweex , japp, haha, ska se till att jag köper rätt version såg också att de lagt upp en variant med två QC3.0-portar,som ligger på 25% rabatt, hamnar strax över din, den får det bli: Trodde ju verkligen att ali kände av att man besökte via dator...

ÅÅ, varför fanns inte den för när jag köpte! Oh well, köpte en "vanlig" usb-laddare med dubbla QC 3.0 portar så. Använder dock mest en sådan som jag länka, den sitter med dubbelhäftande tejp på undersidan av tv-bordet vilket är himla bekvämt!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

@Sweex: Haha, nice. Har suttit och fundera hur jag bäst ska placera den, dubbelhäftande tejp under ett bord är ju definitivt väldigt diskret men samtidigt snyggt! Hur mycket värme genererar den du har vid, säg, 2 enheter inkopplade, med en i QC3-porten?

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl0k3_:

@Sweex: Haha, nice. Har suttit och fundera hur jag bäst ska placera den, dubbelhäftande tejp under ett bord är ju definitivt väldigt diskret men samtidigt snyggt! Hur mycket värme genererar den du har vid, säg, 2 enheter inkopplade, med en i QC3-porten?

Ja det fungerar jättebra för mig, sitter liksom i hörnet, vid en stolpe. Strömsladden sitter lite snygg längs benet.
Ljummen, inte mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"