Hjälp hur min adress ska formateras

Permalänk
Medlem

Hjälp hur min adress ska formateras

Hej!

Har flyttat in i ett lägenhetshus där alla har egen ingång, och undrar hur min adress då ska formateras när man bor en trappa upp?

När jag gjorde adressändring så frågade dom om jag bodde en trappa upp, vilket jag gör, så nu lyder min adress "Gata 12 A 1tr" vilket står på alla brev jag får, är detta korrekt? Kändes lite konstigt eftersom min brevlåda är på gården, och inte är ett klassiskt brevinkast.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Hej!

Har flyttat in i ett lägenhetshus där alla har egen ingång, och undrar hur min adress då ska formateras när man bor en trappa upp?

När jag gjorde adressändring så frågade dom om jag bodde en trappa upp, vilket jag gör, så nu lyder min adress "Gata 12 A 1tr" vilket står på alla brev jag får, är detta korrekt? Kändes lite konstigt eftersom min brevlåda är på gården, och inte är ett klassiskt brevinkast.

Tack på förhand.

Står inte din adress i ditt lägenhetskontrakt?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Låter Märkligt. Jag bor på fjärde våningen och min heter bara Gataagatan 99 lgh xxxx.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Står inte din adress i ditt lägenhetskontrakt?

Det gör den, och där står inte "1tr" med så antar att jag gjort något tokigt. Gissar då att man bara ska ange 1tr om man bor i ett hus med gemensam trappuppgång? Just nu har jag en utvändig trappa som går direkt upp till min dörr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Det gör den, och där står inte "1tr" med så antar att jag gjort något tokigt. Gissar då att man bara ska ange 1tr om man bor i ett hus med trappuppgång? Just nu har jag en utvändig trappa som går direkt upp till min dörr.

Det ska nog fungera så som du föreslår. När brevbäraren väl är på plats utgår h*n ändå efter ditt namn.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Det ska nog fungera så som du föreslår. När brevbäraren väl är på plats utgår h*n ändå efter ditt namn.

Dock om man heter Anders Andersson och det finns flera sådana på samma adress är det bra att det står 1tr på adressen.
Men om du nu har ett lite unikare namn så kommer du aldrig behöva skriva ut vilken våning du bor på.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |