Installera OpenETV under Windows

Permalänk
Medlem

Installera OpenETV under Windows

Halloj!

Jag undrar ifall någon kunnig kan hjälpa mig att installera OpenETV under Windows genom python.

Skaparens guide:

github.com/joeyloman/openetv

Windows isn't tested yet, but should also work with a simular Python/VLC setup. Note: the Linux install section is based and tested on CentOS 6 and Fedora 23. But if you want to run it on other distro's the steps below are similar except for the package installation part. To install the VLC packages on CentOS 6 you need to add the rpmfusion repo: $ sudo yum localinstall --nogpgcheck http://download1.rpmfusion.org/free/el/updates/6/x86_64/rpmfu... If you are running Fedora 23 do the following to add the rpmfusion repo: $ sudo yum localinstall http://download1.rpmfusion.org/free/fedora/rpmfusion-free-rel... Install the VLC rpms: $ sudo yum install -y vlc Install the required Python libs: $ sudo yum install -y libxml2-python

Python har jag redan installerat men jag vet inte riktigt hur jag ska konvertera kommandot för att passa i windows-miljö.

Permalänk
Medlem

Cygwin borde hjälpa så att du kan köra bash under Windows.

Annars är det ju bara att köra upp en virtuell låda och leka där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Cygwin borde hjälpa så att du kan köra bash under Windows.

Annars är det ju bara att köra upp en virtuell låda och leka där.

Ska testa i vmware och se hur det går där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Cygwin borde hjälpa så att du kan köra bash under Windows.

Annars är det ju bara att köra upp en virtuell låda och leka där.

Hmm är det bara i serverOSen de har stöd för bash nu? Eller går det få i klientOSen också? Så behöver man inte ha cygwin eller dylikt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Fick det att funka på fedora =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Hmm är det bara i serverOSen de har stöd för bash nu? Eller går det få i klientOSen också? Så behöver man inte ha cygwin eller dylikt.

Kommer att komma stöd för bash i win10 vid nästa stora update.
Sägs komma runt 2:a augusti.

I Linux har du ju alltid en terminal.