Någon mer som fått sitt GTX 1070?

Permalänk
Medlem

Beställde Gigabyte GTX 1070 Gaming G1 från Inet den 24/6 och det skickades idag tydligen, står (och har stått) som "0 i lager" sedan jag beställde.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Skall själv ha ett MSI Gaming X just p.g.a den tysta kylningen som erbjuds.

Det är extremt ljudlöst. Det som låter mest i min dator, är min mekaniska lagringsdisk, hehe.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Beställde Gigabyte GTX 1070 Gaming G1 från Inet den 24/6 och det skickades idag tydligen, står (och har stått) som "0 i lager" sedan jag beställde.

Beställde också ett sådant från Dustin idag för 4799kr då det kom i lager, det redan har skickats också! Ska bli kul med att se om man har vunnit silikon lotteriet

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Beställde också ett sådant från Dustin idag för 4799kr då det kom i lager, det redan har skickats också! Ska bli kul med att se om man har vunnit silikon lotteriet

Beställde ett också när det var 8 kvar i lagret dom har skickat det och det är påväg enligt posten (veddesta). Hur många var de kvar när du beställde?

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Beställde ett också när det var 8 kvar i lagret dom har skickat det och det är påväg enligt posten (veddesta). Hur många var de kvar när du beställde?

4 stycken kvar, det gick åt sjukt snabbt Min är också i veddesta så man hoppas att man får den imorgon!

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Kan folk gå före en i kön om man betalar med faktura? De som betalar direkt går väl inte före för att få varan? Har beställt från inet.. Blev orolig nu efter att ha läst i någon annan tråd. Beställde min evga GTX 1070 sc från inet den 10e.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt Gigabyte GTX 1070 på Dustin igår och nu ligger det på Ica, redo för upphämtning

Visa signatur

Applause, any questions?

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett, men det ser ju ut att vara slut på allt. Tråkigt att valfriheten blir lidande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det är extremt ljudlöst. Det som låter mest i min dator, är min mekaniska lagringsdisk, hehe.

Tack för bekräftelsen, det kom ut ett test av techpowerup som även påvisade detta.

Citat:

Idle fan noise is fantastic as the card completely turns its fans off in idle (up to 60°C).

In gaming, the card is also extremely quiet, reaching as low as 30 dBA, which makes nearly noise-free gaming with even such a power house as the GTX 1070 possible.

Temperatures are good, too. Excellent job, MSI!

https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1070_Gaming_X/23....

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det alltså 50+ (just nu) som inte är paxade, alltså att jag har kortet i handen typ fredag. Kanske blir å avbeställa från Inet då eftersom dom inte har något datum när nya kommer in. Snackar om Gaming X

Edit: nvm, såg precis att Inet också fått in en leverans och skickar mitt kort idag, dock tror jag alla deras vart paxade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iiGroMyZ:

Är det alltså 50+ (just nu) som inte är paxade, alltså att jag har kortet i handen typ fredag. Kanske blir å avbeställa från Inet då eftersom dom inte har något datum när nya kommer in. Snackar om Gaming X

Edit: nvm, såg precis att Inet också fått in en leverans och skickar mitt kort idag, dock tror jag alla deras vart paxade.

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde ett MSI 1070 Gaming X från webhallen för en stund sedan och det packas nu så alla är åtminstone inte tagna.

Permalänk
Medlem

Beställde MSI Armor från proshop igår vid 12 tiden. Kom idag kl 11...
Impad!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av iiGroMyZ:

Är det alltså 50+ (just nu) som inte är paxade, alltså att jag har kortet i handen typ fredag. Kanske blir å avbeställa från Inet då eftersom dom inte har något datum när nya kommer in. Snackar om Gaming X

Edit: nvm, såg precis att Inet också fått in en leverans och skickar mitt kort idag, dock tror jag alla deras vart paxade.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av dracu:

Beställde ett MSI 1070 Gaming X från webhallen för en stund sedan och det packas nu så alla är åtminstone inte tagna.

Skrivet av candyraver:

Beställde MSI Armor från proshop igår vid 12 tiden. Kom idag kl 11...
Impad!

Jag fick nog och köpte Gaming X istället. Har dock inte fått någon bekräftelse på att det packas eller så ännu.. Köpte det 15:18

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Beställde Gigabyte GTX 1070 Gaming G1 från Inet den 24/6 och det skickades idag tydligen, står (och har stått) som "0 i lager" sedan jag beställde.

Kom till mitt ombud ca 14:00 idag, hämtat och nu blir det att se vad det går för!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Kom till mitt ombud ca 14:00 idag, hämtat och nu blir det att se vad det går för!

Återkom gärna med omdömen av kortet. Står mellan detta och ett MSI Gaming X för min del

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dracu:

Beställde ett MSI 1070 Gaming X från webhallen för en stund sedan och det packas nu så alla är åtminstone inte tagna.

Beställde ett runt klockan 15. Fortfarande inte packats och ser antalet bara ticka ner på hemsidan..va fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Tack för bekräftelsen, det kom ut ett test av techpowerup som även påvisade detta.

https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1070_Gaming_X/23....

Tro mig, ljudmässigt så tror jag inte att jag skulle uppleva en differens om jag istället körde med den integrerade grafiken.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-A:

Beställde ett runt klockan 15. Fortfarande inte packats och ser antalet bara ticka ner på hemsidan..va fan

Konstigt, jag beställde 14:30. 15 Borde ju också komma med samma dag tycker man. Ordern ligger under "Mottagna" för dig eller?

För övrigt så har mitt kort skickats nu så jag antar att det inte kommer iväg fler idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dracu:

Konstigt, jag beställde 14:30. 15 Borde ju också komma med samma dag tycker man. Ordern ligger under "Mottagna" för dig eller?

För övrigt så har mitt kort skickats nu så jag antar att det inte kommer iväg fler idag.

Ja den ligger under mottagna..Fan är det såhär för
Blir ledsen om jag inte är med på denna.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt Gigabyte G1 idag, var jäkligt struligt att lura bios att boota så har knappt hunnit testa nåt än. Till slut fick jag ändå bios att resetta sig ordentligt och hade då ställt in sig på legacy pci mode vilket verkar fungera. Nu måste jag bara klocka processorn igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-A:

Ja den ligger under mottagna..Fan är det såhär för
Blir ledsen om jag inte är med på denna.

Den skickas antagligen imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av dracu:

Den skickas antagligen imorgon

Jag hoppas på det i alla fall. Skulle vara mycket surt om de 40 min efter ditt köp var för sent.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt Evga gtx 1070 SC idag från komplett.

Känns robust och riktigt välbyggt.
Bara hunnit testa lite men det boostar 1987mhz utan överklock med power target på 112%. Kortet är riktigt behagligt tyst.

Upplevde en hel del "flickering" och hackig bild i början. Nvidias hotfix driver 368.51 verkar dock ha löst problemet.

Ska korten orka hålla sin max boost konstant? Det vandrar endel upp och ner nämligen. Mitt 970 gjorde likadant så det kanske är normalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem

Har lekt lite med Gigabyte G1 1070 nu, boostar runt 1940 MHz stock. Har spelat lite 3dmark Firestrike nu och klockat lite, den rullar igenom fint på 2088-2101 MHz core och 4700 MHz minne utan artefakter på 21014 graphics score.

2088-2101 MHz core verkar dock vara gränsen på kortet.

14217 total, gamla 2500k sinkar totalen lite märker jag.

Permalänk
Skrivet av jojesos:

Japp, men dom kommer gå åt nu. När webhallens alla gick åt i natt, jag knep ett, hoppas man får det denna vecka.

Inet verkar dock ha sjuka mängder inne.

Gaming x verkar vara det populäraste 1070 kortet, men inte undra på det, när det är helt tyst.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Japp, men dom kommer gå åt nu. När webhallens alla gick åt i natt, jag knep ett, hoppas man får det denna vecka.

Inet verkar dock ha sjuka mängder inne.

Gaming x verkar vara det populäraste 1070 kortet, men inte undra på det, när det är helt tyst.

Vilken tid köpte du ditt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av R-A:

Vilken tid köpte du ditt?

Skickades från m.sweclockers.com

Typ 1 på natten, när jag gick och la mig kl 2 så var det typ 9 kvar och när jag vakna var alla borta.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Typ 1 på natten, när jag gick och la mig kl 2 så var det typ 9 kvar och när jag vakna var alla borta.

Okej, mitt blev skickad idag tydligen så det känns ju härligt
Hoppas du hinner få ditt denna vecka med.

Skickades från m.sweclockers.com