Komplett enkel dator, 6870 & i, win 10

Permalänk
Medlem

Komplett enkel dator, 6870 & i, win 10

Hej SweC.

Har nu tvingats ge upp mina försök att göra sladdisen till en gamer eftersom han föredrar att sitta framför sin MacBook Air och göra vad man nu kan tänkas göra på en MacBook Air. Skitungens dator är därför till salu, hoppas den ger någon annan lite glädje

Föräldrarna vägrar köpa begagnat (fint ska det va), så jag hjälpte dom plocka ihop detta på Inet för några vintrar sedan och kompletterade själv med grafikkortet för att det skulle gå att göra något med datorn. Har försökt att hålla den fri från damm de gånger jag varit på besök, men annars är den i fint skick och är väl så gott som knappt använd vågar jag säga. Specs nedan:

Win 10 (uppgr. från 8) x64
Random MoBo
Intel i3 3220 3.0 GHz
4 GB ram
Radeon HD6870 (kan kolla modell/kylare på begäran)
250gb HDD
Fractal Design Core (om jag minns rätt)

Är hyffsat säker på att det sitter en duglig eftermarknadskylare på CPU men vågar inte garantera, är man nyfiken får man fråga så kan jag kolla när jag ersatt den med min rigg (inneboende någon månad tills jag får boende). Det sitter en standard HDD i datorn så personligen kan jag väl tycka att den behöver ersättas med en SSD, annars är den körklar och redo för nya äventyr. Kollar upp nätagg på begäran, troligen ett 450w fractal. mest säkert INTE modulärt.

Datorn säljes komplett med skärm och tangentbord/mus. Skärmen är en BenQ G2450, mus och tangentbord är random logitech.

Finns i Åkersberga, ser helst att den hämtas på plats då jag är lat av mig, men hör av dig så ska vi nog kunna lösa något.

Pris? kom med bud, har hyffsat koll på vad det är värt så skambud undanbedes

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bjuder 1000kr om du kan ta den till stockholm.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tillägger följande om datorn:

Nätagg: FSP 500w, EJ MODULÄRT
CPU-Kylare: Freezer Pro 7
GPU: ASUS eftermarknadskylare

Ingår även ett gammalt headsett som fungerar utan några större problem

Permalänk

har du kvar datorn? Har en 9-åring som tjatat om en dator och det skulle kunna vara en lämplig nybörjardator.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb