Ny telefon, Samsung S7 eller Iphone 6S?

Permalänk
Medlem

Ny telefon, Samsung S7 eller Iphone 6S?

Hejsan, jag ska alldeles strax köpa ny mobil och det är mellan Samsung S7 eller Iphone 6S. Samsung S7 är mycket bättre på papper men hur skiljs de åt i "verkligheten"? Vilken hade ni rekommenderat? (Bryr mig inte om kameran)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Oavsett vad vi väljer (åt dig) så är det du som bestämmer, du blir inte besviken oavsett modell.
Har du haft android tidigare kan du fortsätta med det, om du nu inte känner att du vill pröva IOS.

Jag själv har haft iphone 6S och har nu en S7 edge, otroligt nöjd med båda.

Permalänk
Entusiast

Kika på Oneplus 3 så slipper du bli blåst på pengar!
https://oneplus.net/se/

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

iPhone 7 är ~3 månader bort. Om du väljer att gå åt iPhone hållet så hade jag väntat in detta. Åtminstone invänta appels event i september då de presenterar telefonen.

Permalänk
Medlem

Om möjligt så hade jag väntat till september då nästa IPhone kommer (blir en prissänkning då på iPhone 6S) och slå till då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@tcntad: Har nästan bara haft Iphones och de har fungerat bra men de känns lite "tråkiga" nu och är sugen på att testa Android igen

Permalänk
Medlem

Är det bara mellan dom 2 så hade jag kört på S7an.
Annars hade nog 1+3 varit mitt val.

Permalänk
Medlem

@MrAdde: Jag ska köpa på abonnemang och de har tyvärr inte OnePlus 3 ;/

Permalänk
Medlem

@m4gnify: Oke, jag lutar själv också mot S7:an. Jag ska köpa på abonnemang och de har tyvärr inte OnePlus 3 ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Kika på Oneplus 3 så slipper du bli blåst på pengar!
https://oneplus.net/se/

Så länge du inte har emot icke existerande support och garanti och inget UFS2.0 i 2016 så är det ett bra val.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Paontuus:

Så länge du inte har emot icke existerande support och garanti och inget UFS2.0 i 2016 så är det ett bra val.

Supporten har jag ingen erfarenhet av, garanti finns precis som för andra tillverkare. Exempelvis kan du skicka tillbaka telefonen kostnadsfritt inom 15 dagar efter att du fått den.
Sedan ljuger du rakt ut, UFS 2.0 har den visst, snabbare än Samsungs är det också. http://www.anandtech.com/show/10411/the-oneplus-3-review/3
Faktiskt snabbast av alla androidtelefoner.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Supporten har jag ingen erfarenhet av, garanti finns precis som för andra tillverkare. Exempelvis kan du skicka tillbaka telefonen kostnadsfritt inom 15 dagar efter att du fått den.
Sedan ljuger du rakt ut, UFS 2.0 har den visst, snabbare än Samsungs är det också. http://www.anandtech.com/show/10411/the-oneplus-3-review/3
Faktiskt snabbast av alla androidtelefoner.

Aah det hade missat, mitt fel. Hade en OPO som jag gillade starkt men fick problemet med den gula färgen längst ner. Fick ingen hjälp i huvudtaget och supporten ignorerade mig helt och hållet. Så jag avråder starkt från OP så länge TS inte har något emot det.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av mambans:

Hejsan, jag ska alldeles strax köpa ny mobil och det är mellan Samsung S7 eller Iphone 6S. Samsung S7 är mycket bättre på papper men hur skiljs de åt i "verkligheten"? Vilken hade ni rekommenderat? (Bryr mig inte om kameran)

Jag satt också och funderade på det här i förra veckan då jag var tvungen att köpa en ny telefon. I slutänden så valde jag en iPhone 6S. Dels för att den helt enkelt var billigast och fortfarande är Apples toppmodell, men dels även för att iOS fortfarande känns som att det är det mesta stabila och pålitliga systemet. Särskilt för mig som har en Macbook Pro med macOS för allt som jag gör. Sedan uppskattar jag att veta att jag kan ta tåget direkt till Apple Store Emporia och få hjälp på plats om telefonen skulle börja krångla. Med Samsungs så måste jag skicka den och jävlas eftersom "deras" stores inte kan hjälpa till mig alla fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Väntar själv på apples nästa release (3 mån eller så) och jämför sen. Hade valt 6s nu för att jag älskar hur den ligger i handen. s7 har sexig skärm men det är inte allt ibland

Kamera har jag en point n shoot sony rx100-3 för, så telefonens kamera ändras inget med för min del
Ska byta från LG-G4 (byter varje år för telefoner blir tråkiga snabbt och man får fortfarande "bra" betalt för den på blocket (flaggskeppstelefoner)

Visa signatur

CPU: Broadwell-E I7-6800k @ 4.3ghz CPU-kylare: Corsair h115i // GPU: GTX 970 SLI(gigabyte g1) OC 1450mhz // Moderkort: Asus Rog Strix x99 Gaming // RAM: 32GB hyper x ddr4 2666Mhz //Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum// SSD: Windows- Samsung 950 pro 512GB + Samsung 120 GB + Corsair 120 //Chassi: Thermaltake level 10 GT(vitt) // OS: Win 10 // Skärmar: Asus rog swift(27"144hz 1ms gsync) + BenQ XL2420T // Konsol: PS4

Permalänk
Medlem

Ska du köra "highend" så hade jag väntat på Note7 eller Iphone7.
Det jag gör