Permalänk
Medlem

ASUS MG278Q

Hej, jag är lite sugen på en Asus Mg278Q och nu när det är rea på komplett så tänkte jag slå till men jag skulle bara vilja kolla om det finns någon som har erfarenheter med denna skärm, skulle gärna vilja veta vad ni tyckt i helhet och om det finns några nackdelar med skärmen.

Off-topic: Är 27-tum för stort för när man kör CS:GO? Finns det någon inbiten som prövat (vilken 27-tums skärm som helst)? Nu sitter jag med en 22-tum så det blir ett stort hopp...

Gpu: R9 380
Cpu: i7 4790k

Tacksam för alla svar!
Mvh Martin

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem

hade en sådan ett tag. överlag var intrycket bra men jag störde mig för mycket på tn-panelen och lämnade tillbaka den. är du van vid ips kanske du inte blir nöjd, annars blir det nog bra.

Permalänk
Medlem

Också sugen på den men kommer vänta och se om det blir Nvidia eller AMDs nya kort nu i sommar. Behöver man någon specialkabel för freesync eller funkar det med samtliga kontakter?

Hur står sig Asusen mot denna? https://www.inet.se/produkt/2205362/acer-27-predator-xg270hu?...

Permalänk
Medlem

@DOGE: Det är DisplayPort som gäller om man vill ha freesync. Acern är ju en g-sync skärm men om man bortser från det så tycker jag den verkar vara lite av dålig kvalitet (foten t.ex). Den är ju riktigt billig för en 144hz g-sync skärm med wqhd så nån hållhake måste det finnas.

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem

@Grabfate Det är väl bara freesync på acern vad jag kan läsa på inets sida? Annars är det givet köp då den funkar oavsett om det blir ett 480 eller 1070 i juli.

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Också sugen på den men kommer vänta och se om det blir Nvidia eller AMDs nya kort nu i sommar. Behöver man någon specialkabel för freesync eller funkar det med samtliga kontakter?

Hur står sig Asusen mot denna? https://www.inet.se/produkt/2205362/acer-27-predator-xg270hu?...

Sidan du befinner dig på har recenserat båda modellerna.
Bara att klicka in på tester --> skärmar

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Har skärmen och är supernöjd. Gillar asus blue light filter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte[YoT]:

Sidan du befinner dig på har recenserat båda modellerna.
Bara att klicka in på tester --> skärmar

Jo men mycket kan ha hänt sedan dess.
Vet nämligen att Acern är betydligt bättre med ny firmware som kommit efter recensionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@DOGE: Oj, mitt fel... Var lite morgontrött när jag skrev det, hade för mig att det var en g-sync skärm
Själv ska jag nog invänta RX490

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem

@DOGE: Själv satsar jag på asus varianten istället. Hade otur med en Acer skärm för inte så länge sen (död pixel) detta har gjort mig lite avskräckt men men. Jag gillar också när skärm är höjd-och-sänkbar, vet att man kan köpa väggfästen och sådant men det är jag inte sugen på att göra

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem

@Fberglind: Kul att höra. Blir nog en beställning nu i helgen från komplett!

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem

@Grabfate Blir säkert kanon! Såg att man kan få en Acer skärm med gsync för en tusing till. Blir nog den alternativt avvakta och se om röran med RX480 löser sig med tredjepartskortens bättre kylare och strömförsörjning.