Permalänk
Medlem

1440p skärm

Hej!

Jag har tänkt att ta steget från 1080p till 1440p men är osäker på vilken skärm jag ska ha.
Dom jag funderar på är följande.

Sedan är tanken att uppgradera när antingen 1080 ti eller Amd´s Vega lanseras.
Tror ni dom kommer köra 4k singlecard?
Ska man kanske då vänta och köra 4k skärm istället?

Många frågor men jag är bra kluven hehe

Ha en bra dag

Med vänlig hälsning.

Andreas

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem

Om jag vore i din sits skulle jag ta och forska rejält på om ASUS har löst alla problem som PG278Q hade så att det inte är samma skit med PG279Q. Sitter här med min TREDJE PG278Q som nu måste skickas tillbaka pga stundvis pixlig bild, ränder över hela skärmen och hopplöst irriterande lightbleed. Idag fick jag ett kluster döda pixlar som en extra bonus dessutom.

Pixeltätheten du får med 1440p är riktigt nice. Jag brukar nästan helt slå av Anti-aliasing (20+ gratis-fps i vissa spel). Hur G-Sync hanterar dippar och tippar i framerate är nästan porr att se (eller rättare sagt INTE se). Så länge skärmen går som den ska så kommer du inte att bli missnöjd.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk

Äger just PG279Q och ja skärmen är fantastisk! Men tyvärr har många fått ett skärm med väldigt mycket bleed eller döda pixlar. Alla IPS skärmar har någon form av glow men det ska vara acceptabelt. Givetvis recenserar man hellre när man upplever problem eller om man är nöjd.

nog den bästa 1440P 27" skärmen utan om man får ett bra exemplar. Du har rätten att byta skärm om du inte är nöjd med produkten. Dvs om du får en skärm som felar.

Edit: lite att kalibrera färger, finns massor av guider på nätet och det tar dig ca 5min att färg-porr.

Permalänk
Medlem

Notera dock att du får en BEGAGNAD skärm om du vill byta via ASUS. De skickar ut skärmar som andra har skickat in för RMA som ASUS själva bedömmer är bruksdugliga. Min första bytesskärm var repig, hade flottiga fingeravtryck över hela displayen, menyn var på tyska och den hade värre lightbleed (inte samma sak som glow) än den jag skickade in. De fick tillbaka den tillsammans och fick höra vad jag tyckte om deras policy. Utbytesskärm nummer två dyker upp och japp ni gissade helt rätt - begagnad skärm, menyn på tyska, fingeravtryck på display, repor på stativet (från när någon roterat på skärmen) och återigen lightbleed.

Det är tyvärr väldigt många som har haft samma problem som mig men självklart är det ännu fler som fått perfekt fungerande skärmar och är supernöjda. Tyvärr blir det ett jävla jobb om du råkar få en dålig skärm.

@spicy_mama:
Vad har du för inställningar på skärmen? Vet inte om de uppdaterat till 279 men jag kör B 32 C 43 R 97 G 98 B 98.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Skrivet av Syntheslizer:

Notera dock att du får en BEGAGNAD skärm om du vill byta via ASUS. De skickar ut skärmar som andra har skickat in för RMA som ASUS själva bedömmer är bruksdugliga. Min första bytesskärm var repig, hade flottiga fingeravtryck över hela displayen, menyn var på tyska och den hade värre lightbleed (inte samma sak som glow) än den jag skickade in. De fick tillbaka den tillsammans och fick höra vad jag tyckte om deras policy. Utbytesskärm nummer två dyker upp och japp ni gissade helt rätt - begagnad skärm, menyn på tyska, fingeravtryck på display, repor på stativet (från när någon roterat på skärmen) och återigen lightbleed.

Det är tyvärr väldigt många som har haft samma problem som mig men självklart är det ännu fler som fått perfekt fungerande skärmar och är supernöjda. Tyvärr blir det ett jävla jobb om du råkar få en dålig skärm.

@spicy_mama:
Vad har du för inställningar på skärmen? Vet inte om de uppdaterat till 279 men jag kör B 32 C 43 R 97 G 98 B 98.

Den här inställningen

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_rog_swift_pg279q.htm

Inte alla är begagnade, men ja vissa har dom skickat ut igen jag vet. Men kan man få en skärm som min (netonnet) Så är den fantastisk.

Permalänk
Medlem

Har Acer skärmen och är så jävla nöjd! Kollade också mellan dessa, men var så mycket strul med Asus så jag lämnade den helt och hållet. Paneler som är döda från början, tappar färg osv nej tack är dock inte alla.. Men vill inte ha måndagsexemplar