Gigabyte gör Mini ITX av Geforce GTX 1070

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte gör Mini ITX av Geforce GTX 1070

Det nyligen lanserade Geforce GTX 1070 levererar hög prestanda i energieffektivt format, och Gigabyte har komprimerat detta till formatet litet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara ljudnivån håller sig nere så...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett sött litet kort! Färgvalet känns inte direkt Gigabyte dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

GE.MIG.!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Känns så dumt med "mini" kort när de har gjort både kylare och pcb mycket högre än pcie bracketen, så många chassin med begränsat utrymme utåt, speciellt i de mindre formaten...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Det borde inte få kallas mini när det tar upp 2 pci slots.
halvhöjds och 1 slot ska det vara.

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Känns så dumt med "mini" kort när de har gjort både kylare och pcb mycket högre än pcie bracketen, så många chassin med begränsat utrymme utåt, speciellt i de mindre formaten...

Skickades från m.sweclockers.com

Dock finns det ju ganska många mini-ITX chassin med plats för dual-slot kylare, så detta fyller ju absolut ett behov och har svårt att se hur man ska lyckas göra ett kort med den här prestandan så mycket mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Dock finns det ju ganska många mini-ITX chassin med plats för dual-slot kylare, så detta fyller ju absolut ett behov och har svårt att se hur man ska lyckas göra ett kort med den här prestandan så mycket mindre.

Kan du länka några? Tycker det är sjukt svårt att hitta snygga, kompakta mITX chassin som har plats för bra GPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Kan du länka några? Tycker det är sjukt svårt att hitta snygga, kompakta mITX chassin som har plats för bra GPU.

Snygga vet jag inte då det är en smaksak och givetvis går det inte att ha de minsta mITx chassina men här är några

http://www.sweclockers.com/test/18213-corsair-obsidian-250d
http://www.sweclockers.com/test/20317-phanteks-enthoo-evolv-i...
http://www.sweclockers.com/test/15798-cooler-master-elite-120...
http://www.sweclockers.com/test/15474-bitfenix-prodigy

Permalänk

"kompakta"..

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Tanax:

Kan du länka några? Tycker det är sjukt svårt att hitta snygga, kompakta mITX chassin som har plats för bra GPU.

NFC Systems gör väldigt kompakta chassin för luftkylning, ser helt okej ut dessutom.

http://nfc-systems.com/s4-mini/

DAN Cases A4-SFX och NCASE M1 är relativt små men drar ingen nytta av "mini"-kort.

Permalänk
Medlem

Den var inte stor.

Edit: Som flickan sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

"kompakta"..

Vart har jag skrivit kompakta? Jag sa bara att det finns många itx chassin med plats för dual slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Kan du länka några? Tycker det är sjukt svårt att hitta snygga, kompakta mITX chassin som har plats för bra GPU.

Raven RVZ02. Finns även utan transparenta sidor.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja! I knew it!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Bra! Nu gäller det bara att faktiskt ha vanliga versioner i lager med.

Permalänk
Medlem

då är frågan, går ett sånthär in i ett CM Elite 110?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Beror på vad priset hamnar på, R9 Nano är ju inte helt fel heller och ligger rätt bra till i pris några hundralappar under 1070.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skogsvilden:

Beror på vad priset hamnar på, R9 Nano är ju inte helt fel heller och ligger rätt bra till i pris några hundralappar under 1070.

Fast i en del spel som Rise Of The Tomb Raider är det betydligt sämre än 1070. Bra att Gigabyte gör ett litet kompakt 1070 för små chassin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Beror på vad priset hamnar på, R9 Nano är ju inte helt fel heller och ligger rätt bra till i pris några hundralappar under 1070.

1070 är i genomsnitt 24-32% bättre beroende på upplösning.
Det billigaste Nano-kortet ligger 200 kr över 1070, inte under.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Now we´re talking!!!!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Dock finns det ju ganska många mini-ITX chassin med plats för dual-slot kylare, så detta fyller ju absolut ett behov och har svårt att se hur man ska lyckas göra ett kort med den här prestandan så mycket mindre.

Nu är det inte dual slot jag menar.
PCB och kylare bygger mycket på höjden, alltså utåt från moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Kan du länka några? Tycker det är sjukt svårt att hitta snygga, kompakta mITX chassin som har plats för bra GPU.

Detta är min personliga favorit när det gäller m-ITX chassi. Svårt att få det mindre men samtidigt kunna få plats med bra GPU.

https://www.dan-cases.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ooh, vilken söt liten kompakt kylare
Gillas, även om jag gett upp ITX numer.
(Orange är inte min grej, men det är väl en mindre detalj)
Bra att det görs såna här kompakta kort med ordentlig prestanda!

Skrivet av lowngcawt:

Känns så dumt med "mini" kort när de har gjort både kylare och pcb mycket högre än pcie bracketen, så många chassin med begränsat utrymme utåt, speciellt i de mindre formaten...

Mjo, det är dumt, men det verkar som de tänkt till och låtit strömkontakten sitta lite djupare in på kortet, av vad jag kan se på bilderna på google. I praktiken är det ju genrellt strömkontakten som sticker ut mest, och om den är försänkt, så kanske kortet i praktiken egentligen inte tar mer plats än ett normalt kort med pci-e kontakt på sidan.

Skrivet av Tanax:

Kan du länka några? Tycker det är sjukt svårt att hitta snygga, kompakta mITX chassin som har plats för bra GPU.

Om du kan tänka dig använda korta kort som detta Gigabytekort, så finns tex Jonsbo u2 (eller motsvarande cooltek/cubitek eller vad de nu heter) samt ett antal olika lian-li chassin. (tex Q21 och Q33)
Kolla även Rajintek:s chassin.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att den håller sig tyst. Men är fullkomligt övertygad om att den snabbt sjunker i värmeutveckling med lite underklockning och spänningssänkning så kan man göra lite avkall på det så lär den sitta fint i ett ITX-bygge.
Men personligen så hade jag ju hellre sett 1080 eller Vega för det ändamålet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Nu är det inte dual slot jag menar.
PCB och kylare bygger mycket på höjden, alltså utåt från moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha okej, ja har man ont om utrymme på den leden i chassit finns det ju tyvärr inte så mycket roligt att välja på.

Permalänk
Medlem

"Standardfrekvenserna i Gaming-läget är 1 531 MHz (1 721 MHz Boost) och i OC-läget springer dessa iväg till 1 556 MHz (1 746 MHz Boost)."

Ärligt, "springer iväg" och 25Mhz överklocking? Skärpning, är det Sweclockers eller Fredagsmysclockers? Det lutar fan åt det senare, som vanligt. Det hade ju varit roligt om ni på riktigt åt minstone någon gång, gjorde lite skäl för namnet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Liten dator som klarar 1440p galant. Sugen på byta ut mitt asus gtx 960 "mini" mot ett 1070 nu i mitt Metis..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Liten dator som klarar 1440p galant. Sugen på byta ut mitt asus gtx 960 "mini" mot ett 1070 nu i mitt Metis..

Samma här, men väntar nog på Asus "mini" variant av 1070 istället som förmodligen har semi-passiva fläktar.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Trevligt! Hoppas även att fler tillverkare hänger på konceptet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/