Vi har gjort ett klurigt pusselspel!

Permalänk
Medlem

Vi har gjort ett klurigt pusselspel!

Hejsan!

Nu har jag äntligen slagit slag i en gammal dröm, och det är att göra ett eget spel. Jag och en kompis som också läser till ingenjör har gjort ett riktigt klurigt pusselspel till mobilen. För att få en extra morot till att bli klar med spelet rätt fort istället för att dra ut på det i flera år så bestämde vi oss för att vara med i Google Student Admob Challenge när vi fick reda på att den var igång. Det är en tävling Google arrangerar för att hitta den bästa appen gjorda av studenter. Första uttagningen är via hur populär den är, hur många som har laddat ned den och hur många bra recensioner den har fått. Så ni får väldig gärna ladda ner den gratis, testa den, och om ni vill kanske skriva en recension! (Den kommer till iPhone snart men Apples granskningsprocess är inte den snabbaste.)

Spelet är skrivet i Java med frameworket Libgdx, med alla grafiska assets gjorda i det gratis 3D-programmet Blender som jag älskar av hela mitt hjärta.

All kritik är väldigt välkommen då vi vill bara göra det bättre!

Spelet på Google Play

Jag hoppas att ni kommer att tycka om det!

/Gustav

Permalänk

Hej Gustav!
Så kul att du har förverkligat din dröm, första intryck av appen var bra, märks att ni har lagt mycket tid på visuella effekter och att saker och ting inte ska se ut som att det är ihopslängt i paint. Nu spelade jag inte till slutet utan provade lite snabbt och det var inte så jätte klurigt att köra men kanske blir svårare ju längre man kommer?
Lycka till och bra jobbat /Android Utvecklare.
PS det märks att det är skrivet i Java :D, min snapdragon 801 med 3gb i ram har svårt att hänga med..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

@TheNewsV2: Hej, och tack för de uppmuntrande orden!

Det är ganska intressant det där med svårighetsgraden. När vi först släppte spelet så hade vi analytics i det så vi kunde se vad folk spelade och väldigt få klarade nivå 4, och inte en enda klarade nivå 5. För oss som hade hade kört spelet själva tyckte att det var en lagom ökning av svårighet och att "de nivåerna borde man förstå", men det var tydligen fel.

Så istället för att tappa alla spelare så tidigt gjorde vi början mycket mjukare. Nu är det som var nivå 5 nivå förut nivå 15 , och de svårare nivåerna har blivit förskjutna till senare. Jag kan inte säga att jag älskar det, men de små siffror vi har visar ändå att spelarna verkar föredra den mjuka starten så de verkligen hinner förstå hur allt fungerar.

Permalänk
Medlem

Spelat i några minuter nu. Är själv inte en spelutvecklare men tycker det ser väldigt positivt ut! Gillar animationerna och det körs väldigt smooth på min s7 edge. Blev dessutom rejält klurigt lite då o då. Tummen upp! Fortsätt med det ni gör

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Skrivet av GustavN:

@TheNewsV2: Hej, och tack för de uppmuntrande orden!

Det är ganska intressant det där med svårighetsgraden. När vi först släppte spelet så hade vi analytics i det så vi kunde se vad folk spelade och väldigt få klarade nivå 4, och inte en enda klarade nivå 5. För oss som hade hade kört spelet själva tyckte att det var en lagom ökning av svårighet och att "de nivåerna borde man förstå", men det var tydligen fel.

Så istället för att tappa alla spelare så tidigt gjorde vi början mycket mjukare. Nu är det som var nivå 5 nivå förut nivå 15 , och de svårare nivåerna har blivit förskjutna till senare. Jag kan inte säga att jag älskar det, men de små siffror vi har visar ändå att spelarna verkar föredra den mjuka starten så de verkligen hinner förstå hur allt fungerar.

Dem orden är ni värda!
Efter att ha spelat en stund till så tycker som du beskriver att det blev mycket mera av en utmaning (Y) . Jag tycker vid närmare eftertanke att ni har tagit bra beslut att låta användarna få en mjukstart. Bra jobbat och fortsätt lycka till och hoppas att ni uppnår det resultat som ni önskat med appen. /David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Nu finns spelet till iPhone också om ni vill prova!
Ladda ner från App Store

Skrivet av breakwin:

Spelat i några minuter nu. Är själv inte en spelutvecklare men tycker det ser väldigt positivt ut! Gillar animationerna och det körs väldigt smooth på min s7 edge. Blev dessutom rejält klurigt lite då o då. Tummen upp! Fortsätt med det ni gör

Tack så mycket, jag är glad att du gillade det!

Skrivet av TheNewsV2:

Dem orden är ni värda!
Efter att ha spelat en stund till så tycker som du beskriver att det blev mycket mera av en utmaning (Y) . Jag tycker vid närmare eftertanke att ni har tagit bra beslut att låta användarna få en mjukstart. Bra jobbat och fortsätt lycka till och hoppas att ni uppnår det resultat som ni önskat med appen. /David

Tack, och vad bra att du ändå tror att det kan vara rätt beslut! Så länge inte folk hinner ledsna innan det verkligen drar igång, men förhoppningsvis går det bra.

Permalänk
Medlem

Har själv utvecklat mängder med spel För Android, med samma framework. Ska bli intressant att testA!

Edit:

Haha ljudeffekterna när man klarar en bana!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070