Permalänk
Medlem

Razer BlackWidow Chroma USB

USB'n på min Razer BlackWidow Chroma fungerar inte riktigt. På min externa hårddisk så lyser den lilla lampan upp men inget mer händer. Provade att byta USB port på tangentbordet men inget händer. Har installerat Razer Synapse. Någon som vet vad felet kan vara?

Permalänk
Skrivet av Viradise:

USB'n på min Razer BlackWidow Chroma fungerar inte riktigt. På min externa hårddisk så lyser den lilla lampan upp men inget mer händer. Provade att byta USB port på tangentbordet men inget händer. Har installerat Razer Synapse. Någon som vet vad felet kan vara?

På mitt roccat ryos mk pro så fungerar inte usb fläkten, förmodligen på grund utav att de inte är tillräckligt med strönmtllförsel till usb uttaget, förmodligen samma bekymmer med ditt uttag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

På mitt roccat ryos mk pro så fungerar inte usb fläkten, förmodligen på grund utav att de inte är tillräckligt med strönmtllförsel till usb uttaget, förmodligen samma bekymmer med ditt uttag

Skickades från m.sweclockers.com

Finns inget man kan göra åt det eller? Mer än att prova att byta USB uttag?

Permalänk
Skrivet av Viradise:

Finns inget man kan göra åt det eller? Mer än att prova att byta USB uttag?

Det uttaget är bara till typ usb minnen och har väldigt låg ampere. Går tex inte ladda mobilen osv eller det rekommenderas inte.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Det uttaget är bara till typ usb minnen och har väldigt låg ampere. Går tex inte ladda mobilen osv eller det rekommenderas inte.

Precis, data möss och usb minnen är nog ungefär så långt man kan gå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Precis, data möss och usb minnen är nog ungefär så långt man kan gå

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av gylldevik:

Precis, data möss och usb minnen är nog ungefär så långt man kan gå

Skickades från m.sweclockers.com

Har ett USB 3.0 uttag som är dedikerat till att ladda sina saker, som är på konstant, inte heller då fungerade det :/

Permalänk
Skrivet av Viradise:

Har ett USB 3.0 uttag som är dedikerat till att ladda sina saker, som är på konstant, inte heller då fungerade det :/

Men själva tangentbordets uttag kommer inte bli "starkare" ifall det bara är usb 2.0, fastän man kopplar in de i ett 3.0 uttag

Edit: http://i.imgur.com/3sfc4wO.png

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Men själva tangentbordets uttag kommer inte bli "starkare" ifall det bara är usb 2.0, fastän man kopplar in de i ett 3.0 uttag

Edit: http://i.imgur.com/3sfc4wO.png

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte eftersom just den USB porten hade ström konstant så måste den sitta separat från de andra portarna och därav kanske orka ge tillräckligt mycket ström till tangentbordet.