Gigabyte gör Mini ITX av Geforce GTX 1070

Permalänk

Gulligt!

Permalänk
Snusfri

Trevligt med ett litet 1070 kort.
Nu blev suget att bygga en kompakt burk i höst inte direkt mindre

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Bra med korta kort, men här får man nog se upp med höjden på kortet istället. Sen vore det ju bra om det vore semi passivt, annars är det inte aktuellt för mig.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Sött litet kort som väcker ha begäret, fast jag antar det kommer kosta därefter med och att det kommer låta lite för mycket.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

DAN Cases A4-SFX och NCASE M1 är relativt små men drar ingen nytta av "mini"-kort.

Det finns ett till projekt i designfasen på Hardforum som är kort: MI-6. Det är ganska likt DAN Cases A4-SFX i sin uppbyggnad men har nätdelen i botten istället vilket gör det kortare, högre och något bredare - men den extra bredden gör att man kan stoppa in en bättre CPU-kylare.
Designern har redan kollat att Gigabyte's 1070 ITX-kort ska passa.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

aaawww, thats cute

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Längtar störst till när den storleken blir vanligast.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Findecanor:

Det finns ett till projekt i designfasen på Hardforum som är kort: MI-6. Det är ganska likt DAN Cases A4-SFX i sin uppbyggnad men har nätdelen i botten istället vilket gör det kortare, högre och något bredare - men den extra bredden gör att man kan stoppa in en bättre CPU-kylare.
Designern har redan kollat att Gigabyte's 1070 ITX-kort ska passa.

Den var inte dåligt vacker! Hoppas allt går som det ska, så man får en ny låda att rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Det finns ett till projekt i designfasen på Hardforum som är kort: MI-6. Det är ganska likt DAN Cases A4-SFX i sin uppbyggnad men har nätdelen i botten istället vilket gör det kortare, högre och något bredare - men den extra bredden gör att man kan stoppa in en bättre CPU-kylare.
Designern har redan kollat att Gigabyte's 1070 ITX-kort ska passa.

WTF??!

Det är ju mer hål än chassi?
Ser bra ut iofs, men det gäller att ha det i rent rum, svårt med dammfilter där.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Alltid kul att de kan erbjuda bra kort i mindre format!
Jag sitter på ett Gigabyte 970 ITX för tillfället, som många nämner så är det problem med ljudnivå/temperaturer på dessa kort.
Hoppas att de kan lösa detta på ett bra sätt.

OFF TOPIC: Någon som har tips på hur man kan kyla sitt GTX970 ITX bättre än originalfläkt? Har installerat fler fläktar i chassit, men värmeutvecklingen från kortet är fortfarande högre än vad jag anser vara bra.

Permalänk

Nya prestandakungen mätt per centimeter?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

@D-ryd: Jodå. Väntar ju såklart på fler modeller innan man köper. 1060 verkar även intressant. Får se vad man kan lägga för slant på nytt grafikkort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för tipsen alla! Gillar mest Dan SFX-A4 samt NFC S4 Mini. NCase M1 är givetvis också snygg men lite för stor... har dock plats för vattenkylning men tror inte det blir aktuellt för mig.

Permalänk
Snusfri

Detta tillsammans med ett NFC S4 Mini chassi skulle vara riktigt trevligt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Äntligen är det på väg hem till mig från komplett.se!! F*n va tid det har tagit..

Visa signatur

Keep on creating