Tips på stryktålig mobil

Permalänk
Medlem

Tips på stryktålig mobil

Oturen tycks förfölja mig denna sommaren. För bara ett par veckor sen gick plattan sönder, och nu lyckades jag glömma mobilen utomhus under ett långt ösregn. Så nu måste det bli en ny telefon, och en smartphone är väl oundvikligt idag.

En android låter vettigt. Jag vill dock ha en slittålig telefon. Min gamla var en dum-Nokia som överlevt många tappningar i golv och liknande. Jag vill inte ha en mobil där skärmen spricker direkt. Den ska vara vattentät, men stöttålig är viktigare. Billig vore bra, men jag får anpassa mig till vad telefonerna faktiskt kostar. Det jag kräver är sånt som finns på de flesta mobiler. Hyfsad kamera, 3mm jack, bluetooth och nån mediaspelare.

Då jag inte haft en smartphone alls förr så vet jag inte riktigt hur det där funkar. Jag vill inte behöva ha en hög månadskostnad. Räcker det med ett vanligt SIM kort till en smartphone om man inte behöver internet? Med wifi vill jag kunna surfa, men typ 4g och liknande har jag inget behov av.

Nån som har erfarenhet av typ CAT mobiler och liknande?

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Skrivet av Zvikte:

Jag vill inte ha en mobil där skärmen spricker direkt.

Det finns inga slittåliga smarttelefoner, de har alla en skärm, som i princip alltid är gjord av glas (=går lätt sönder), och innehåller mera känslig elektronik än en vanlig dumtelefon.

Jag föreslår att du köper en ny dum-Nokia, ifall du klarar dig utan en smarttelefon. T.ex. Nokia 108 är en utmärkt billig slittålig telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

Nån som har erfarenhet av typ CAT mobiler och liknande?

* CAT B15Q har jag haft mellan 2014-2016. Stryktålig. Tappat den, använt den i regn och tvättat den. OK.
* Conquest S8(Kinalur) kör jag med just nu. Samma som CAT B15Q men kraftfullare och större. Även tappat denna, spikat med den, använt den i regn och tvättat den. Nackdelen med den är att batteriet är inte löstagbart(ungefär som alla telefoner idag) https://www.chinavasion.com/china/wholesale/Android_Phones/La...
https://www.youtube.com/watch?v=tdUWRT6P8kE

Väntar på CAT S60 som är förbeställd.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Samsung active s7 är nog vad du letar efter dock har jag för mig att det är en riktig svår mobil att få tag på utanför usa så du får dra ett par googlingar runt den och kolla om det är möjligt att skaffa en sådan här i Sverige på något sätt.

Permalänk
Inaktiv

http://www.handheldgroup.com/sv/stryktaliga-datorer/handdator...
Ytterligare ett alternativ på en stryktålig enhet

Permalänk
Medlem

Tack för tips! Kollar man reviews så verkar inga riktigt stryktåliga mobiler hålla måttet med just smartphone bitarna. Och går inte det smidigt kan man ju like gärna ta en dumlur.

Jag ska fundera, eventuellt tar jag nån billigare smartphone och köper nåt riktigt tjock skalskydd. Helt otroligt att alla normala smartphones ska vara så ömtåliga, riktigt fulknep av mobiltillverkarna .

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

Oturen tycks förfölja mig denna sommaren. För bara ett par veckor sen gick plattan sönder, och nu lyckades jag glömma mobilen utomhus under ett långt ösregn. Så nu måste det bli en ny telefon, och en smartphone är väl oundvikligt idag.

En android låter vettigt. Jag vill dock ha en slittålig telefon. Min gamla var en dum-Nokia som överlevt många tappningar i golv och liknande. Jag vill inte ha en mobil där skärmen spricker direkt. Den ska vara vattentät, men stöttålig är viktigare. Billig vore bra, men jag får anpassa mig till vad telefonerna faktiskt kostar. Det jag kräver är sånt som finns på de flesta mobiler. Hyfsad kamera, 3mm jack, bluetooth och nån mediaspelare.

Då jag inte haft en smartphone alls förr så vet jag inte riktigt hur det där funkar. Jag vill inte behöva ha en hög månadskostnad. Räcker det med ett vanligt SIM kort till en smartphone om man inte behöver internet? Med wifi vill jag kunna surfa, men typ 4g och liknande har jag inget behov av.

Nån som har erfarenhet av typ CAT mobiler och liknande?

Som det redan skrivits så är risken att skärmen spricker då man tappar en smartphone, oavsett om det är en CAT, Galaxy Active osv. Den enda jag kommer på är Motorola X Force som har plastlager eller något på skärmen. Spricker nog inte om du så kastar den i marken men tydligen så är den inte direkt reptålig vilket jag personligen tycker är viktigare på en smartphone.

Så någon telefon med en flipcase borde skydda rätt bra. Sen kan man ju vara lite mer försiktig också.

Angående abonnemang så har du 2 val att välja på.
1. Säg åt din operatör att spärra mobildata på ditt abonnemang. Detta suger ju rätt hårt och ha en smartphone och inte kunna göra något alls förutom då man är ansluten till wifi.

2. Teckna ett abonnemang där data ingår.
Ett billigt alternativ är http://webbutik.comviq.se/fastpris-mini.html
1gb i månaden ingår vilket borde räcka gott och väl om du inte streamar musik och video via 4g.
200 minuter ingår, efter det 0.45kr/min utan någon öppningsavgift.
Pris 95kr/mån. Billigare än så är nog svårt att hitta.

Angående billig androidtelefon så är mitt tips nexus 5x. 16gb är för lite kan jag tycka men kanske kan fungera om man inte installerar massa appar och spelar in video osv. 32gb däremot räcker för de flesta.

Edit: Såg att kravet var vattentät. Då har du väl bara Samsung Galaxy S7 och Edge att välja på. Dock har den ju glas på baksidan som inte gör den mer hållbar direkt samt inte är billig. Men är vattentät något du måste ha så har du inget annat val. Sonytelefonerna som ska vara vattentåliga/täta kostar väl en bra slant också och då är ju S7:an överlägset bättre på det mesta.

Permalänk

Vet inte varför alla tycker samsug är bäst..

Har själv en Z3 som helt utan skydd överlevt i närmare 3 år.. och ja, jag har tappat den många gånger från fick höjd i stengolv. värker fram eller baksidan visa tecken på bruk ens..

Blir en Z5 snart tror jag..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Samsung active s7 är nog vad du letar efter dock har jag för mig att det är en riktig svår mobil att få tag på utanför usa så du får dra ett par googlingar runt den och kolla om det är möjligt att skaffa en sådan här i Sverige på något sätt.

De som finns är väl än så länge låsta till at&t?

Permalänk
Medlem

en kattafan är det säkraste du kan köpa, sen och buggig för några på gamla jobbet dock, stängde av sig å lite annat.

rekommenderar inte samsung, tycker min är jävligt seg trots factory reset och urusel batteritid.
dessutom glasbaksida (s6) som sprack andra veckan när ja la den på sängbordet

vill kunna ha en mobil som man inte måste ha fodral på för att den inte ska gå sönder

kattafan = cat-mobilerna

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

De som finns är väl än så länge låsta till at&t?

Så är det nog men man kan ju alltid låsa upp dem om man är lite händig hehe.

Permalänk
Rekordmedlem

Sonim är troligen tåligast av alla
http://www.sonimtech.com/
Runbo är också bra
http://www.runbo.se/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

En polare hade en cat för ca 2 år sen men han lämnade tillbaka den för han hade så dålig täckning med den, spelade ingen roll vilken operatör han provade.
Kanske var det bara fel på hans cat? men det är den erfarenhet jag har av cat.

@Veni Spikat med den? wtf

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Vet inte varför alla tycker samsug är bäst..

Har själv en Z3 som helt utan skydd överlevt i närmare 3 år.. och ja, jag har tappat den många gånger från fick höjd i stengolv. värker fram eller baksidan visa tecken på bruk ens..

Blir en Z5 snart tror jag..

Bara att instämma. Har en Z3 Compact själv och den har jag tappat säkert 30+ gånger på betong från ca 1m höjd. Jävligt tålig telefon måste jag säga, för att inte nämna batteriet. Behöver ladda var tredje dag ungefär.

Permalänk
Medlem

Shit va mycket dåliga svar du fått blir smått rädd över det jag läst än så länge faktiskt.. hur kan man ens påstå att Sony Z3 håller bra?

Jag har exakt samma problem som dig och hur rädd jag än är om telefonen så tappar jag den alltid tillslut så skärmen spricker, man kan väl kalla mig klantig. De där Cat telefonerna som finns var jag o klämde på lite men var inget för mig. Hade en kamrat som är mekaniker som skaffa en sådan för nåt åt sen och han lyckades iaf göra sönder den!

Det enda rätta att skaffa om du vill ha en tålig mobil är en Moto X Force! Någon nämnde ovanför att den är känslig för repor, det är sant men bara det yttersta lagret och det kan man byta själv, ett nytt kostar 200 kr det är i princip bara en plastfilm. S7 active vet jag faktiskt inget om kanske är fin, kommer den ens till Sverige?

Hur som häver! Moto x Force kör på den, det är ett säkert kort!

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt inte telefonerna är så jäkla ömtåliga nuförtiden. Jag har alltid haft extrema otur med lurar, jag betade exempelvis av tre iPhone 4-skärmar på en vecka för några år sedan.

Har för närvarande en Nexus 5X och en iPhone 6 och båda får smaka på både det ena och det andra från tid till annan. Nexusen verkar ha en förkärlek till mitt klinkers i badrummet där den hamnar två, tre gånger i veckan, allt är helt än så länge förutom nåt jack i ett hörn. Inget skydd förutom ett skin på baksidan.

iPhonen har jag lika mycket otur med, den har till och med hamnat på tunnelbanespåret i Stockholm under några timmar, inga nämnvärda skador efter det. Dock sitter det ett skal och ett härdat displayskydd på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

En polare hade en cat för ca 2 år sen men han lämnade tillbaka den för han hade så dålig täckning med den, spelade ingen roll vilken operatör han provade.
Kanske var det bara fel på hans cat? men det är den erfarenhet jag har av cat.

@Veni Spikat med den? wtf

Hade ingen hammare tillgänglig just då. Har ett märke på ramen men den lirar utan problem. Tappat den hur cykelhållaren när jag cyklat och den fick ett litet märke. Men den lirar som vanligt. Ingen aningen vilket typ av glas men jag har även en skyddsfilm på den.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

För att göra alla här inne besvikna så måste jag meddela att jag köpte en motorola moto g3. Efter att ha kollat runt på tips från er och recensioner så kom jag nog fram till att en någorlunda billig smartphone samt ett tjock eget fodral blir vettigast för min del. Jag får försöka vara försiktig helt enkelt.

Många bra tips här som sagt, men jag tycker mig inte se nån mobil som håller måttet i de nedre prisklasserna. Jag vill inte betala 3k+ för en telefon. Fanns ju en del riktigt exklusiva för arbetare och jägare typ, sen moto force x men den var ju också rätt exklusiv i priset. Cat hittade jag många som varnade för på andra sidor så...

Jag hoppas jag blir nöjd i slutänden, även om stryktålig prioriterades bort. Tack för all hjälp!

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

För att göra alla här inne besvikna så måste jag meddela att jag köpte en motorola moto g3. Efter att ha kollat runt på tips från er och recensioner så kom jag nog fram till att en någorlunda billig smartphone samt ett tjock eget fodral blir vettigast för min del. Jag får försöka vara försiktig helt enkelt.

Många bra tips här som sagt, men jag tycker mig inte se nån mobil som håller måttet i de nedre prisklasserna. Jag vill inte betala 3k+ för en telefon. Fanns ju en del riktigt exklusiva för arbetare och jägare typ, sen moto force x men den var ju också rätt exklusiv i priset. Cat hittade jag många som varnade för på andra sidor så...

Jag hoppas jag blir nöjd i slutänden, även om stryktålig prioriterades bort. Tack för all hjälp!

Du köpte inte varianten med 8gb hoppas jag? Isf borde du återlämna telefonen så fort det går och lägga 300kr till på 16gb-varianten. Efter räknat bort operativsystemet, de nödvändigaste apparna, plats för lite cachade filer så är det väl inget kvar vilket leder till många problem som att inte kunna ta kort, inte kunna filma, inte kunna installara appar, inte kunna uppdatera appar, inte kunna uppdatera operativsystemet osv. För att inte tala om att telefonerna blir rätt sega då det inte är så mycket utrymme ledigt.

Såg att nexus 5x 16gb var 300kr dyrare än moto g3 16gb vilket nog skulle vara ett bättre val. Uppdateringar har ju alltid motorola varit rätt bra på men nu då lenovo är ägare så vet man ju inte hur det blir med den saken. Motorola kör ju iaf nästan helt stock android vilket är positivt.

Iaf, ett tips oavsett telefon är att du öppnar appen foton från google(installera om du inte har) och starta och slå på säkerhetskopiering och välj att det ska säkerhetskopieras under laddning samt då den är ansluten till wifi. Alla bilder som är 16mpx eller mindre samt alla videor på 1080p eller mindre lagrar du obegränsat där. Förutsatt att du har ett googlekonto som du är inloggad med på din mobil.

Angående fodral kan du ju kolla efter ett flipfodral som har sleep/wake-funktion, dvs då du öppnar fodralet så tänds skärmen. Stänger du så släcks skärmen. Brukar sitta en riktigt liten magnet i fodralet. Riktigt smidigt speciellt om man inte har någon fingeravtrycksläsare.

Ett exempel på ett sådant skal: http://www.mytrendyphone.se/shop/motorola-moto-g-178429p.html

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Plasmatic:

Vet inte varför alla tycker samsug är bäst..

Har själv en Z3 som helt utan skydd överlevt i närmare 3 år.. och ja, jag har tappat den många gånger från fick höjd i stengolv. värker fram eller baksidan visa tecken på bruk ens..

Blir en Z5 snart tror jag..

Skrivet av onekind:

Bara att instämma. Har en Z3 Compact själv och den har jag tappat säkert 30+ gånger på betong från ca 1m höjd. Jävligt tålig telefon måste jag säga, för att inte nämna batteriet. Behöver ladda var tredje dag ungefär.

Min Z3 Compact gled ur fickan ner på ett stengolv när jag redan satt på stengolvet, d.v.s. ~15 cm. Spricka på baksidan vid kameran, förmodligen för att kameralinsen skapar en naturlig svaghet i glaset p.g.a. det utskurna hålet. Allt beror på ens tur och hur telefonen landar. Ska egentligen inte klaga då jag är väldigt nöjd med telefonen i övrigt, men småpedanten i mig skruvar sig av irritation.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Du köpte inte varianten med 8gb hoppas jag? Isf borde du återlämna telefonen så fort det går och lägga 300kr till på 16gb-varianten. Efter räknat bort operativsystemet, de nödvändigaste apparna, plats för lite cachade filer så är det väl inget kvar vilket leder till många problem som att inte kunna ta kort, inte kunna filma, inte kunna installara appar, inte kunna uppdatera appar, inte kunna uppdatera operativsystemet osv. För att inte tala om att telefonerna blir rätt sega då det inte är så mycket utrymme ledigt.

Såg att nexus 5x 16gb var 300kr dyrare än moto g3 16gb vilket nog skulle vara ett bättre val. Uppdateringar har ju alltid motorola varit rätt bra på men nu då lenovo är ägare så vet man ju inte hur det blir med den saken. Motorola kör ju iaf nästan helt stock android vilket är positivt.

Iaf, ett tips oavsett telefon är att du öppnar appen foton från google(installera om du inte har) och starta och slå på säkerhetskopiering och välj att det ska säkerhetskopieras under laddning samt då den är ansluten till wifi. Alla bilder som är 16mpx eller mindre samt alla videor på 1080p eller mindre lagrar du obegränsat där. Förutsatt att du har ett googlekonto som du är inloggad med på din mobil.

Angående fodral kan du ju kolla efter ett flipfodral som har sleep/wake-funktion, dvs då du öppnar fodralet så tänds skärmen. Stänger du så släcks skärmen. Brukar sitta en riktigt liten magnet i fodralet. Riktigt smidigt speciellt om man inte har någon fingeravtrycksläsare.

Ett exempel på ett sådant skal: http://www.mytrendyphone.se/shop/motorola-moto-g-178429p.html

Jag körde på en 16 gigare! Möjligt att nexus 5 är bättre, men med webhallens rea så slog jag till... Blir nog bra. Mjo. Måste lära mig såna grejer nu ja =P Tack för tips om fodral! Räcker det med ett sånt? Man ska inte satsa på nåt med nån cm gummi?

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Motorola X Force hade jag köpt i ditt läge, skärmen är väl skyddad i 3 lager om jag inte minns fel. Och sen ett rejält batteri på närmare 3800mah eller nåt sånt.

Hade den kommit förra året hade jag inte suttit med min LG G4 nu vill jag lova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

För att göra alla här inne besvikna så måste jag meddela att jag köpte en motorola moto g3. Efter att ha kollat runt på tips från er och recensioner så kom jag nog fram till att en någorlunda billig smartphone samt ett tjock eget fodral blir vettigast för min del. Jag får försöka vara försiktig helt enkelt.

Många bra tips här som sagt, men jag tycker mig inte se nån mobil som håller måttet i de nedre prisklasserna. Jag vill inte betala 3k+ för en telefon. Fanns ju en del riktigt exklusiva för arbetare och jägare typ, sen moto force x men den var ju också rätt exklusiv i priset. Cat hittade jag många som varnade för på andra sidor så...

Jag hoppas jag blir nöjd i slutänden, även om stryktålig prioriterades bort. Tack för all hjälp!

Varför köpte du moto g3 när moto g4 släpptes nyss till det nätta priset av 2500kr? 😁

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

@kreekill: g4 är inte vattentät, sen läste jag nån recension om att den genrrellt var av lägre kvalitet. Men ja, främst vattentätheten...

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Avstängd

Funderade i samma banor jag med när jag är ganska aktiv i natur och grejar en massa med olika saker där mobilen lätt kan paja och var lite inne på en runbo först men var så jävla dyr sen moto x är riktigt tålig där och har men sen ett vettigt skal till så bör även dom nå en nivå där dom tål en hel del

Tycker annars Samsung active och liknande "Hållbara" mobiler känns ganska värdelös och var inne på nån mindre enklare historia som moto-x med fett skal i stället men skulle säga kör man på en lite mindre telefon som gamla z3 compact eller nått med ett rejält fett gummiskal så kan man nå runt samma tålighet som tåligare telefoner specade som tåliga

Det jag hade kört på är ganska liten telefon så man kan ha rejält skal utan dom blir som en tegelsten som är tålig från början och vattentät och helst med snäll spec så dom inte tar så mycket batteri och även har ett bra batteri ...eller att man kan kan beställa ett fetare för ett par hundringar på ebay

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Skulle snarare rekommendera ett skal av bra kvalité snarare än en "hållbar" mobil. Gå in på otterbox.se och kolla vilka modeller som det finns Otterbox defender till. Finns liknande skal på ebay mfl.
Jag har ett jag köpte på ebay som som görs av Love Mei till min moto play som jag är väldigt nöjd med, men det finns till flertalet modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

@kreekill: g4 är inte vattentät, sen läste jag nån recension om att den genrrellt var av lägre kvalitet. Men ja, främst vattentätheten...

Då blev du lurad för Moto G3 är inte vattentät.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimdotkong:

Det finns inga slittåliga smarttelefoner, de har alla en skärm, som i princip alltid är gjord av glas (=går lätt sönder), och innehåller mera känslig elektronik än en vanlig dumtelefon.

Jag föreslår att du köper en ny dum-Nokia, ifall du klarar dig utan en smarttelefon. T.ex. Nokia 108 är en utmärkt billig slittålig telefon.

Det finns väldigt tåliga telefoner, även skärmar som är väldigt tåliga. Finns många tester där man både kör över smartphones med bil, kastar dom i cement och hamrar på dom.

Permalänk

@Zvikte: nokia 3310

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||