[Intressekoll] Asus ROG G501JW Gaming Laptop

Permalänk
Medlem

[Intressekoll] Asus ROG G501JW Gaming Laptop

Hej!

Jag tänkte kolla intresset för min ROG G501JW, den är i perfekt skick och fungerar utmärkt. När jag köpte den hade jag tänkt att jag ville spela på den både hemma hos föräldrarna och i studentlyan. Det har visat sig att jag är för upptagen för att spela på den hos föräldrarna, därav vill jag eventuellt sälja denna för att köpa/bygga en stationär dator. Är även intresserad av byte mot stationär dator (bara dator, ej skärm osv).

Specifikationer:

Processor: Intel® Core i7 4720HQ
Operativsystem: Windows 10 Home (Original)
RAM: 16GB DDR3L 1600 MHz SDRAM
Skärm: 15.6" 16:9 IPS FHD (1920x1080)
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 960M 4GB GDDR5 VRAM
Lagring: 128GB SATA III SSD (M.2) samt 500GB Crucial MX200 SATA III SSD
Kortläsare: SD/SDXC
WLAN:802.11 ac eller 802.11 b/g/n
LAN: 10/100Mbit (via USB-adapter som medföljer)
Bluetooth 4.0
HD Webcam

1 x COMBO audio jack
3 x USB 3.0 portar
1 x HDMI
1 x mini Display Port
4-cells litiumjon batteripack, 60Wh

Mått: 38,8 x 25,5 x 2,06 cm (BxDxH)
Vikt: 2,06 kg

Köpt på Webhallen 2015-11-01, kvitto med garanti och originalkartong finns kvar. Köptes då för 14990 kr, SSDn köptes här på Sweclockers för 1000 kr.
Hårddisken var på 1TB (5400RPM) från början, dock var den seg och lät (som mekaniska hårddiskar gör) så jag bytte ut den mot Crucial 500GB SSD. Originalhårddisken har jag ingen behov av så den följer givetvis med vid eventuell försäljning. Totalt har datorn kostat mig 15990 kr.

Lite allmänt så är det en underbar dator, mycket kraft i stilren design och lätt vikt. Bra skött, mest använt till att spela CS:GO osv, men även testat tyngre spel såsom CoD-Advanced Warfare som funkat utmärkt. Skickas endast mot förskottsbetalning. Egna bilder på den skickas endast till de som är intresserade.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Hatar att vara den men denna är uppdateringen och kostar tusen mindre än vad du begär
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/231557-a...

Permalänk
Medlem

De e som vanligt, folk tror dom ska få någon tusenlapp mindre än vad dom köpte den för. Det är såhär: man går efter det absolut billigaste priset på marknaden. Sen tar du ungefär 50-70% av de priset beroende på hur eftertraktad varan är. Att du köpte datorn för 6 månader har ingen betydelse för någon, garantin försvinner med största sannolikhet för den som köper datorn

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shitpommfrit:

Hatar att vara den men denna är uppdateringen och kostar tusen mindre än vad du begär
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/231557-a...

Har du inte intresse så behöver du inte leta fram datorer som inte är i samma klass överhuvudtaget. Datorn är i klass med macbook pro i vikt och tunnhet, det finns en anledning för att denna kostade 14990. Det fanns datorer som kostade 5000 mindre för likvärdig prestanda när jag köpte den också, dock vägde de väldigt mycket för att vara en laptop och var tjocka som vilken "medeltjock" laptop som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morta93:

Har du inte intresse så behöver du inte leta fram datorer som inte är i samma klass överhuvudtaget. Datorn är i klass med macbook pro i vikt och tunnhet, det finns en anledning för att denna kostade 14990. Det fanns datorer som kostade 5000 mindre för likvärdig prestanda när jag köpte den också, dock vägde de väldigt mycket för att vara en laptop och var tjocka som vilken "medeltjock" laptop som helst.

Visst är den mer slimmad.
men svårt att motivera att betala 5000kr för 0.5kg & några milimeter i tjocklek :/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Visst är den mer slimmad.
men svårt att motivera att betala 5000kr för 0.5kg & några milimeter i tjocklek :/

Med tanke på att Macbook med samma mått och vikt samt prestanda kostar över 20000 tycker jag det är rimligt.
Vissa vill inte ha en dator som ser ut som förra årtiondets teknologi och väger en massa samtidigt som den är tjock och har sämre batteritid.
De datorer som är i klass med den som länkades ovan är mer stationära eftersom de är tunga och tjocka och har sämre batteritid, medan de som är i klass med denna och Macbook pro är mer bekväma att ta med. Det är svårt att beskriva skillnaden om man aldrig haft en Mac.
Själv hade jag en tjock och tung laptop innan jag skaffade mig en Macbook pro och jag kan lätt säga att jag tog med mig min Macbook mycket oftare, så ofta att prisskillnaden kändes rimligt. Dock har Macbooks en tendens att bli uråldrade snabbt om man spelar spel på dem, även om den hade dedikerad grafik.

Jag försöker inte övertala er att detta är den ultimata laptopen för gaming, behåller den då hellre då jag är väldigt nöjd med den. Tänkte bara kolla intresse

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shitpommfrit:

Hatar att vara den men denna är uppdateringen och kostar tusen mindre än vad du begär
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/231557-a...

Datorn du länkar till har lite bättre CPU fast GPU har bara 2GB VRAM medan denna har 4GB, stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Är datorn kvar? Vad är det för pris?