Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Stig var väl inte en (1) person utan flera olika?

Vet ej. Jag menar The Stig. Om efterträdarna till Perry McCarthy och Ben Collins är en eller flera personer lämnar jag till dem som gillar att spekulera.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maniac:

Vet ej. Jag menar The Stig. Om efterträdarna till Perry McCarthy och Ben Collins är en eller flera personer lämnar jag till dem som gillar att spekulera.

Hela poängen med att ha en anonym förare (alltså Stig) var ju att de kunde byta ut denna utan att någon skulle märka något, tillsammans med att de inte trodde att någon som var bra på att köra bil också kunde vara bra som programledare.

Permalänk
Medlem

Ser helt klart fram emot nya TG !
De 3 mupparna hade inte gjort en bra säsong på evigheter så det var hög tid för lite förnyelse.
Bara Sabine, Chis Harris och EJ gör det ju värt att se, äntligen lite riktig kompetens !
Framförallt skall det bli kul att se vad Harris lyckas göra med en redig budget och proffs som producerar.
Kanske vi får se nånting annat än multimiljon bilar som sladdas runt av JC (gääääsp...).
Kanske det rent av blir intressant ? !

Permalänk
Medlem

Verkar vara helt klart med Top Gears nya uppsättning nu. Såg detta:

http://arstechnica.com/cars/2016/02/bbc-confirms-full-top-gea...

Chris Evans, Matt LeBlanc, Eddie Jordan, Rory Reid, Sabine Schmitz och Recombu. Kommer även fortsätta med The Stig. Får se hur det utvecklar sig det här, kommer i alla fall ge det en chans. Hoppas dock inte man går i samma fotspår som Fifth Gear. Det som jag gillade med Top Gear var just att det var så annorlunda mot alla andra bilprogram.

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan Fifth Gear och Top Gear var ju att det förstnämnda var så otroligt tråkigt men extremt informativt medans Top Gear mest hela tiden varit ett humorprogram snarare än ett motorprogram sedan Jeremy Clarkson tog över.
Lättsmält underhållning på söndagskvällarna som levererades. Är man ute efter rena och rättvist djupgående tester är ju Fiftg Gear överlägset, går ju knappt att ens jämföra dom på den punkten. Jeremy testar en bil:
Pooooowwweeeeerrrrrrr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Vad är han duktig på? Varje gång han har varit "a star in a reasonably priced car" så har han varit jättetråkig och rent utav jobbig att lyssna på tycker jag. Men jag har inte sett honom nån annan stans så du får gärna dela med dig av nånting där han gör ett bra jobb.

Tyvärr är Chris Evans värre än jag någonsin kunnat förutspå i mina hemskaste mardrömmar...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ser verkligen framemot "The Grand Tour" och se Clarkson , May & Hammond glida runt i vrålåk och budget-åk i världen , Det bästa man kan titta på tv!

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Tyvärr är Chris Evans värre än jag någonsin kunnat förutspå i mina hemskaste mardrömmar...

Chris Evans har tydligen slutat på Top Gear
https://www.carthrottle.com/post/its-official-chris-evans-has...

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Mycket bra! Klarade knappt av att titta när han bara stog och gormade...
Släpp fram Chris Harris istället tycker jag, har följt honom länge på youtube och tycker han är kanon

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag gav dom nya 2 avsnitt att försöka charma mig, men fanimig....det är värre och stelare än Top Gear US, så påklistrat och stelt så det finns inte. Ingen kemi, ingenting.
Att det tar tid att komma in köper jag inte, jag vill väl kunna njuta av serien nu, inte vid säsong 28 typ??

Den enda som överhuvudtaget går att lyssna på (lustigt nog) är Sabine som har en del intressant att säga tycker jag. Tycker dom 2 avsnitten hon var med i under seriens gång var riktigt underhållande. Först ett gammalt avsnitt från typ säsong 6-7 nånting då hon kör en Ford Transit van runt Nürburgring, och sista (kan vart nåt däremellan också som jag missat) när tyskarna utmanar Top Gear teamet på diverse utmaningar. Skulle gärna sett mer av henne med original trion, sen att hon är hyffsat het gör ju inte saken sämre.
Ang hela Chris Evans hoppa av grejen så var det väl ingen som trodde nåt annat? Framkom ju snabbt under inspelningens start att han ex hade svårt för att tala när han körde, vilket ju är en av de grund egenskaperna man bör besitta.
Joey tribbiani känns ju lagom stel, typiskt amerikansk så klart. Men han passade bättre som gästen i soffan.
Lägg ner alltihop säger jag bara BBC, innan det når nya unreachable nivåer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Wow! Den enda bra saken han har gjort i hela programmet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Angående Chris Evans avhopp, såg de skrivit om det på aftonbladet också.
Han verkar inte riktigt varit kompis med publiken och de andra heller. :/
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article23115383.ab
"Under den gångna säsongen har Chris Evans kritiserats för en mängd olika saker. Bland annat för att ha varit skrikig, hetsig och ha svurit åt publiken, skriver Telegraph."

Permalänk
Medlem

Evans var katastrof. Däremot gillade jag Chris Harris och Rory Reid

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Evans var katastrof. Däremot gillade jag Chris Harris och Rory Reid

Håller med. Deras inslag har varit riktigt underhållande.

Permalänk
Entusiast

Blev faktiskt lite förvånad över att Evans var den absolut svagaste programledaren med tanke på att han jobbat som det i en massa år. Får gärna slänga ut Eddie Jordan också och fokusera på Reid, Harris, LeBlanc och Sabine. Matt LeBlanc förvånade mig faktiskt. Han gör sig inte så bra live i studion men han har varit bra i reportagen. Framförallt behöver de försöka hitta en egen grej istället för att försöka göra en direkt kopia av det gamla Top Gear.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Skönt att Evans slutat, han drog ner programmet rejält i mina ögon. Det känns mycket bättre att se på det nu när man vet att han inte ska vara kvar.

Han försökte efterlikna Clarksson så mycket att det bara kändes oärligt och falskt. LeBlanc däremot tror jag kan bli bra med lite mer erfarenhet och entusiasm. Tydligen hade han stora konflikter med Evans så det kanske blir bättre framöver.

Permalänk
Medlem

Hoppas att tråden även gäller The Grand Tour.

Den sjunde juli var de i Vicenza och en speciell sak antydde att det var en Road Trip, Richard hade fått en present.

En enormt stor tavla delad i två fasttejpad på sidan av bilen

Dold text
Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Hoppas att tråden även gäller The Grand Tour.

Den sjunde juli var de i Vicenza och en speciell sak antydde att det var en Road Trip, Richard hade fått en present.

En enormt stor tavla delad i två fasttejpad på sidan av bilen

Dold text

Borde brytas ut till ny tråd imo eftersom top gear lever än (och finns i typ 6 versioner).

Men ser fram emot The grand tour.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.