Rykte: Geforce GTX 1060 stöder inte SLI

Permalänk
99:e percentilen

Är inte beredd att hylla tilltaget i sak, men i praktiken tycker jag att två mellanklasskort i allmänhet är en olämplig setup som i stort sett ingen borde satsa på. Ett snabbare kort är oftast ett bättre köp sett till helheten, och den som funderar på att lägga till ytterligare ett mellanklasskort har nog, om det inte finns ett singelkort värt att uppgradera till, ett antal andra möjliga uppgraderingar som skulle ge en avsevärt större förbättring av helhetsupplevelsen (exempelvis skärm, ljud, SSD osv).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Christley:

Isåfall borde resterande korten ha det med, detta är ju bara knas om ett av dom lägre korten gör det medans resten använder fingrar.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Alltid är det något som begränsas vad gäller SLI varje generation. Ska bli spännande om tekniken finns kvar alls i Volta kanske kan VR övertyga de att tekniken behövs fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

1060 finns listat på priajakt nu med. Om det är en indikation på vad dom kommer kosta så är det bra mycket dyrare än rx. Nej tack säger jag iaf till nvidias priser.

5000kr

Jag tror inte det kommer landa där, men jag är rätt säker på att de komma landa över 4000kr för 6 gigarn, och kanske kommer va 15% snabbare än RX 480 dvs 15% snabbare över 30% dyrare. (och i DX12 kommer de få pisk av 480).

Sedan tror jag partner-korten kommer kunna klocka bra för 480, 1060 dunno, hur bra klockar 1070/1080? Borde va en bra indikator...

480 kommer vinna denna runda om Nvidia inte är smarta och sätter ett lågt pris dvs 3-3500 kr, men tror deras nodes är dyrare per kort så tror inte de kan pressa så mycket som AMD, vi får se.

Permalänk
Medlem

Bara jag som hoppas på ett kort i samma prisklass som RX 480? Annars har dom väl inget här att tävla om. Att dom tar bort SLI är väl ännu större bevis att dom sänker på kostnaden?

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på att någon nämner att Nvidia åter ändrat sig vad gäller SLI med Pascal så vore det nog bra, speciellt efter ryktena om 1060, om Nvidia förklarar hur SLI-satsningen är tänkt att vara.

Skrivet av inquam:

Med VR och möjliga lösningar där varje kort renderar ett öga osv så ser jag mer användning för SLi och Crossfire än på länge.
Att ta bort en funktion som "redan finns" är aldrig enkelt. Finns möjligheten så är det upp till kunden att välja om de vill nyttja den eller inte. Att som kund (speciellt om man varit van vid att ha detta valet) se det valet förhindrat en kan nog vara en frustration.

AMDs lösning verkar just vara att använda ett kort per öga men har Nvidia samma tänk? Som jag förstått det så verkar fokuset ligga på ett (snabbt) kort ihop med den där nya funktionen som introducerades med Pascal. Men jag är inte superinsatt i VR dock.

Men visst, för sådanna ändamål men även UHD, Eyefinity och andra tunga lösningar så är just CF/SLI något man nästan bör överväga för att orka driva spelen. Men då handlar det nog också om betydligt vassare kort än just mellanklassare också.

Jag är lite delad här... finns så pass många användarscenarion där CF/SLI blir vettigt men många andra där det blir en nackdel. Jag tycker nog ändå att Nvidia gör rätt som låser ut billigare kort. Men förstår förstås din och andras motsatta syn i frågan, det är ju begränsade användningsområden för användaren.

Skrivet av Chibariku:

Att köpa till ett extra kort när generationen är på väg att fasas ut är oftast ett väldigt billigt sätt att få en hyfsad prestandaökning så trist att alternativet försvinner. Även om det inte kommer påverka mig.

Personligen ser jag sällan det som vettigt, ofta finns det nyare kort vid den tidpunkten som jag själv hellre köper. Men jag förstår vad ni som vill ha dessa menar och att det ändå är relativt vanligt exempelvis här på Sweclockers. Jag var rätt nära att köpa ett till R9 290 Tri-X under 2014 när den var nere och vände på 2100kr eller något.

Trist om alternativet försvinner men jag tycker nog ändå att man bör satsa på vassare kort än två mellanklassare i multiGPU-lösning. Kan vara bra att inte bli beroende av att lösningen fungerar optimalt.

Skrivet av the squonk:

Enligt wccftech och videocardz är det bara 3GB-modellen som saknar SLI, 6GB kommer att ha det. Detta indikerar också att det blir större prisskillnad mellan dessa två än kanske förväntat.

Det spekuleras i att anledningen är att 2x3GB skulle matchat 1080 i många fall om det haft SLI, till samma kostnad som ett 1070. 2x6GB blir lika dyrt/dyrare som ett 1080, så då är det lugnt.

Hm... skulle dessa kort ändå säljas under samma namn eller kan 6GB-modellen av 1060 kallas Ti eller något liknande? Blir ju en del skillnader mellan modellerna annars.

Bra om alternativet finns på 6GB-modellen, minnesmängden gör ändå dessa kort relevantare och bör kunna användas längre än 3GB-varianterna. Nu återstår ju att se prisskillander och liknande men det borde inte vara någon större skillnad. @Hymer och de där nästan 5000kr för GTX 1060 lär vi förhoppningsvis inte se, men så länge det finns en massa 28nm-kort i handeln så ser vi nog ändå priser närmare 3000kr än 2000kr. Eller kanske till och med över 3000kr. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Är inte beredd att hylla tilltaget i sak, men i praktiken tycker jag att två mellanklasskort i allmänhet är en olämplig setup som i stort sett ingen borde satsa på. Ett snabbare kort är oftast ett bättre köp sett till helheten, och den som funderar på att lägga till ytterligare ett mellanklasskort har nog, om det inte finns ett singelkort värt att uppgradera till, ett antal andra möjliga uppgraderingar som skulle ge en avsevärt större förbättring av helhetsupplevelsen (exempelvis skärm, ljud, SSD osv).

Men alla har inte råd med ett 1080! Så varför inte kunna börja med ett 1060 för att senare koppla på ett till när det behövs. Det är ju ingen som börjar med kort direkt för då kam ju likväl köpa ett dyrare kort istället. Är det Nvidia kort man vill ha så är 970 ett bättre val än 1060 då 970 går att köra i sli. (om nu inte 1060 får WR stöd)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Inte helt ologiskt. 1060 = budgetsegment. De flesta som köper dessa kort vill bara ha ett, inte SLI. Nu verkar det som att 1060 blir ganska kraftfullt jämfört med exempelvis 960. Så många hade säkert kört på en billig lösning med SLI 1060 för att få mycket kräm för pengarna. 6GB vram räcker långt och med SLI så kan nog kapaciteten bli ganska hög. De vill hellre att man köper 1070/1080 lite dyrare.

Skickades från m.sweclockers.com

4700kr enligt prisjakt, jättebudget : o )

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Med DX12, VR och 4k borde Crossfire och SLI vara hetare än någonsin men då verkar Nvidia istället bestämma sig för att slopa det helt...va f*n

Permalänk
Medlem

Det bästa med detta är att priset på GTX 1060 kan justeras fritt utan att kännas bindande till GTX 1080. Nvidia skulle ju inte vilja se GTX 1060 kosta 40% eller lägre än 1080 om det gick att köra SLI och på så sätt få ut samma prestanda till en billigare peng.

Jag har full respekt för deras val. De existerar inte för klia mig på ryggen gratis. Även om det så klart hade varit så i en diktaturvärld som jag fick bestämma

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag tycker att SLI/Crossfire mer och mer spelar ut sin roll.
Nu är det väl ingen som vet vad 1060 kommer kosta, men om en SLI-setup landar på 7000kr så finns ingen poäng att köpa det istället för 1080.

Från början handlade väl SLI/Crossfire om att kunna höja upplösningen ett steg och bibehålla frameraten. Men idag klarar de flesta mid-range kort på marknaden 1920x1080 i 60fps. Vill man ha högre upplösning, ultra-settings eller högre fps så finns det ju värre single-chip-kort till det också.

Permalänk
Medlem

Lite trött på alla "rykten" som cirkulerar. Är det det nya sätter att presentera saker, genom "läckor"? Känns så menlöst att diskutera saker som kanske inte ens är sanna, även om de verka ha en oväntat stor sannolikhet att slå in.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Bara dumt att köra 2st 1060 när man kan köpa ett starkare kort och samtidigt slippa de sli/xfire problem som förekommer.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Om ett GTX 1060 är som ett GTX 980 och samtidigt som ett 1080 är som 2x 980 kort, och om vi säger då att ta två 1060 och du får prestandan som om du hade skaffat dig ett 1080 kort.

Då tycker jag att detta är fel beslut av NVIDIA men bara om man får prestandan som ett 1080 fast inte i samma prissegment.

Om GTX 1060 landar runt 2000 - 2500 och tar man två kort så får du prestandan exakt som ett 1080 fast 2000 kr mindre i samma område där 1070 ligger.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Lite trött på alla "rykten" som cirkulerar. Är det det nya sätter att presentera saker, genom "läckor"? Känns så menlöst att diskutera saker som kanske inte ens är sanna, även om de verka ha en oväntat stor sannolikhet att slå in.

Ja. jag misstänker att de flesta läckor/rykten är förklädd marknadsföring. Det är tillverkarna själva som "läcker" för att hålla intresset uppe. Läser rätt mycket på Swedroid där varannan artikel är "läckor" och jag fnissar varje gång jag ser ordet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Många har ju sagt att 2st 1060 i SLI skulle vart mest fps för pengarna, så om det stämmer så är det ju på rent ekonomiska grunder som Nvidia inför den begränsningen. Jag gillar inte när företag inför påhittade begränsningar på det här sättet. Låt folk köra SLI om de vill.

Skrivet av the squonk:

Enligt wccftech och videocardz är det bara 3GB-modellen som saknar SLI, 6GB kommer att ha det. Detta indikerar också att det blir större prisskillnad mellan dessa två än kanske förväntat.

Det spekuleras i att anledningen är att 2x3GB skulle matchat 1080 i många fall om det haft SLI, till samma kostnad som ett 1070. 2x6GB blir lika dyrt/dyrare som ett 1080, så då är det lugnt.

Om det nu stämmer så är det bara korten med lite minne som inte klarar SLI och det kanske inte gör så mycket isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Dumt val känns det som, men hoppas på en lösning likt AMD där man kör utan brygga.

Då hoppas du förgäves, de vill inte att flera 1060 kort ska konkurera med 1070 eller 1080. De här förutspådde jag tidigare och visst är det att pissa lite på sina lojala kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

4700kr enligt prisjakt, jättebudget : o )

Fast det priset kan ju omöjligt stämma, du kan ju få ett 1070 för 4700kr.
Och det är bara 1 butik som listar 1060 och de ligger mellan 500-1200kr dyrare än övriga butiker på alla andra kort de säljer.

Så om de faktiskt har fått en prisindikation och detta är deras slutpris så kan man räkna med 3700-4000kr för 1060 vilket är lite synd, borde ligga på 3000-3500 för att konkurrera mer med 480

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Fast det priset kan ju omöjligt stämma, du kan ju få ett 1070 för 4700kr.
Och det är bara 1 butik som listar 1060 och de ligger mellan 500-1200kr dyrare än övriga butiker på alla andra kort de säljer.

Så om de faktiskt har fått en prisindikation och detta är deras slutpris så kan man räkna med 3700-4000kr för 1060 vilket är lite synd, borde ligga på 3000-3500 för att konkurrera mer med 480

...fast egentligen borde det kosta MAX 2000kr. För det är ju trots att ett grafikkort i den lägre mellanklassen.

För 5 år sen fick man ett motsvarande grafikkort för 1500kr. Övre mellanklassen låg på 2500. Något har blivit galet. Så klart är prestandan högre (fattas bara annat), men det tillhör de tekniska landvinningarna och kan inte återspeglas i ett högre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare

Det kan inte vara så att man måste koda drivrutiner för SLI specifikt för varje kort och spel, och att man helt enkelt inte anser att det är ekonomiskt gångbart att lägga resurser på att krångla med GTX1060 utöver 1070 och 1080?

Om det nu vore så (igen, jag har ingen egentlig koll på läget) så måste man nog antingen satsa på fler anställda/mer resurser eller offra kvalitet på SLI-stödet i resten av segmentet.

Behöver man mer folk för optimeringen kanske det också finns en risk för höjd MSRP, på sådant sätt att kortet inte längre ligger konkurrenskraftigt prissatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

*EDIT*

Till alla er som tror att de kör SLI via PCI-e likt AMD's kort, tänk lite längre.
Skulle de använda brygga på 1070 och 1080 om de ändå skulle börja köra genom PCI-e? Nej det är klart de inte skulle.

Inte för att jag lägger något större vikt vid mina egna spekulationer, de är som sagt bara spekulationer, men totalt omöjligt är det ju inte om man ser tillbaka på äldre kort som stöder SLI t.ex. GTX960, lägg där till att GTX1060 lanseras rätt mycket senare än både GTX1080 samt GTX1070 så känns det inte orimligt att de skulle kunna tagit den vägen och testat en ny teknik som ryktas ha bättre egenskaper.
Men som det låter på din input så ser det inte så ljust ut om man haft tankar på att köra 1060 i SLI.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sille:

5000kr

Jag tror inte det kommer landa där, men jag är rätt säker på att de komma landa över 4000kr för 6 gigarn, och kanske kommer va 15% snabbare än RX 480 dvs 15% snabbare över 30% dyrare. (och i DX12 kommer de få pisk av 480).

Sedan tror jag partner-korten kommer kunna klocka bra för 480, 1060 dunno, hur bra klockar 1070/1080? Borde va en bra indikator...

480 kommer vinna denna runda om Nvidia inte är smarta och sätter ett lågt pris dvs 3-3500 kr, men tror deras nodes är dyrare per kort så tror inte de kan pressa så mycket som AMD, vi får se.

Jag gissar hej-vilt på att ÅF kommer att slakta även denna lansering med tok-höga priser då de håller på drivor av 970's och 980's.
För övrigt hoppas jag att jag har fel på denna punkt -Rejält fel!-
Lika fel som jag hade när jag trodde att RX480 referens skulle få ett OK pris!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Tro det kan vara att 3gb modellen inte stödjer sli men däremot 6gb gör det, enligt rykten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

För min del får de gärna spara in på CF och SLI om de kan spara pengar på det (om de påverkar slutpriset).

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

...fast egentligen borde det kosta MAX 2000kr. För det är ju trots att ett grafikkort i den lägre mellanklassen.

För 5 år sen fick man ett motsvarande grafikkort för 1500kr. Övre mellanklassen låg på 2500. Något har blivit galet. Så klart är prestandan högre (fattas bara annat), men det tillhör de tekniska landvinningarna och kan inte återspeglas i ett högre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Segmenten har rört på sig sedan dess och det är bara att gilla läget. I takt med att fler och fler kan tänka sig att lägga en rejäl klump med pengar på ett eller flera bra grafikkort så ritas marknaden om.

Idag behövs ett bredare segment än vad det behövdes förr också. Folk spelar på allt från 1080p till 4K och från 40 till 120 fps+ och då räknar jag inte ens med de som sitter på 3 skärmar eller VR.

Att utgå från att segmenten ska vara samma och att man ska få kort för ungefär samma pris låser ju ner marknaden totalt. Det är bara att inse att det krävs en större plånbok för samma status/e-penis som tidigare

Man betalar fortfarande för det kort man anser täcka ens behov och som känns prisvärt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

nu kanske jag tror precis som någon annan här, men har inte läst hela tråden..

men jag TROR att 1060 kommer få så pass bra prestanda/pris för att konkurrera ut AMD så att 2x 1060 i SLI skulle vara en direkt konkurrent till 1070 eller 1080, därför tar dom bort SLI

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

SLI:ade två GTX 460 och kom undan jättebilligt jämfört med ett GTX 580. Skulle tro att generationen efter, kepler, var den perfekta tiden för SLI. Brett stöd, som minst stuttering och åtminstone hyfsad skalning.

Men nu är det över! Nvidia ger klart tecken på att de inte vill stödja tekniken längre. Det som skulle kunna sätta snurr på det igen är om Nvidia eller AMD (mer sannolikt) börjar hårdsatsa på att hjälpa spelutveckare med att stödja explicit multi adapter mode i DX12.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det du skriver i meningen ovan, säger direkt emot det du skriver i meningen under:

Nej, du missförstod mig isåfall Första meningen var att vanliga konsumeneter kommer ändå bara vilja ha ett kort = onödigt för nvidia att lägga till "dyra" stöd för SLI. Det andra var att om de hade gett SLI till 1060 så hade halventusiaster sett det som en billig lösning och nvidia tappar köpare till 1080 osv.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

4700kr enligt prisjakt, jättebudget : o )

Ja, en väldigt shady butik som inte ens har kortet i lager. Det säger ju jättemycket! Läs nyheten Jag kan garantera att kortet blir väldigt mycket billigare, jag kan betala mellanskillnaden annars

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

skulle inte förvåna mig med tanke på att inte ens 1080 får köras med fler än två kort.

De har ju att göra med att i tidigare generationer även om man kunnat köra 3/4-way SLI så har inte supporten funnits från spelutvecklares håll.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X