Permalänk
Medlem

Coilwhine från Logitech G900

När jag mottog min trådlösa mus G900 så var batteriet helt urladdat (ny produkt).
Tänkte inte mycket på detta utan såg till att den blev helt full laddat.

lirade ca 3-4timmar med den utan problem, så musen fungerar bra i alla fall.

nu till ett problem: om jag stänger av musen med power switch på OFF läge så ger musen ifrån sig hörbart coil whine, detta kan väl inte vara normalt? ett nätaggregat där man dragit ut sladden har ingen coilwhine, så det känns som att musen drar ström även i off läge?

om jag istället lämnar musen på ON läge så verkar coil whine försvinna alternativt väldigt lågt coilwhine som kan ibland höras om man lägger örat direkt mot musen.

Det verkar som att musen har nån slag smart funktion så även om jag lämnar den på ON så spenderar den lite batteri.
Fast att lämna musen i ON läge alltid känns lite osmidigt, antar att jag får reklamera musen då batteriet antagligen urladdas om jag tillexempel går på semester?

Permalänk
Medlem

@joioi50: Har den ingen batteriindikator så du kan kolla om det dras över natten?

Permalänk
Medlem

@Karazhan: jo den har 3 led, fast svårt att veta om den drar batteri under natten då en led är ju 33%, den drar troligtvis inte 33% batteri vid OFF läge under natten.