Andra skärmen slocknar och sen blir det bild igen efter någon sek.

Permalänk
Medlem

Andra skärmen slocknar och sen blir det bild igen efter någon sek.

Hej

Jag använder två stycken skärmar till min dator. Min andra skärm slocknar och sen blir det bild igen efter någon sekund. Detta händer lite då och då. Verkar som det sker om jag spelar något.
Den skärmen som blinkar går över HDMI från mitt GTX 1070.

Permalänk
Medlem

Det låter som kabelglapp, pröva med någon annan kabel mellan skärm och grafikkort och kolla om det funkar. HDMI kablar går att få för 50 spänn så det är inte hela världen om den är sönder

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem

@R-A: I värsta fall är det skärmen som håller på att gå sönder. Min gamla skärm flimrade, ryckte och även slocknade i någon sekund, ibland flera gånger på en minut.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Det låter som kabelglapp, pröva med någon annan kabel mellan skärm och grafikkort och kolla om det funkar. HDMI kablar går att få för 50 spänn så det är inte hela världen om den är sönder

Skrivet av Casgar:

@R-A: I värsta fall är det skärmen som håller på att gå sönder. Min gamla skärm flimrade, ryckte och även slocknade i någon sekund, ibland flera gånger på en minut.

Knappen som lyser om skärmen är på slutar aldrig lysa heller. Sen så sker det helt random, ibland flera gånger i rad och ibland tar det flera minuter innan den gör så.

Permalänk
Medlem

@R-A: den knappen lyser oavsett, den meddelar att du har ström. Om kabeln glappar spelar det ingen roll om lampan lyser eller ej.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-A:

Knappen som lyser om skärmen är på slutar aldrig lysa heller. Sen så sker det helt random, ibland flera gånger i rad och ibland tar det flera minuter innan den gör så.

Om du har din mobiltelefon i närheten av skärmen så prova flytta den en bit bort.
Jag och flera kollegor på jobbet höll på att bli galna på detta innan jag upptäckte av en slump att det var mobiltelefonerna??!! som på något sätt störde skärmarna. (Spelade ingen roll om det var android eller apple-produkt)
Har aldrig upplevt detta fenomen hemma, men som sagt i flera fall på jobbet.

Det fanns även en märklig bugg i Win 7 förut som gjorde att skärmsläckaren random släckte skärmen trots att den var
av-aktiverad, detta löstes genom att bocka ur "Återvänd till inloggningsskärmen"

Lycka till!

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

@R-A: den knappen lyser oavsett, den meddelar att du har ström. Om kabeln glappar spelar det ingen roll om lampan lyser eller ej.

Ja, såklart. Du har rätt

Skrivet av Luddtuss:

Om du har din mobiltelefon i närheten av skärmen så prova flytta den en bit bort.
Jag och flera kollegor på jobbet höll på att bli galna på detta innan jag upptäckte av en slump att det var mobiltelefonerna??!! som på något sätt störde skärmarna. (Spelade ingen roll om det var android eller apple-produkt)
Har aldrig upplevt detta fenomen hemma, men som sagt i flera fall på jobbet.

Det fanns även en märklig bugg i Win 7 förut som gjorde att skärmsläckaren random släckte skärmen trots att den var
av-aktiverad, detta löstes genom att bocka ur "Återvänd till inloggningsskärmen"

Lycka till!

Det började hända efter jag köpte mitt nya grafikkort. Bytte också huvudskärm inte för så länge sen. Den som tidigare var min huvudskärm är nu sidoskärm och det är den som slocknar och har sig. Det hände aldrig innan och då låg mobilen precis vid den i stort sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Det låter som kabelglapp, pröva med någon annan kabel mellan skärm och grafikkort och kolla om det funkar. HDMI kablar går att få för 50 spänn så det är inte hela världen om den är sönder

Efter att ha bytt kabel så fungerar det utmärkt!
Tackar!