Samsung 27" curved samma pris som 32" curved - Vad skiljer?

Permalänk

Samsung 27" curved samma pris som 32" curved - Vad skiljer?

Hej!

Har tänkt köpa en curved skärm från Samsung till PC:n och var helt inne på att köpa följande 27-tummare för 3500kr:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

Såg däremot nu att många ställen säljer en 32-tummare från Samsung som verkar vara i stort sett samma skärm fast större och för SAMMA pris:

https://www.inet.se/produkt/2200068/samsung-32-c32f391-curved...

Är den större klart sämre eller är den helt enkelt en bättre deal? Av det man kan utläsa i specen är båda skärmar nästan likvärdiga..

Stort tack för all hjälp!

Mvh / Jon

Permalänk

@Jonjonjon: 1920x1080 på en 32" skärm är helt otänkbart för min del. Skulle inte ens vilja ha den upplösningen på 27". Ergo, om man måste välja en av dem så blir det 27", men helst slipper jag

OT: Vad är grejen med "curved 1920x1080" egentligen?

Permalänk
Medlem

32:an verkar sakna AMD-freesync

Permalänk
Hedersmedlem

Båda är ju Samsungs "nya" generation böjda skärmar vad jag kan se, så personligen skulle jag nog gått på 32-tummaren. Jag gillar dock låg upplösning på stor skärmyta, använder 27" FullHD-skärm idag och att få 5 tum till skadar nog inte.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Tack båda för snabba svar!

@Cadtekniker: AMD-freesync är bra för spel? Är rätt dåligt insatt vad det ger..

@Sprawler: just det, samma upplösning blir såklart sämre med större skärm.. Borde tänkt på det att den behöver högre

1920x1080 är för lite i regel för curved enligt dig, även på en 27-tummare?

Jag tar gärna tips på andra curved-skärmare under 4000kr.. Däremot är min sambo rätt petig och därför dessa var alternative (kvinnor gillar vita skärmare!).

Permalänk

@Kr^PacMan: Tack för infon, nu blev valet svårt igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonjonjon:

Tack båda för snabba svar!

@Cadtekniker: AMD-freesync är bra för spel? Är rätt dåligt insatt vad det ger..

@Sprawler: just det, samma upplösning blir såklart sämre med större skärm.. Borde tänkt på det att den behöver högre

1920x1080 är för lite i regel för curved enligt dig, även på en 27-tummare?

Jag tar gärna tips på andra curved-skärmare under 4000kr.. Däremot är min sambo rätt petig och därför dessa var alternative (kvinnor gillar vita skärmare!).

Är väl snarare att 1080 anses som för låg upplösning för 27 tum i allmänhet, inte enbart för att det är curved Skulle vilja säga att 2560x1440p vore mer attraktivt i så fall!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk

@Tesked: Tack för infon

Blir ju extra klurigt när allt färre butiker (som t.ex. Webhallen) ens visar sina skärmar live.