Fick hem lakan i ställlet för mobiltelefon?

Permalänk
Medlem

Det går att få pengar tillbaka oavsett vad vissa ibland påstår, det kan däremot ta tid och vara svårt.

Gör en anmälan, ingen tvekan om det, det bidrar om inte annat till att det blir stopp på personens bedrägerier. Sen om personen blir dömd så går ärendet till kronofogden som utmäter dennes tillgångar och betalar ut skadestånden. Fick själv tillbaka pengar för ca två månader sen för ett grafikkort som jag aldrig fick i en bluff för ungefär 5 år sen. Så ja, det kan ta väldigt lång tid, men det är inte omöjligt. Jag fick som tidigare nämndes uppdateringar från fogden några gånger per år om hur det stod till med tillgångar hos personen som faktiskt skaffade ett jobb och betalade tillbaka skadestånden allt eftersom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Det går att få pengar tillbaka oavsett vad vissa ibland påstår, det kan däremot ta tid och vara svårt.

Gör en anmälan, ingen tvekan om det, det bidrar om inte annat till att det blir stopp på personens bedrägerier. Sen om personen blir dömd så går ärendet till kronofogden som utmäter dennes tillgångar och betalar ut skadestånden. Fick själv tillbaka pengar för ca två månader sen för ett grafikkort som jag aldrig fick i en bluff för ungefär 5 år sen. Så ja, det kan ta väldigt lång tid, men det är inte omöjligt. Jag fick som tidigare nämndes uppdateringar från fogden några gånger per år om hur det stod till med tillgångar hos personen som faktiskt skaffade ett jobb och betalade tillbaka skadestånden allt eftersom.

Ju längre tid det tar desto bättre i mitt fall. Idioten som blåste mig på 2000 spänn för en massa år sen är nu skyldig mig över 6000kr och han har skaffat jobb. Hoppas det tar några år till innan det är min tur att få betalt. Vet inte hur turordningen går till men jag ligger nästan sist på listan man får av kronofogden. Följs den listan ska bedragaren betala ca 200k innan det är min tur
Han hade mycket på sitt samvete och det var inte bara bedrägeri. En våldsam typ som gick runt med kniv och misshandlade folk.
Känns skönt att ha varit med att sätta dit ett sånt avskum.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

...men är det fina lakan?