Permalänk

Ny Datormus! :))

Hej! Jag spelar csgo och min nuvarande datormus Corsair m30 har gått sönder! Jag behöver tips på nya möss, jag har små händer och en budget på typ 650. Jag har checkat lite på Zowie musarna, kommentera nåra bra möss så e du snäll! )))

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem

Qpad dx-20, väldigt bekväm! (har själv små händer)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD R7 3700X Asus RX 6600

Permalänk
Medlem

Kan bara säga EC2-A. Bästa jag någonsin använt. Mina händer är också små, 17-18cm, och den passar perfekt för mig.

Tidigare möss är bl.a. Rival (för hög och för lång), Sensei (Gillar inte ambidex) och Deathadder (Slet ut den....)

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Skrivet av Xarvaz:

Kan bara säga EC2-A. Bästa jag någonsin använt. Mina händer är också små, 17-18cm, och den passar perfekt för mig.

Tidigare möss är bl.a. Rival (för hög och för lång), Sensei (Gillar inte ambidex) och Deathadder (Slet ut den....)

Tack för tipset ja kör på en ec2-a;)))

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thecokeman:

Hej! Jag spelar csgo och min nuvarande datormus Corsair m30 har gått sönder! Jag behöver tips på nya möss, jag har små händer och en budget på typ 650. Jag har checkat lite på Zowie musarna, kommentera nåra bra möss så e du snäll! )))

Köper du Roccat Kone Pure så lär du bli mer än nöjd.

Men ta laserversionen isådana fall.
Optiska är till för datorer du hittar på Elgiganten.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av thecokeman:

Hej! Jag spelar csgo och min nuvarande datormus Corsair m30 har gått sönder! Jag behöver tips på nya möss, jag har små händer och en budget på typ 650. Jag har checkat lite på Zowie musarna, kommentera nåra bra möss så e du snäll! )))

Steelseries Rival 300 och Rival fade är två riktigt sköna möss i mitt tycke!

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera zowie musarna.
Har själv en EC1-A
Skillnaden mellan 1an och 2an är bara att 2an är lite mindre än ettan. Sensor skiljer inte

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Läste recension och köpte musen för 249 som webhallen har erbjudande om. Fick hem musen idag och jag är kanonnöjd.
http://www.sweclockers.com/testpilot/1432932-testpilot-cooler...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Köper du Roccat Kone Pure så lär du bli mer än nöjd.

Men ta laserversionen isådana fall.
Optiska är till för datorer du hittar på Elgiganten.

\Lifooz

Tvärtom.

Permalänk
Avstängd

Rival 300

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

@thecokeman: Du kommer inte bli missnöjd! Men OM du blir du de lär den vara lättsåld

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hetkyckling:

Tvärtom.

Jag håller med.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hetkyckling:

Tvärtom.

Finns en anledning till att optiska möss är dom billigaste.
Dom är bra, men jag skulle aldrig byta från laser till optisk.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Finns en anledning till att optiska möss är dom billigaste.
Dom är bra, men jag skulle aldrig byta från laser till optisk.

\Lifooz

Rekommenderar denna artikel för ett expertutlåtande inom området:
http://www.pcgamer.com/gaming-mouse-myths-busted/

Vidare vore det konstigt om lasermöss erbjuder bättre funktionalitet än optiska möss, då en väldigt stor majoritet av alla CS:GO-proffs använder optiska möss. (Proffs inom CS:GO är nog de användare som ställer högst krav på möss).

Källa: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UaM765-S515ibLyPaBtMn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hetkyckling:

Rekommenderar denna artikel för ett expertutlåtande inom området:
http://www.pcgamer.com/gaming-mouse-myths-busted/

Vidare vore det konstigt om lasermöss erbjuder bättre funktionalitet än optiska möss, då en väldigt stor majoritet av alla CS:GO-proffs använder optiska möss. (Proffs inom CS:GO är nog de användare som ställer högst krav på möss).

Källa: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UaM765-S515ibLyPaBtMn...

Under dom 3 åren jag aktivt har följt CSGO har jag aldrig sett ett proffs använda en lasermus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Köper du Roccat Kone Pure så lär du bli mer än nöjd.

Men ta laserversionen isådana fall.
Optiska är till för datorer du hittar på Elgiganten.

\Lifooz

Skrivet av Hetkyckling:

Tvärtom.

Skrivet av Hetkyckling:

Rekommenderar denna artikel för ett expertutlåtande inom området:
http://www.pcgamer.com/gaming-mouse-myths-busted/

Vidare vore det konstigt om lasermöss erbjuder bättre funktionalitet än optiska möss, då en väldigt stor majoritet av alla CS:GO-proffs använder optiska möss. (Proffs inom CS:GO är nog de användare som ställer högst krav på möss).

Källa: GO Players Setups

Ja visst är det så!

Och stort tack för länken @Hetkyckling

Det vart riktigt intressant att kolla på deras inställningar/setup på CS:GO Players Setups

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Möss är så svårt ta råd på då alla har olika storlekar på händer det bästa är ju besöka någon butik och fråga om man kan testa några efter passformen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Damn, missade ...nu kostar den 699kr

Permalänk

Haft en Zowie FK i 2 år nu utan några problem

Permalänk
Medlem

Har ni sett denna: https://www.kickstarter.com/projects/granto/the-z
Ska bli kul att testa när den kommer.
Nu ska man bara hitta ett nytt tangentbord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Jag gillar inte Naos mössen jag hade en Naos 3200 förrut och den var för stor o passade inte min smak ))

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|