Få paket skickat/eftersänt till annan ort - helt omöjligt?

Permalänk
Medlem

Få paket skickat/eftersänt till annan ort - helt omöjligt?

Så, jag har en lite knepig situation här som jag funderat på ett tag.

Jag vill nyttja ett studenterbjudande tele2 har på en mobil, men grejen är att de endast skickar paketet till adressen man är folkbokförd på. Jag ska vara och jobba på annan ort under sommaren och kommer tillbaka hem först ett par veckor efter att erbjudandet gått ut. Finns det någon lösning på detta som gör att jag kan få telefonen skickad till mig?

Jag kommer jobba en bra bit från hemorten så att åka hem för o plocka paketet är på gränsen till ovärt.

Om jag nu skulle låta en vän beställa den åt mig - skulle det kunna bli några problem med t.ex. garanti givet att jag har kvitto osv?

Thanks!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Låna ut ett giltigt ID-kort (pass, körkort, m.m.) till din kompis så kan han hämta ut paketet som är skickat till dig (förutsatt att han har med sig sitt egna ID också)

Permalänk
Avstängd

Du kan inte ta dig till en tele2butik där du jobbar nu då? Borde ju vara tämligen lättare.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megamannens:

Låna ut ett giltigt ID-kort (pass, körkort, m.m.) till din kompis så kan han hämta ut paketet som är skickat till dig (förutsatt att han har med sig sitt egna ID också)

Problemet är att jag är på en tredje ort nu (inte hemort och inte jobborten heller), eller missförstår jag dig nu?

Skrivet av Neonodia:

Du kan inte ta dig till en tele2butik där du jobbar nu då? Borde ju vara tämligen lättare.

Jag snackade med tele2-chatten angående detta och fick då svaret att för detta erbjudande (som är genom mecenats hemsida) kan man inte hämta ut telefonen i en butik utan det är endast post till ens adress som gäller, men kanske kan vara värt att höra med en butik i alla fall?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

Tillfällig adressändring kanske kan vara lösning på problemet.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Rekordmedlem

Tillfällig eftersändning kostar 125 kr för studenter men det gäller kanske inte för paket så kolla reglerna.
http://www.adressandring.se/kundtjanst/fragor-och-svar/privat...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Tillfällig adressändring kanske kan vara lösning på problemet.

Skrivet av mrqaffe:

Tillfällig eftersändning kostar 125 kr för studenter men det gäller kanske inte för paket så kolla reglerna.
http://www.adressandring.se/kundtjanst/fragor-och-svar/privat...

Jag kikade på det och i reglerna står det att eftersändningen inte gäller för paket som körs ut eller hämtas på serviceställe. Det jag funderat på där är ifall de med "paket som körs ut" syftar på paket som körs ut o dumpas i en brevlåda eller paket som körs ut och lämnas i handen på kund mot signatur?

Visa signatur

Mjo