Permalänk

Hur skapar jag denna hemsida?

Tjena!

Sidan som jag vill skapa ska vara en enkel sida där man loggar in på startsidan, därefter ska man svara på frågor som ställs i hemsidan och så får man ett utfyllt formulär färdigt. Det kommer att ingå många typer av frågor, så tanken är att när man kryssar i en ruta så kommer en viss typ av information hamna på en specifik plats i formuläret.

Jag kan utföra detta på excell och få det funka som jag vill där, men jag vill få över det snyggt på en hemsida.

Det jag nu undrar är vad i hela friden behöver jag tänka på för att skapa en sådan sida? Är det möjligt att göra med dagens wordpress? Eller är det andra program som ska användas i detta fall, isåfall vad skulle ni rekommendera? Jag är så vilsen att jag inte vet vad jag ska söka på.

Ifall ni har någon idé om vad det skulle kosta att hyra en it-konsult som skulle göra det arbetet för mig, vad skulle det kunna kosta grovt uppskattat? Antar att de tar 900 kr/timme exklusive moms.

/Atte

Permalänk
Medlem

@Lighter92:

Låter inte särskillt svårt.

Html & CSS självklart. Sedan kan du köra i valfritt språk.

En databas lär behövas + ett annat programmeringsspräk. T.ex. PHP.

Tar nog inte mer än ett par dagar att lösa själva systemet.

Designen är det som tar längst tid i detta fallet. (eftersom man aldrig blir nöjd).

I wordpress har jag ingen erfarenhet....

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

Du kan skapa det gratis hos google: https://www.google.com/forms/about/

Där skapar du formulär med olika typer av frågor som du sedan kan dela till folk. Så kan du få svaren i en tabell precis som i excel.

Lycka till!

Visa signatur

Live and let live.

Permalänk

Fantastiska svar!

Tack så mycket båda två!

Det blir en bra början för mig att kolla vidare. Nu vet jag iallafall vad jag ska leta efter.

Permalänk
Medlem

Låter som något Gravity Forms eller NinjaForms till WordPress klarar av.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti