Snabb fråga angående forumet.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga angående forumet.

Hej Sweclockers,
Har en snabb fråga angående forumet som egentligen inte betyder mycket men det skulle vara intressant och veta svaret på.
Vad betyder de symboler ovanför profilbilden? För mig iaf så har jag en stjärna över min profilbilden, bredvid texten ''medlem''. Vad betyder de andra symboler som jag även har sett, typ hjärta osv? Skulle vara kul att veta.
Mvh Loleo

Permalänk
Medlem

@Loleo: Om du håller över den symbolen någon sekund så ser du, men borde väl prövat det?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Tittade på mig sjäv så har jag "Stödjer Sweclockers genom att inte använda Adblock" sen blir jag väldigt förvånad, då jag ansåg att jag har adblock och det måste vara en bug att jag har denna ikon.

Sen när jag tittar på sidan lite mer nogrant så ser jag reklam. Då insåg jag att Sweclockers har lyckats med diskret och relativ reklam då det finns sidor som man inte kan spendera några sekunder på innan man insåg att ad-blocker var ett måste.

Bra jobbat Sweclockers.

Permalänk
Medlem

@Tino:
jättediskret...

adblocker på dator, imte på mobil här..

topp bannern brukar lossna i mobilen och hänger med när jag scrollar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@moonblase: Är inte du inne på PC-verisionen av SweC på din mobil? När jag surfar på mobilen så skiljer webbsidan från PC'n, reklamen ser annorlunda där ut tror jag.

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter: Jag har provat och gjort det tidigare, till och med klickat på dem men ingenting händer. Troligen för att jag är på min Macbook Air nu, PC'n är demonterad för tillfället. Om du kunde vara så snäll att berätta vad de symbolerna säger så skulle jag uppskatta det (Jag har förstått att en säger någonting i stil med: stödjer forumet med att inte ha ad-block), Tack!

Permalänk
Medlem

@Loleo:
yup, kör alltid pc-versionen då jag mest använder rutan "nytt i forumet"

stjärna är väl "hjälpsam medlem"?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Stjärna = någon har gillat inlägg man gjort, vet ej exakta kriterier för att den ska synas.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Kan inte få tillbaka min stjärna på ett tag nu tror jag, eftersom jag blev avstängd 3 dagar

Permalänk
Hedersmedlem

Citerar @biberu (webbutvecklare)

Skrivet av Biberu:

De exakta kriterierna är dels föremål för ändring, och måste dels hållas hemliga för att de inte ska missbrukas. Det baseras dock till stor del på gillningar / bra inlägg, men antalet röster spelar ingen roll, istället försöker det på olika sätt avgöra hur hjälpsamma inlägg man har skrivit. Ser man ett inlägg man bedömer vara extra hjälpsamt eller informativt är det alltså trevligt om man röstar på det.

*Tråd flyttad -> Feedback*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Stjärna = någon har gillat inlägg man gjort, vet ej exakta kriterier för att den ska synas.

Ahh, ok tack!

Skrivet av DozeN:

Kan inte få tillbaka min stjärna på ett tag nu tror jag, eftersom jag blev avstängd 3 dagar

Vad synd, :c varför blev du avstängd?

Skrivet av Kent:

Citerar @biberu (webbutvecklare)

*Tråd flyttad -> Feedback*
/moderator

Jag förstår att jag kan låtit lite flumming men vad jag syftade på var vad de betydde inte vad man behövde göra för att få dem .
Tack dock för omplaceringen av tråden visste inte var den skulle vara placerad helt ärligt.

Så för att dubbelkolla hjärta = Ingen Ad-block, Stjärna = Bra forum medlem. Finns det några andra symboler än de två? Tackar för all hjälp annars, ha det gött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loleo:

Ahh, ok tack!
Vad synd, :c varför blev du avstängd?
Jag förstår att jag kan låtit lite flumming men vad jag syftade på var vad de betydde inte vad man behövde göra för att få dem .
Tack dock för omplaceringen av tråden visste inte var den skulle vara placerad helt ärligt.

Så för att dubbelkolla hjärta = Ingen Ad-block, Stjärna = Bra forum medlem. Finns det några andra symboler än de två? Tackar för all hjälp annars, ha det gött.

Jag vet det är väldigt synd faktiskt, profilen ser så mycket finare ut med den Tror det var att jag uttryckte mig lite väl kraftigt, dock inte mot någon person utan en blocket annons som någon här frågade efter åsikter om

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Jag vet det är väldigt synd faktiskt, profilen ser så mycket finare ut med den Tror det var att jag uttryckte mig lite väl kraftigt, dock inte mot någon person utan en blocket annons som någon här frågade efter åsikter om

Man kan lugnt säga att den tråden väcker starka känslor hos folk, dock tycker jag vi borde ta den ''lilla'' incidenten bakom oss.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Loleo:

Finns det några andra symboler än de två?

För närvarande finns det bara de två.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av DozeN:

Kan inte få tillbaka min stjärna på ett tag nu tror jag, eftersom jag blev avstängd 3 dagar

Om ett konto inaktiveras så försvinner den under tiden, men den kan ändå komma tillbaks efteråt. Den vandrar dock en del beroende på t.ex. vilken typ av trådar man deltar i eller hur andra reagerar på ens inlägg, så det är antagligen bara det som har hänt.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Om ett konto inaktiveras så försvinner den under tiden, men den kan ändå komma tillbaks efteråt. Den vandrar dock en del beroende på t.ex. vilken typ av trådar man deltar i eller hur andra reagerar på ens inlägg, så det är antagligen bara det som har hänt.

Okej, då får jag förhoppningsvis tillbaka den ganska snart då Tackar för infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Om ett konto inaktiveras så försvinner den under tiden, men den kan ändå komma tillbaks efteråt. Den vandrar dock en del beroende på t.ex. vilken typ av trådar man deltar i eller hur andra reagerar på ens inlägg, så det är antagligen bara det som har hänt.

Om man blivit av med sin stjärna, beror det på att man inte har skrivit något hjälpsamt på länge, eller att man har skrivit inlägg som inte röstas upp och därmed får lägre andel gillade inlägg per totalt antal inlägg? Blev nämligen av med min stjärna idag och är osäker på varför och om jag gjort något som inte uppskattas.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Legendarisk

@Piece of Cake: Jag arbetar inte med SweClockers längre och det är möjligt att det har förändrats sedan dess, men när jag byggde siten så hanterade jag stjärnan med ett automatiskt system. Troligen är det så forfarande; att bestraffa någon på det sättet utan att berätta varför vore inte särskilt effektivt och moderatorerna är väldigt bra på att prata och förklara.

Stjärnan syftar till att lyfta fram och belöna de som gör uppskattade bidrag till forumet, t.ex. i form av extra hjälpsamma eller informativa inlägg. Gillningar är kärnan i det, men för att försöka identifiera de som är hjälpsammast just nu (utan t.ex. att påverkas av snabba oneliners i nyhetskommentarer) så använder systemet olika fönster över nyligen skrivna inlägg för att bedöma om den ska delas ut eller ej.

Beroende på viken typ av trådar man deltar i och hur andra reagerar på ens inlägg så kan det hända att den kommer och går lite, men det är såvitt jag vet ingen människa som är sitter och fattar det beslutet, utan antagligen har du bara passerat något av mina gamla gränsvärden. Sorry.

Det bästa sättet att få stjärnan är att hjälpa till med att besvara andras frågor och själv rösta på inlägg som man tycker är bra bidrag till kulturen på forumet.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@Piece of Cake: Jag arbetar inte med SweClockers längre och det är möjligt att det har förändrats sedan dess, men när jag byggde siten så hanterades stjärnan av ett automatiskt system. Troligen är det så forfarande; att bestraffa någon på det sättet utan att berätta varför vore inte särskilt effektivt och moderatorerna är väldigt bra på att prata och förklara.

Stjärnan syftar till att lyfta fram och belöna de som gör uppskattade bidrag till forumet, t.ex. i form av extra hjälpsamma eller informativa inlägg. Gillningar är kärnan i det, men för att försöka identifiera de som är hjälpsammast just nu (utan t.ex. att påverkas av snabba oneliners i nyhetskommentarer) så använder systemet olika fönster över nyligen skrivna inlägg för att bedöma om den ska delas ut eller ej.

Beroende på viken typ av trådar man deltar i och hur andra reagerar på ens inlägg så kan det hända att den kommer och går lite, men det är såvitt jag vet ingen människa som är sitter och fattar det beslutet, utan antagligen har du bara passerat något av mina gamla gränsvärden. Sorry.

Det bästa sättet att få stjärnan är att hjälpa till med att besvara andras frågor och själv rösta på inlägg som man tycker är bra bidrag till kulturen på forumet.

Tack för svaret! Med tanke på att du inte jobbar med SweClockers längre så måste jag säga att det var extra hjälpsamt

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Geeks
SweClockers

@RVX:

Whats up?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Sorry, skulle sagt lite mer än bara tagga dig.
Tänkte om du kunde bringa lite klarhet i frågan i tråden? Iom att @biberu inte längre arbetar år er

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av RVX:

Sorry, skulle sagt lite mer än bara tagga dig.
Tänkte om du kunde bringa lite klarhet i frågan i tråden? Iom att @biberu inte längre arbetar år er

Skickades från m.sweclockers.com

Det @biberu skriver ovan stämmer fortfarande. Funktionen tar hänsyn till en mängd olika faktorer för att avgöra vilka användare som utmärker sig genom att bidra extra mycket till forumet. Den exakta formeln har vi dock valt att inte avslöja.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det biber skriver ovan stämmer fortfarande. Funktionen tar hänsyn till en mängd olika faktorer för att avgöra vilka användare som utmärker sig genom att bidra extra mycket till forumet. Den exakta formeln har vi dock valt att inte avslöja.

👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X