Vad händer Android-konto när man spärrar simkort?

Permalänk
Avstängd

Vad händer Android-konto när man spärrar simkort?

Tjena! Jag tappa min mobil (HTC One) igår på krogen (och troligen blev den stulen efter det då jag frågade vid baren) så jag spärrade simkortet (halebop kontantkort). Tyvärr har jag inget kvar för att veta IMEI-nr till mobilen så mobilen går ej att spärra.

Hur blir det nu med ens Android-konto som alla ens appar är kopplade till? Kmr jag kunna logga in på samma konto på min nya mobil utan att den gnäller att en mobil redan är kopplad till den? Tack för hjälpen på förhand! / AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Man kan ha sitt android konto på hur många mobiler man vill, så länge du kan lösenordet är det lungt.

Du kanske ska prova att låsa telefonen via Android Device Manager?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

@AplAy: Logga in på Android DeviceManager. Där kan du både låsa telefonen eller rensa den totalt. Så länge du är inloggad på telefonen såklart, men det borde du vara.....

http://www.android.com/devicemanager

Permalänk
Avstängd

@2000+: Tack så mkt för svaret!

Hade ingen aning om att detta fanns, skulle fan ha hittat det tidigare idag. Den kunde ej hitta mobilen, den var online senast 8 juli. Valde att rensa allt från mobilen så nästa gång den får internetkontakt så ska den radera allt på mobilen (den har ej SD-kort, bara flashminne).

Personen som hittat/snott den kmr nog bli sugen att använda den när hon/han upptäcker att IMEI ej e spärrat och sociala medier kmr nog få dem att vilja starta internet å då så bör allt raderas. Så länge det personen ej kan se mina bilder å tjoffs så struntar jag i resten, var relativt billig lur

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Operatören ska kunna se ditt emei genom telefonnumret. Spärra den vägen. Samt polisanmäl

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tjena! Jag tappa min mobil (HTC One) igår på krogen (och troligen blev den stulen efter det då jag frågade vid baren) så jag spärrade simkortet (halebop kontantkort). Tyvärr har jag inget kvar för att veta IMEI-nr till mobilen så mobilen går ej att spärra.

Hur blir det nu med ens Android-konto som alla ens appar är kopplade till? Kmr jag kunna logga in på samma konto på min nya mobil utan att den gnäller att en mobil redan är kopplad till den? Tack för hjälpen på förhand! / AplAy.

Du kan logga in från så många enheter du vill, dock är det ju bra att snarast ta bort den försvunna enheten från listan över enheter som har tillgång till kontot.

(Samt som påpekats, om möjligt använda Android Device Manager för att låsa/rensa enheten.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304