Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Grim Fandango & Manuel "Manny" Calavera ❤

På tal om cleant, du vet att du kan få bort den där Sv rutan nere i högra hörnet också.
Smådetaljer som gör det.

Ja verkligen helt underbar karaktär & speltitel!
Tack för tipset, åtgärdat! Fortfarande inte orkat ta tag i rainmeter så det får bli till helgen

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Hallå igen.

Det är ingen tävling.
Och det handlar inte om att "Trender kommer, trender går" det handlar om att få ett stilrent skrivbord, med så få klick till källan som det är möjligt.
D v s Ett snabbt och bättre arbetsflöde!!

Du skriver själv:

Så praktiskt som möjligt.
Med så få klick som möjligt.

Då är inte ditt arbetsflöde det bästa.

Gå tillbaka några sidor och läs på.

Med t e x ObjectDock (eller RocketDock om man föredrar det)

Så får du upp det du vill med ett klick.

Med Rainmeter, får du ........Ja du får själv läsa på All info finns här.

Sen att man får ett stilrent skrivbord, med bättre flöde, är en fin liten bonus

Du väljer ju själv hur du vill ha det, Men jag är rätt säker på att du aldrig kommer att gå tillbaka till ett skrivbord fullt med genvägar, om du tar dig tiden att ställa allt till rätta.

Det är intressanta lösningar i tråden här, om man har intresset.

Fast vad är en Dock om inget annat än en genväg till att starta ett program? Funktionen blir den samma. Jag kan inte heller förstå varför man jobbar så hårt på att bort allt och få allt så rent som möjligt? Varför?

Permalänk
Skrivet av Zyzz:

Vad heter rainmeter skinsen?
tror jag haft dem innan på andra datorer

Kan inte se bilderna, men kan med säkerhet säga att jag inte minns alls vad jag hade för skins där.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Avstängd

Körde en månad med Windows 10 och tänkte fortsätta med det men sen fick jag ett till GTX 770 och SLI ville inte 10 riktigt. Så nu är man tillbaka i gamla hederliga Windows 7 =). Så här ser det ut för tillfället:

http://i.imgur.com/oxLaLRW.png

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Hyfsat Basic.
Bakgrundsbilden tog jag tidigare i år från toppen av Mount Kinabalu i Borneo.
Härliga minnen att blicka tillbaka på!

Kamera/Objektiv: Canon 5D mark I + Canon 24-105 f4 L IS USM

Permalänk
Medlem

@ManG-33: Bra bild, har du fler konstnärliga bilder från resan?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@Release: Tack! Har inte haft tid att redigera så mycket av bilderna än men slänger ev upp ett par bilder i någon av fototrådarna.

Permalänk
Medlem

Hittade programmet Wallpaper engine på Steam och blev genast lite intresserad om man säger så.
Rätt trevligt faktiskt
Finns en MASSA olika i workshop på steam.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR